Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@11:04:38 GMT

صدور دستور افزایش عرضه خودرو

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۳۳۷۱

رضا رحمانی درباره جزئیات برنامه دولت برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، اظهار داشت: اولویت دولت، حفظ سطح فعلی تولید و اشتغال است که تولیدکنندگان برای حفظ این شرایط با مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه هستند.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای حل این مشکل، گفت: با دستور رئیس جمهور، وزارت صنعت، معدن و تجارت کمیته ای با بانک مرکزی تشکیل داد که بر اساس برآورد این کمیته، مقرر شد علاوه بر ظرفیت های موجود، ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز در قالب سرمایه در گردش، توسط نظام بانکی تامین شود و در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اولویت بندی پرداخت این تسهیلات، افزود: واحدهایی که کالای آنها در بازار فروش دارد یا کالاهایشان صادراتی است، در اولویت قرار دارند. همچنین واحدهایی که تعداد نیروی کار در آنها بالا است و یا محصول‌شان مواد اولیه دیگر محصولات است نیز در اولویت دریافت تسهیلات هستند.

رحمانی با اشاره به مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات، اظهار داشت: شرایط بازپرداخت با توجه به نوع فعالیت واحدهای تولیدی و محصولی که تولید می کنند، متفاوت خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت فعال شدن واحدها با ظرفیت غیرفعال را دیگر هدف پرداخت این تسهیلات دانست و تاکید کرد: در کنار اجرای این برنامه، طرح های بهین یاب، تبصره ۱۸ بودجه و اشتغال روستایی نیز ادامه خواهد داشت و دولت مصمم است از هر طریق ممکن اشتغال و تولید را حفظ و بازار داخلی را تقویت کند.

۸۰ درصد تولید روزانه خودروسازان به اجرای تعهداتشان اختصاص دارد

رحمانی درباره مشکل در تحویل خودروها توسط خودروسازان، گفت: در چند ماه اخیر، قطعه سازان با مشکلاتی مواجه شدند و در نتیجه تولید خودرو نیز افت کرد؛ اما با حمایت دولت و همت قطعه سازان روند نزولی تولید متوقف و روند صعودی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تعهدات خودروسازان به دولت برای تحویل خودروها، افزود: به خودروسازان دستور داده شده که ۸۰ درصد از تولید روزانه خود را به اجرای تعهداتشان اختصاص بدهند.

معادل سازی خودروهای ثبت نامی

رحمانی ادامه داد: همچنین درباره خودروهایی که به دلیل تحریم، قطعات آنها وارد نمی شود، مقرر شد که معادل سازی کنند و خودروهایی را که امکان تولید دارند و مشخصات آنها نزدیک به خودروی ثبت نامی است، تحویل بدهند.

وی با بیان اینکه، صنعت خودرو کشور از صنایع مادر است، تاکید کرد: البته این صنعت در حال حاضر مشکلاتی دارد و از مردم عزیز کشور که با وجود مشکلات در این شرایط با ما همراهی می کنند، تشکر می کنم.

همچنین دکتر رحمانی درباره برنامه دولت برای کاهش قیمت خودروها، گفت: با افزایش تولید خودرو، قیمت ها کاهش پیدا می کند که همین امروز هم این روند آغاز شده است. بنده نیز دستور داده ام که خودروسازان با افزایش تولید، عرضه را افزایش دهند که مانند گذشته، شاهد بازار سیاه نباشیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت اشتغال نقدینگی سرمایه معدن و تجارت بانک مرکزی معدن تجارت نیروی کار بودجه خودروسازان خودرو قطعه سازان صنعت مشکلات خودرو خودروسازان مشکلات وزارت صنعت معدن و تجارت وزیر صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۳۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج دهه تلاش، 14 هزار نفر اشتغال و تولید سالانه 58 میلیون قطعه خودرو در کروز

