Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@07:52:08 GMT

دانمارک صادرات سلاح به امارات را تعلیق می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۳۲۳۵

دانمارک صادرات سلاح به امارات را تعلیق می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، رسانه های دانمارک اعلام کردند که دولت این کشور قصد دارد صادرات سلاح خود را به امارات به حالت تعلیق درآورد.

بر اساس این گزارش دولت دانمارک قصد دارد در واکنش به تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی به یمن صادرات سلاح را به امارات به حالت تعلیق درآورد.

پیشتر نیز مسئولان برخی کشورهای غربی از تصمیم این کشورها برای توقف صادرات سلاح به عربستان به دلیل استفاده از این سلاح ها در جنگ یمن و کشتار مردم این کشور خبر داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 4515918

منبع: مهر

کلیدواژه: امارات متحده عربی دانمارک عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کراکال ؛ محصولات شرکت اماراتی موفق در زمینه تولید سلاح های سبک را ببینید

عصر ایران؛ مجله تصویری سلاح - کراکال (Caracal) مستقر در ابوظبی، امارات در سال 2007 تاسیس شد. این شرکت در زمینه تولید سلاح های سبک فعالیت می کند و از شرکت های تابعه گروه اج (EDGE Group) است.

به عنوان یک شرکت با آهنگ سریع توسعه، نخستین محصول کراکال یک تپانچه نیمه خودکار بود و پس از آن یک تفنگ تهاجمی 5.56 میلیمتری در سال 2014 و سه سال بعد یک تفنگ تک تیرانداز توسط این شرکت معرفی شد. کراکال در سال 2023 نیز یک مسلسل سبک را معرفی کرد.

گسترش فعالیت ها به بازارهای جهانی

پس از توسعه فعالیت های خود در امارات، کراکال حضور خارج از بازار این کشور را مد نظر قرار داد. در همین راستا، کراکال اینترنشنال شرکت گرفت تا کنترل زیرمجموعه های غیر اماراتی صورت بگیرد. این شرکت های تابعه شامل کراکال آمریکا در آیداهو، مسئول بازار آمریکای شمالی و مرکل در شهر زول، آلمان می شوند. مرکل خود مالکیت شرکت اسلحه سازی هائنل را در اختیار دارد.

اما مقر اصلی کراکال در ابوظبی، امارات است. موقعیت مکانی مزیت هایی را برای این شرکت به همراه دارد زیرا از نظر جغرافیایی به بسیاری از بازارهای کلیدی نزدیک است. اما آنچه تفاوت ایجاد می کند سامانه تامین مالی قوی فراهم شده توسط امارات و همچنین انعطاف پذیری و زمان کاهش یافته برای مجوز صادرات است، به این معنی که صادرات تحت کنترل های سختگیرانه قرار نمی گیرد.

کراکال در سال های گذشته صادرات خود را به میزان قابل توجهی گسترش داد و از 80 درصد عرضه داخلی، 20 درصد صادرات در سال 2014 به 60 درصد صادرات و 40 درصد عرضه داخلی در سال 2022 رسید.

در مورد صادرات، قرارداد همکاری صنعتی که در مارس 2021 با شرکت اندونزیایی پی تی پینداد امضا شد، گامی مهم بود. این قراداد شامل تولید مشترک سلاح سی ای آر 816 (CAR 816) برای بازار اندونزی می شد.

دو سال بعد، در نمایشگاه و کنفرانس بین المللی دفاعی (آیدکس) 2023، یک قرارداد مجوز مشارکت با شرکت ICOMM مستقر در هند امضا شد. این شامل تولید بومی سازی شده چندین محصول کراکال از جمله تپانچه کراکال ئی اف و مسلسل دستی سی ام پی 9، هر دو با کالیبر 9 در 19 میلیمتری، تفنگ های تهاجمی سی ای آر 816 و سی ای آر 817، به ترتیب دارای کالیبر 5.56 در 45 و 7.62 در 51 میلیمتر، تفنگ تک تیرانداز تاکتیکی سی ای آر 817 دی ام آر، تفنگ های تک تیرانداز گلنگدنی سی اس آر 338 و سی اس آر 308 و تفنگ تک تیرانداز نیمه اتوماتیک سی اس ای 338 و در نهایت تفنگ تک تیرانداز ضد تجهیزات سی اس آر 50 با کالیبر 12.7 در 99 میلیمتر می شد.

