Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبری با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد سازمان‌هایی مطالبه‌گر هستند گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد نباید ابزار سیاسی شوند، سیاسی شدن سازمان‌های مردم‌نهاد خط قرمز دولت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «کمال اکبری» امروز(پنج‌شنبه، 27 دی) در نشست سازمان‌های مردم‌نهاد استان گیلان که درسالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، انقلاب اسلامی ایران را حاصل مشارکت مردم از همه اقشار دانست و گفت: دشمن به‌دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در ملت ایران با بی‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای انقلاب است تا در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب کام مردم را تلخ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور فعالیت سازمان‌های مردم نهاد را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: مشارکت مردم در همه صحنه‌ها‌ نشان دهنده اوج بلوغ جمهوری اسلامی ایران است که توانسته با جذب مشارکت مردمی، آنان را همراه و همیار خود کند.

 

وی با اشاره به اتکاء نظام به مشارکت مردمی که هموار پشتیبان ولایت فقیه و نظام بودند تصریح کرد: مشارکت اجتماعی اساس توسعه پایدار و متوازن و یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین نیازهای هر جامعه است.

 

اکبری با بیان اینکه توسعه اجتماعی مستلزم حضور مردمی و ظرفیت‌های مردمی است افزود: باید بستر لازم جهت پایدارکردن مشارکت اجتماعی جهت دست‌یابی به توسعه پایدار فراهم شود که زمینه‌های آن محقق شده چراکه سازمان‌های مردم نهاد بهترین قالب برای مشارکت‌های اجتماعی هستند.

 

وی با اشاره به حمایت دولت از فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد اظهار کرد: کارها و اقدامات بزرگی از سوی سازمان‌های مردم نهاد در حوزه مشارکت‌های اجتماعی در حال انجام است که نتیجه حمایت دولت از سازمان‌های مردم‌نهاد است.

 

اکبری سازمان‌های مردم نهاد را پیوند دهنده مشارکت مردمی و مدیریت جامعه دانست و بیان کرد: طی 2 سال گذشته سمن‌ها نقشی موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی با رویکرد نشاط اجتماعی داشته و بالغ بر 60 درصد فعالیت‌های حوزه اجتماعی کشور توسط این سازمان‌های مردم‌نهاد صورت می‌گیرد.

 

وی با اشاره بر بهره‌گیری از سازمان‌های مردم نهاد مبتنی بر خرد جمعی در سیاستگذاری‌ها، اجرا و نظارت بر اجرای سیاست‌ها تاکید کرد و اذعان داشت: سازمان‌های مردم نهاد به بلوغ رسیده و اعتماد دولت را جذب کرده‌اند و دولت نیز باید با ظرفیت‌سازی و تسهیل‌گری بستر لازم جهت ایفای نقش سمن‌ها را فراهم کند.

 

معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور به لایحه قانون سازمان‌های مردم نهاد اشاره و بیان کرد: در حال نهایی کردن لایحه قانون سازمان‌های مردم نهاد و ارائه آن به مجلس هستیم.

 

وی با بیان اینکه پیش نویس این لایحه با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و صاحبنظران این حوزه تهیه شد گفت: تلاش ما بر آن بود که با درنظر گرفتن ابعاد مختلف موضوع و بهره‌گیری از نظرات کارآمد و اصولی، قانونی کامل و جامع برای حمایت از سمن‌ها داشته باشیم.

 

اکبری با اشاره به توسعه کیفی سازمان‌های مردم نهاد بر توانمندسازی آنها تاکید کرد و افزود: همزمان با دهه فجر سامانه سازمان‌های مردم نهاد کشور راه‌اندازی تا ارتباط مستقیم سازمان‌ به تمامی واحدهای ستادی واستانی فراهم شود.

 

وی اذاعان کرد: این سامانه جهت تسهیل در امور راه‌اندازی و تمام فرآیند تاسیس از صدور مجوز تا تمدید و غیره در این سامانه انجام می‌شود.

 

معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با تاکید بر اینکه سمن‌ها باید به وظایف تخصصی خود اشراف داشته واز قوانین آگاه باشند اظهارکرد: سازمان‌های مردم‌نهاد سازمان‌هایی مطالبه‌گر هستند که باید مجهز به دانش تخصصی بوده تا مشاورانی خوب برای دستگاه‌های اجرایی محسوب شوند.

 

وی خواستار همبستگی و انسجام بین سازمان‌های مردم نهاد شد و بیان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد نباید به فعالیت‌های سیاسی گرایش پیدا کرده و کارکرد سیاسی داشته باشند.

 

اکبری تاکید کرد: سیاسی شدن سازمان‌های مردم‌نهاد خط قرمز دولت است.

 

وی جذب منفعت مردمی را ملاک اصلی سازمان‌های مردم نهاد اعلام و خاطرنشان کرد: سمن‌ها درک درستی از مسائل کشور داشته و اولویت‌ها را شناسایی کنند تا بتوانند پاسخگوی مطالبه‌های عمومی باشند.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی استان بوشهر تودیع و معارفه اصفهان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ارتش مسجد ابزار سیاسی سامانه سازمان های مردم نهاد سمن های گیلان توانمندسازی سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۳۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران

محمد رئیس زاده، در مراسم رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی ضمن قدردانی ویژه از مسئولیت‌پذیری و دلسوزی تمامی دست‌اندرکاران تولید و طراحی این سامانه، گفت: سامانه جامع انتظامی با زحمات شبانه روزی چندین ماهه مرکز آمار و فناوری اطلاعات و معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی در جهت خدمت به مردم و اعضای جامعه پزشکی، پیگیری حق و حقوق بیماران، غیر حضوری شدن مراجعات و تکریم اعضای جامعه پزشکی رونمایی شد.

وی با بیان اینکه سامانه جامع انتظامی رسیدگی به پرونده‌های انتظامی را در معاونت انتظامی و نیز هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی تسهیل می‌کند، اظهار داشت: سامانه جامع انتظامی علاوه بر ساماندهی داده‌های هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی‌ها، همچنین این امکان را فراهم می‌کند که بتوانیم از حجم عظیم و ارزشمند داده‌ها در امر پژوهش و تحقیقات، رصد و مدیریت شکایات در حوزه انتظامی، رصد اخبار و پیشگیری از قصور و تقصیر در جامعه پزشکی استفاده کنیم.

رئیس زاده با اشاره به عملکرد بسیار شایسته مرکز آمار و فن آوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی در ایجاد زیرساخت‌ها،  احصا فرایندها و پیاده سازی آن، افزود: مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی کار پیچیده‌ای را در مقیاس حوزه فناوری اطلاعات قوه قضائیه و شبیه سامانه ثنا انجام داده و این کار ماندگار در وهله اول به نفع مردم و سپس اعضای جامعه پزشکی است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه راه اندازی سامانه جامع انتظامی منجر به کاهش بار مراجعات مردم به هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی می‌شود، ابراز امیدواری کرد که نظام پزشکی شهرستان‌ها نسبت به بهره مندی از ظرفیت سامانه جامع انتظامی ملزم شوند و همچنین استفاده از این سامانه به کاربران و جامعه پزشکی آموزش داده شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید
  • فرهنگسازی در حوزه پسماند با کمک گروه‌های اجتماعی بانفوذ در کشور