تجربه کروز گواهی بر آن است که بخش خصوصی می‌تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای صنعتی کشور باشد. این شرکت فعالیت خود را پنج دهه قبل با ساخت اتصالات حساس مخابراتی آغاز می‌کند. تولید اتصالات مخابراتی به دلیل حساسیت و ظرافت بالا، پیچیدگی‌های منحصربه‌فردی داشت اما دانش فنی و حساسیت مدیران کروز سبب شد، اتصالات مخابراتی کروز به سرعت جایگاه اطمینان بخشی پیدا کند و از نظر نرخ خطای قطعات، عملکرد بهتری نسبت به تولیدکنندگان باسابقه دنیا پیدا کند. در نهایت تلاش‌های این شرکت باعث نوآوری بومی‌سازی و دست‌یابی به آخرین فناوری‌های نوین جهان در مسیرداخلی‌سازی، ساخت بیش از 3 هزارو 400 قطعه برای مقابله با تحریم، تقویت و استمرار تولید صنعت شد. علیرغم آنکه تداوم فعالیت در ساخت قطعات مخابراتی می‎‌توانست برای این شرکت رضایت‌بخش باشد اما روحیه داخلی‌سازی مدیران آن موجب شد، با شناسایی خلاهای صنعت، سراغ ساخت قطعات الکترونیکی خودرو بروند و پروژه استقلال کشور در قطعات الکترونیکی و برقی خودرو از بیگانگان را کلید زدند.

در نهایت پروژه ساخت قطعات خودرو علیرغم پیچیدگی‌ها و موانع متعدد فنی و سیاسی با اهتمام مدیران کروز به سرانجام رسید و اکنون این شرکت به یکی از بزرگترین قطعه‌ساز غرب آسیا تبدیل شده است و در طول سالیان گذشته تجربه صادرات قطعه به بزرگترین خودروسازی‌های جهان نظیر پژو فرانسه را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است.
قطعه‌سازی کروز در آستانه چهل‌و سومین سال فعالیت خود 14 هزار نفر را به‌صورت مستقیم و بیش از 20 هزار نفر را غیرمستقیم مشغول به کار کرده است. این شرکت همچنین با ساخت قطعات پیچیده الکترونیکی مانند ECU و ACU و همین‌طور حس‌گرهای مختلف در کنار 14 واحد تولیدی دیگر فعالیت خود را در قالب سه سایت عظیم با جدیت ادامه می‌دهد. ساخت قطعات مرغوب با سخت‌گیرانه‌ترین ارزیابی‌های فنی و مهندسی در شرکت کروز موجب شده اقبال بازار به این قطعات افزایش پیدا کند و این برند، منجر به ارزشمندی خودروهای تولیدی شود.
کروز در چهارمین دهه فعالیت خود با راه‌اندازی واحد خودکفایی و حمایت از زنجیره اقتصاد صنعت خودرو، چتر حمایتی خود از فعالان خرد و متوسط این صنعت را گسترانیده است به نحوی که این شرکت از واحدهای خرد و متوسط صنعت خودرو دعوت می‌کند تا بخشی از زنجیره تولید یک قطعه را تکمیل کنند و از ارزش افزوده آن منتفع شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897770

دیگر خبرها

  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد/ در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد/ دولت همچنان خواهان افزایش تعطیلات آخر هفته است
  • تکلیف انتخاب روز تعطیل آخر هفته مشخص شد؟/مراقب جوسازی مافیای خودرو باشید
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | تقویت همکاری‌های امنیتی ایران و پاکستان از اهداف سفر رئیسی
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته
  • در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • وزیر صمت: مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد/ وعده داخلی‌سازی اتوبوس برقی
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • ثبت ۱۲۰۰ شکایت از خودروسازان در سامانه خدمات پس از فروش
  • پنج دهه تلاش، 14 هزار نفر اشتغال و تولید سالانه 58 میلیون قطعه خودرو در کروز