Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@06:00:06 GMT

روزانه 20 میلیارد تومان خرج سیگار می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۳۵۶۴

مدير عامل شبكه ملي پيشگيري از بيماريهاي غيرواگير گفت: روزانه بيش از 20 ميليارد تومان خرج سيگار در كشور مي شود و به طور حتم بيش از اين قيمت خرج قليان است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ­ دكتر محمد رضا مسجدي امروز در مراسم رونمايي از شبكه ملي پيشگيري از بيماريهاي غيرواگير گفت: ما ضعيف ترين كشور از نظر اخذ ماليات در دنيا هستيم، اسفند و ارديبهشت و آبان امسال اماري گردآوري كرديم كه قيمت سيگار بين 40 تا 200 درصد گران شده است اما دولت ما از اين تفاوت قيمت چيزي نصيبش نمي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وي با اشاره به اينكه امسال ماليات تحصيلي ما از سيگار هنوز به 500 ميليارد تومان نرسيده است گفت: اگر از مواد دخاني درست ماليات بگيريم، با همين رقم كم، ماليات بيش از 2 هزار ميليارد تومان مي شود و اگر درست عمل كنيم بالاي 20 هزار ميليارد تومان است، يعني كل بودجه سلامت را مي توان از ماليات دخانيات تأمين كرد.  دكتر مسجدي افزود: مردم سيگار را گران مي خرند، پس اين مابه التفاوت كجاست؟ تا حرف مي شود مي گويند ما نمي توانيم برويم مغازه ها را كنترل كنيم، اين سيگارها وارد يا توليد مي شود پس بايد 70 درصد اين رقم را از وارد كننده يا توليد كننده گرفت. وي با تأكيد بر كوتاهي مسؤولان در اخذ ماليات كامل از مواد دخاني گفت: 40 سال است همه چيز در مملكت تحريم است،  تنها كالايي كه تحريم نشده سيگار و تنباكو است. چرا ترامپ حتي براي فيلتر دستگاه دياليز بيماران كليوي مواد اوليه آنرا تحريم كرده است و يا هر شركتي كه بيش از 5 ميليون دلار با ايران معامله مي كند زير ذره بين امريكايي هاست اما سيگار امريكايي بيش از 50 ميليون دلار وارد ايران مي شود و اتفاقي نمي افتد. وي افزود: بايد درباره اين موضوع تفكر كرد، وقتي سناتور امريكايي گفت كه بگذاريد با سيگار و دخانيات آنقدر مرگ و بيماري بين ايراني ها ببريم تا در دهه هاي آينده اينها دچار مشكل شوند شوخي نبوده است، تفكر جدي داشته باشيد و دلسوزانه به مردم اين پيام را برسانيم. 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سیگار قلیان بیماری مسجدی مدیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۳۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت

رضا مظفری مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان انواع سیگار خارجی را در آزادراه زنجان – قزوین از یک وانت کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی گفت: پرونده قاچاق انواع سیگار خارجی به ارزش چهار میلیارد و ۱۲۵ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

مظفری افزود: شعبه به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالای دخانی کشف شده، متهم را به پرداخت چهار میلیارد و ۱۲۵ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالای کشف شده محکوم کرد.

وی اضافه کرد: با قطعیت یافتن حکم در شعبه تجدید نظر و پیگیری شعبه اجرای احکام، جریمه تعیین شده وصول و پرونده مختومه شد.

مدیرکل تعزیزات حکومتی استان زنجان از تسریع در رسیدگی به پرونده های تخلف گرانفروشی در سطح استان خبر داد و گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ های حوزه کالا و خدمات در سطح کشوری ۱۱ روز و در استان زنجان ۷.۵ روز است.

وی، علت طولانی شدن روند بررسی برخی پرونده‌ها را زمان‌بر بودن تحقیقات مربوط به نوع تخلف و استعلامات انجام گرفته ذکر کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه پرونده های وارده به تعزیرات حکومتی در چند بخش رسیدگی‌ می‌شود، گفت: رسیدگی به پرونده‌های کلان مربوط به پرونده های قاچاق کالا، ارز و خودرو است که با توجه به نوع تخلف، زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • یک تبلیغ ساختار شکن درباره سیگار (عکس)
  • سيگار هاي قاچاق ميلياردي در بجنورد
  • کشف ۳۷ هزار نخ سیگار قاچاق در بجنورد
  • ۳۷ هزار نخ سیگار قاچاق در بجنورد کشف شد
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت
  • آمار ترسناک از قربانیان دخانیات در ایران
  • فروش نخی سیگار، ممنوع
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • دخانیات در سال چند ایرانی را به کشتن می‌دهد؟
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل مصرف دخانیات