چند ماه بعد در می 2023، کراکال قراردادی را با Ketech Asia، یک شرکت مالزیایی مستقر در کوالالامپور، برای تولید محلی و سپس فروش تفنگ تهاجمی سی ای آر 816 امضا کرد.

کراکال تلاش می کند تا از نقاط ضعف برخی از رقبای خود، به طور خاص شرکت های اروپایی، در بازارهای آفریقا و آسیا به بهترین شکل استفاده کند و آماده بومی سازی از طریق مدل های تجاری مختلف اعم از مجوز مالکیت فکری تا سرمایه گذاری مشترک و راه حل های دیگر است.

کراکال؛ شرکت اسلحه سازی اماراتی مستقر در ابوظبی

پارک صنعتی توازون در ابوظبی خانه کراکال است. این جایی است که تیم پژوهش و توسعه محصولات جدید را ایجاد می کند، مالکیت فکری تولید می کند و در آن نمونه های اولیه تولید، آزمایش و نهایی می شوند و سپس محصول جدید در خط تولید قرار می گیرد.

برای نمونه سازی سریع، کراکال از چاپگرهای سه بعدی استفاده می کند که از پلیمر و فلز برای چاپ سه بعدی استفاده می کنند.

در حال حاضر، ظرفیت تولید این شرکت 3000 تپانچه، 500 مسلسل دستی، 4000 تفنگ تهاجمی و 500 تفنگ تک تیرانداز در ماه است. در سه سال گذشته، کراکال به طور قابل توجهی تامین کنندگان محلی را افزایش داده تا انعطاف پذیری را افزایش دهد.

در کنار قطعات فلزی مانند لوله سلاح، عناصر پلیمری نیز توسط خود کراکال تولید می شوند. این شرکت توسعه پلیمرهای خود برای پاسخگویی بهتر به نیازهایش را هدف قرار داده است.  

کراکال دارای یک میدان تیر است که برای آزمایش سلاح های تولید شده از آن استفاده می شود. برای تفنگ های تهاجمی از 20 گلوله استفاده می شود و تپانچه ها و تفنگ های تک تیرانداز با 10 گلوله آزمایش می شوند.

پس از معرفی مسلسل سبک سی ال ام جی 556 با کالیبر 5.56 در 45 میلیمتر، و مسلسل های 7.62 میلیمتری، کراکال در حال توسعه مسلسلی با کالیبر 12.7 در 99 میلیمتر است. این شرکت امیدوار است تا این سلاح تا سال 2027 آماده عرضه به بازار شود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: الطارق-ال آر ؛ مهمات هدایت شونده دقیق ساخت امارات (+فیلم و عکس)

دیگر خبرها

  • چه کشورهایی همچنان به رژیم صهیونیستی سلاح می‌دهند؟
  • کشورهایی که همچنان به رژیم صهیونیستی سلاح می‌دهند
  • کراکال ؛ محصولات شرکت اماراتی موفق در زمینه تولید سلاح های سبک را ببینید
  • قاچاق سلاح و مواد مخدر؛ راهبرد جدید تل آویو برای بی ثبات سازی جنوب سوریه/گزارش اختصاصی
  • لرد فوتبال اروپا، گزارشگر و بازیگر شد!
  • عراق کنترل پایگاه‌های مرزی مخالفان ایران را برعهده گرفت
  • الشمری: عراق کنترل پایگاه‌های مرزی مخالفان ایران را برعهده گرفت
  • عرضه ۲ میلیارد دلار لوازم خانگی قاچاق در کشور/ صادرات به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • گزارش تازه عراق از پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران
  • صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی/ چین و امارات اولین شرکای تجاری ایران