Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: فرهنگ عمومی جامعه باید به این سمت و سو هدایت شود که جنس ایرانی ارزش شود و آحاد جامعه با افتخار نسبت به خرید کالا ملی و ایرانی اقدام کنند. ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، امروز در نودوچهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور اظهار داشت: امروزه دشمنان می‌خواهند از طریق جنگ اقتصادی که به راه انداخته‌اند، به اهداف شوم خود که تضعیف نظام است برسند، بنابراین باید مردم هوشیار و نهادهای مختلف برابر وظیفه‌ای که برعهده دارند به این مسئله بپردازند و راهکار ارائه بدهند‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر استانداردسازی مسائل فرهنگی تاکید کرد و گفت: تا  زمانیکه نگاه به مسائل و مشکلات عوض نشود و باورها درست نشود، رفتارها نیز تغییر نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با ابراز تاسف از اینکه در جامعه امروز در فرهنگ عامه جنس خارجی بر جنس ایرانی ترجیح داده می‌شود، تصریح کرد: تا وقتی به ایرانی بودن کالاها افتخار نشود و جنس ایرانی برای ما ارزشمند نباشد، فرهنگ تغییر نمی‌کند.

وی با بیان اینکه بعضی رفتارها مستقیم و غیرمستقیم بر اقتصاد تاثیرگذار است، عنوان کرد: در شرایط اقتصادی امروز وقتی جنس و کالا در جامعه کم می‌شود، تقاضا و نیاز برای خرید آن افزایش می‌یابد و این در حالی است که از نظر فرهنگی باید تقاضا برای خرید آن کالا کاهش یابد و در صورت ضرورت تهیه شود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تاکید کرد: فرهنگ عمومی جامعه باید به این سمت و سو هدایت شود که جنس ایرانی ارزش شود و آحاد جامعه با افتخار نسبت به خرید کالا ملی و ایرانی اقدام کنند.

گیلان| تولیدکنندگان کالای ایرانی از دغدغه‌های خود می‌گویند+فیلمیاسوج| حمایت از کالای ایرانی در حد شعار باقی ماند+عکسکالای ایرانی سهم محدودی از بازار اقلیم کردستان را به خود اختصاص داده است

وی شورای فرهنگ عمومی را مجلس قانون‌گذاری معرفی و تاکید کرد: باید دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها برای تهیه ملزومات خود به هیچ وجه از جنس خارجی استفاده نکنند و با یک الزام قانونی از کالای ایرانی و ملی و استانی بهره بگیرند تا این فرهنگ در جامعه حاکم شود و مردم از تولید داخلی استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر فرهنگ‌سازی مسائل اقتصادی در جامعه تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی باید مکمل هم باشند و با شناسایی مسائل و مشکلات اقتصادی ناشی از برخی فرهنگ‌های حاکم بر جامعه در جهت نهادینه کردن فرهنگ درست تلاش کنند.

وی به آداب و فرهنگ کسب و کار در گذشته اشاره کرد و یادآور شد: فرهنگ کسب و کار حلال، انصاف، فرهنگ فروش، فرهنگ کار با گذر زمان دچار تغییراتی شده و جامعه را به سمت فرهنگ غلط پیش برده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطر نشان کرد: باید شورای فرهنگ عمومی با توجه به مشکلات اقتصادی کنونی در کشور، مسائل و مشکلات را دقیق‌تر و عمیق‌تر بررسی کرده و با قانون‌گذاری، اولویت‌سنجی و رفتارشناسی فرهنگی در جهت تغییر باور و ارزش‌های درست تغییر وضعیت بدهد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه فرهنگ را می‌توان تغییر و رشد داد، یادآوری کرد: شورای فرهنگ عمومی می‌تواند با کار کردن در بخش‌های اقناعی، وضع قوانین و مقررات و استانداردسازی نسبت به تغییر فرهنگ جامعه اهتمام ورزد.

انتهای پیام/ش

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله اراکی: ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلاست چراکه سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله محسن اراکی امروز در همایش «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» که در سالن همایش‌های دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه اقتصاد جامعه به واسطه چرخه اقتصادی شکل می‌گیرد، اظهار داشت: چرخه اقتصادی از پنج حلقه تشکیل شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به تولید اولیه، تولید ثانویه، عرضه و ... اشاره کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از کارکردهای پول تسهیل معامله است، عنوان کرد: در نظام اقتصادی باور داریم که باید طلا و نقره واسطه معامله باشند.

وی با اشاره به اینکه در مباحث فقهی آمده که استفاده از واسطه معامله موجب ثبات بازار می‌شود، گفت: اعتقاد ما بر این است که پول اعتباری نمی‌تواند واسطه معامله باشد مگر در شرایط استثناء که حاکمیت دخالت داشته باشد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه در فقه اسلامی مبنای معامله باید دارای ارزش حقیقی باشد، تصریح کرد: همچنین واسطه معامله نیز باید ارزش حقیقی باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: پول فعلی ارزش حقیقی ندارد چراکه یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد و این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در شرایط فعلی ارزش پول اقتصادی نیست بلکه سیاسی است، اظهار داشت: اینکه قدرت سیاسی یک کشور ارزش پول آن کشور را مشخص کند مورد پذیرش فقه اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه با حقیقی کردن پول می‌توان مشکل اقتصادی کشور را حل کرد، عنوان کرد: خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلاست چراکه سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند.

آیت الله اراکی بیان کرد: در بازار اقتصادی اسلامی خلق پول ممنوع است چراکه پول تنها واسطه معامله است و خود پول نمی‌تواند پول تولید کند.

وی با بیان اینکه در اقتصاد اسلامی پول باید زمینه کار شود، اظهار داشت: بانک‌ها در نظام سرمایه‌داری خود را تاجر پول می‌دانند و همه توان جامعه را جمع کرده و در منفعت خود مصرف می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه افزایش تولید می‌تواند گرانی را کاهش دهد ولی در تورم تاثیری ندارد، مطرح کرد: تورم نتیجه حتمی و قطعی پول اعتباری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پول‌طلا و نقره دارای ارزش حقیقی است، عنوان کرد: پولی که دارای ارزش حقیقی باشد، قدرت خرید را افزایش می‌دهد ولی پول بدون ارزش حقیقی توان رقابت با ارزش کالا را ندارد.

آیت الله اراکی گفت: تورمی که امروز در جامعه شاهد هستیم ناشی از افزایش تقاضا و عدم عرضه نیست بلکه ناشی از اعتباری بودن پول و عدم ارزش حقیقی پول است.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که پول‌طلا و نقره امکان حل مشکلات را دارد و به اقتصاددانان پیشنهاد داریم که راجع به این موضوع بحث و بررسی دقیق و فنی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران
  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است
  • آیت‌الله اراکی: ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم
  • امامی: حدود ۵/۵ درصد از مصرف فرهنگی خانواده ایرانی، پوشاک است
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه
  • اسماعیلی: سکوی دائمی عرضه لباس عفیفانه در میدان هفت تیر افتتاح می‌شود
  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟/ آن‌ها که مهاجرت می‌کنند از تغییر شرایط جامعه ناامید شده‌اند/ موج مهاجرت ایرانیان عادی نیست