Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوهی رستمی، از احداث کتابخانه حکیم وفایی در شهرستان شوشتر خبر داد و گفت: شهرداری شهرستان در تیر ماه ۹۷ اولین سند شش دانگ کتابخانه را به نام کتابخانه حکیم وفایی شوشتر ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «منصور کوهی رستمی»، در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شوشتر، از احداث کتابخانه حکیم وفایی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این کتابخانه با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، در مساحت ۱۶۳ متر مربع و زیربنای ۴۵۰ متر، در چهار طبقه احداث می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، با تاکید بر لزوم تکمیل پروژه های نیمه تمام به ویژه پروژه حکیم وفایی شوشتر، بیان کرد: این پروژه در اسفند سال ۹۲ به دلیل عدم استحکام بنا و مشکلات ساختمانی تعطیل و مکان آن به مدت ۲ سال در ساختمانی متعلق به آموزش و پرورش منتقل و از سال ۹۴ کتابخانه مذکور به دلیل نیاز آموزش پرورش به ساختمان به صورت کامل تعطیل شد.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کتابخانه عمومی حکیم وفایی شوشتر در منطقه مرکزی شهر واقع شده بود، شهرداری شهرستان در تیر ماه ۹۷ اولین سند شش دانگ کتابخانه را به نام کتابخانه حکیم وفایی شوشتر ثبت کرد.

 

کوهی رستمی، با اشاره به شاخص های کتابخانه ای در شهرستان شوشتر، افزود: ۲ درصد از مردم شهرستان شوشتر عضو کتابخانه های عمومی شهرستان هستند که این میزان از میانگین استان پایین تر است.

 

وی اضافه کرد: در سال های اخیر با احداث و راه اندازی دو کتابخانه «ن و القلم» و «آیات» سرانه فضای کتابخانه ای رشد خوبی داشته است و امروز به ازای هر ۲۵ هزار نفر در شهرستان یک کتابخانه وجود دارد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، تصریح کرد: شهرستان شوشتر دارای سابقه تاریخی و دینی است و قطعا می تواند قطب کتاب و کتابخوانی نیز باشد؛ از این جهت برای ارتقای شاخص های کتابخانه ای نیازمند توجه بیشتری است.

 

وی با تاکید بر لزوم پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از شهرداری ها، عنوان کرد: تنها منبع درآمدی کتابخانه های عمومی برای مدیریت هزینه های جاری مثل آب، برق و ... و همچنین اجرای فعالیت های فرهنگی از محل درآمدهای شهرداری هاست.

 

کوهی رستمی، خاطر نشان کرد: قانونگذار، شهرداری ها را مکلف کرده که نیم درصد از بودجه خود را به کتابخانه های عمومی پرداخت کنند اما در عمل می بینیم شهرداری ها نسبت به پرداخت به موقع اقدام نمی کنند.

 

همچنین «حسین پنبه دانه»، یاد آور شد: شوشتر میراث دار فرهنگی غنی و با اصالت است و به همین جهت بحث فرهنگ و کتاب و کتابخوانی در این شهرستان از اهمیت  بالایی برخوردار است.

 

فرماندار شهرستان شوشتر، افزود: در اعتبارات عمرانی شهرستان در سال ۹۷ برای کتابخانه عمومی شهرک شرافت با پیگیری های نماینده شهرستان مبلغ هفت میلیارد ریال اختصاص یافته که باید پیگیری های بیشتری برای تحقق آن در استان صورت گیرد تا مردم این منطقه نیز از خدمات کتابخانه ای برخوردار شوند.

 

«سهراب گیلانی»، هم در این جلسه با بیان اینکه همدلی و همکاری نهادها با بدنه جامعه باعث توسعه و همچنین سرعت بخشی به فرایند های اجرایی می شود، گفت: با پیگیری هایی که صورت گرفت ۱۲ میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه عمومی حکیم وفایی شوشتر در نظر گرفته شده که در سال جاری هفت میلیارد ریال تحقق یافته و مابقی آن در اعتبارات سال ۹۸ محقق می شود.

 

نماینده مردم شهرستان گتوند و شوشتر در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: با وجود پتانسیل جمعیتی و فرهنگی در شهرک شرافت و حومه آن و مطالبه مردم برای راه اندازی کتابخانه در این منطقه، می بایست پیگیری های لازم را برای احداث کتابخانه در این منطقه فراهم کرده و ساخت این کتابخانه در بهمن ماه آغاز می شود.

 

پایان پیام/637

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان خبرگزاری شبستان اصفهان انقلاب اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران استان بوشهر ارتش تودیع و معارفه روز پرستار نیم درصد درآمد شهرداری ها شوشتر کتابخانه های عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۳۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این کاهش عوارض به‌صورت پلکانی در طول سال قابل پرداخت است، گفت: برای رفاه حال شهروندان شیرازی، عوارض و بهای خدمات با پرداخت نقدی تا ۳۲ درصد در سال ۱۴۰۳کاهش یافت که تا پایان سال این میزان به ۸ درصد می‌رسد.
افسانه خواست خدایی افزود: با توجه اینکه کاهش عوارض شهرداری از چهار جنبه رقابت با بانک، تبدیل بازار مسکن شیراز به‌عنوان هدف سرمایه‌گذاران و سازندگان صنعت ساختمان و رقابت با سایر شهرها، فرهنگ اقتصادی و ثبات عمل، تقاضای مسکن شهر شیراز را تحریک می‌کند، پیشنهاد لایحه عوارض به‌صورت پلکانی در شورای اسلامی شهر شیراز ارائه و پس از بررسی به تصویب رسید.
وی ادامه داد: کاهش عوارض در این سال‌ها نشان‌دهنده آن است که ثبات در رویه کاهش عوارض در طول ایام سال و پایبندی به آن در سال‌های یادشده باعث شده که مؤدیان نسبت به پرداخت عوارض در همه ماه‌های دیگر سال هم اقدام کنند.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: مؤدیانی که مجموع پرداخت نقدی عوارض و بهای خدمات آنها مازاد بر مبلغ ۹۰ میلیارد ریال است، عوارض و بهای خدمات نسبت به میزان پرداخت نقدی به‌صورت پلکانی از ۳ تا ۹ درصد کاهش می‌یابد

دیگر خبرها

  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی