Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا آیت الله محسن حیدری روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از بخش جدید آی سی یو (ICU) شماره 2 این بیمارستان اظهار داشت: همه ما باید نسبت به مشکلات بهداشتی و درمانی مردم احساس مسئولیت کنیم.
وی گفت: یکی از آثار گرانبهای علامه کرمی ساخت و وقف این بیمارستان است که باید با همت مسئولان ، مردم و خیران استان مشکلات و کمبودهای آن برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در سال های گذشته خیل عظیمی از بیماران سراسر کشور و خوزستان در این بیمارستان درمان شده اند و همین امر بر مسئولیت های ما جهت رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت آن می افزاید.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در حال حاضر خوزستان رتبه اول کشور در زمینه دریافت زکات را دارید و خیران مدرسه ساز خوزستان نیز رتبه بالایی در کشور دارند اما باید در زمینه سلامت نیز از ظرفیت خیران استفاده کنیم.

*بودجه سلامت در سال 98 با افزایش 10 درصدی همراه بوده است
همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه سلامت به رغم مشکلات اقتصادی و مالی که در بودجه ‌98 وجود داشت از اولویت های دولت در نظر گرفته شد و بودجه آن به نسبت سال گذشته 10 درصد بیشتر شده است.
وی افزود: باتوجه به پیگیری ها در سه سال گذشته ، ردیف ویژه ای برای بیمارستان علامه کرمی قرار داده شده و اکنون که فصل بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق است در تلاشیم ضمن پایدار نگه داشتن این ردیف، آن را افزایش دهیم .
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: خوزستان سخاوتمندانه بر حسب وظیفه ملی خود همه آن چیزی را که در اختیار دارد از قبیل نفت و گاز و تولیدات خود در اختیار کشور قرار داده و این حجم از نیکوکاری در هیچ جایی از کشور مشاهده نمی شود و امید است همه ما دید منطقه ای خود را کنار گذاشته و در جهت ارتقای کشور گام برداریم و خدمت رسانی بهتری به مردم خوزستان داشته باشیم.

*مشکلات حوزه درمانی استان با افزایش بیمارستان حل نمی شود
حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان هم گفت: مشکلات مجموعه بیمارستان علامه کرمی را بررسی کرده و امید است بتوانیم کمک های بیشتری را در راستای بهبود وضعیت این بیمارستان دنبال کنیم .
وی افزود: با توجه به پیگیری های استاندار خوزستان به رغم همه مشکلات اقتصادی استان ، امسال شاهد بهره برداری از دو بیمارستان سوانح سوختگی و کودکان در اهواز بودیم که این نشان از اهتمام ویژه دولت برای ارتقای سطح سلامت در استان است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: شاخص های خوزستان در حوزه سلامت در مقایسه با وضعیت کشور از میانگین بالایی برخوردار است اما توزیع امکانات یکی از مشکلات عمده استان است ؛ در حال حاضر بیمارستان هایی در استان است که 30 درصد هم تجهیزات ندارد.
وی تصریح کرد: بحث درمان بسیار هزینه بر بوده و باری که بر دوش بخش درمان کشور است، این حوزه را دچار مشکل کرده که رفع این مشکلات با افزایش بیمارستان حل نمی شود بلکه روز به روز مشکلات بیشتر می شود و شاید یکی از دلایل اصلی استعفای وزیر بهداشت همین امر بود.
حسین زاده گفت: سلامت و بهداشت قبل از درمان در جهان به امری اجتماعی تبدیل شده که بار تکفل حوزه درمان را روز به روز کاهش می دهد.
وی بیان کرد: اگرچه این حرکت از دهه های گذشته در کشورهای مختلف آغاز شده اما با این وجود از دوسال گذشته بحث متغیرهای اجتماعی در حوزه سلامت و بهداشت با همکاری آموزش و پرورش در استان آغاز شده وهمگی باید تلاش کنیم از بار زحمت بیمارستان ها بکاهیم.
بخش جدید آی سی یو (ICU) شماره 2 بیمارستان علامه کرمی اهواز با 14 تخت و اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان استان به بهره برداری رسید.
7152/6064
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها درمان مجلس خبرگان رهبری مجلس شورای اسلامی نفت و گاز وزیر بهداشت جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۲۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر حج و زیارت خوزستان گفت: از اواخر اردیبهشت ماه امسال پرواز‌های زائران خوزستانی به سرزمین وحی آغاز خواهد شد.

محمد امین یاقوت افزود: در حج تمتع امسال سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به همراه عوامل ستادی و کادر درمانی  در قالب ۲۵ کاروان اعمال و مناسک حج را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تمامی زائران خوزستانی مدینه قبل هستند، اظهار کرد: تمامی تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به زائران استان در سرزمین وحی فراهم شده است.

مدیر حج و زیارت خوزستان بیان کرد: عملیات بازگشت زوار خوزستانی سرزمین وحی از اوایل تیر ماه انجام خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • مجمع خیران مشارکتی طرح‌های محیط زیستی در ۳۱ استان کشور تشکیل می‌شود
  • اعزام ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان
  • جلب مشارکت خیرین در امر سلامت ضروری است
  • مشارکت خیران در تجهیز مراکز درمانی اشنویه
  • راه اندازی اتاق بهداشت در مدارس خوزستان
  • تکمیل بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های بهداشتی در خوزستان
  • خرید بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم در خوزستان