Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قم- ايرنا- نشست خبري تشکل هاي حوزوي با موضوع «بررسي کنوانسيون پالرمو» با هدف تبيين مواضع حوزه علميه در مورد لوايح FATFو پالرمو روز پنجشنبه با حضور چهار تَن از اساتيد و کارشناسان حوزوي در مرکز خبر حوزه قم برگزار شد.

به گزارش ايرنا، عضو هيات علمي دانشگاه هاي قم در اين نشست با اشاره به مغايرت پالرمو(کنوانسيون مبارزه با جرائم سازمان‌ يافته فراملي) با شرع و قانون اساسي، گفت: کنوانسيون پالرمو در سال 2000 به تصويب رسيده و کشورهاي زيادي هم با فضاسازي هاي بين المللي به اين کنوانسيون پيوسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا باقرزاده افزود: پيوستن به پالرمو براي کشوري که در شرايط عادي قرار دارد و مي تواند با چند شرط به کنوانسيون بين المللي بپيوندد با کشوري مثل ايران که پنجه در پنجه استکبار انداخته فرق دارد و اين دو نبايد با هم مقايسه شوند.
وي اضافه کرد: به عنوان مثال بر اساس معاهده ام پي تي قرار بود کشورهاي فاقد دانش هسته اي، تکنولوژي اين علم داده شود، ولي اين معاهده نه تنها براي ايران هيچ مفادي نداشته، بلکه امروز تعداد اندک مراکز هسته اي ما هم زير دوربين هاي شديد آژانس قرار دارند.
وي ادامه داد: عضو کنوانسيون شدن جز در منگنه قرار گرفتن مزيتي براي ايران نخواهد داشت و رد شدن اين لايحه( پالرمو) از سوي شوراي نگهبان نشان دهنده غيرشرعي بودن آن است.
باقرزاده تصريح کرد: مواد اين کنوانسيون باعث مي شود دستگاه اطلاعاتي، قضايي و پليس ايران به ضابط قضايي نهادهاي قضايي بين المللي تبديل شود که در اين صورت بيشتر تحت فشار خواهيم بود.
وي با بيان اين که از نظر اجتماعي و سياسي به نظر مي رسد پيوستن ما به اين کنوانسيون فشارها را بر ما تشديد خواهد کرد، گفت: از جمله مواد کنوانسيون پالرمو اين است که بايد جرايم سازمان يافته بين المللي را تحريم مالي کنيم که تروريسم و پولشويي نمونه هايي از آن هستند؛ اگر سازمان ملل متحد اعلام کند که سپاه تروريسم است دولت ملزم است آن را تحريم کند.
باقرزاده با بيان اين که دنيا با قراردادهاي بين المللي دايره مسلمانان و مستضعفان را تنگ تر مي کند، افزود: به طور حتم کنوانسيون پالرمو خلاف شرع، خلاف اصل نفي سلطه، خلاف حمايت از نهضت هاي آزادي بخش که در قانون اساسي آمده و خلاف استقلال ملي است و سازمان ملل متحد مي تواند موارد حاکميتي ايران را هم نقض کند.
عضو هيات علمي دانشگاه هاي قم همچنين با اشاره به دستاوردهاي 40 سال گذشته، بيان کرد: اگر جامعه و حکومت فاسد داشتيم مفسد را محاکمه نمي کرد و اسمش را در رسانه نمي برد، مردم خدا را شکر کنند که نظام جمهوري اسلامي اسم مفسدان اعلام مي شود وبا فساد مخالف است و دزدگير دارد.
* عضو هيات علمي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)قم نيز در اين جلسه گفت: آمريکايي ها و اردوگاه غربي در 40 سال دوران انقلاب نشان دادند که دشمن ما و در هر شرايط و فرصتي به دنبال ضربه زدن به انقلاب هستند.
حجت الاسلام والمسلمين قاسم روانبخش افزود: تجربه تاريخي نشان مي دهد هر کجا جريان غرب گرا به دشمن اعتماد و فکر کرد از طريق نزديک شدن به دشمن مشکلات حل مي شود، بر مشکلات شما افزوده شده است.
وي افزود: وقتي چنين تجربه هايي داريم، چرا مجددا به دشمن تکيه مي کنيم تا در FATF و CFT براي ما کاري کند، در حالي که وزير امور خارجه نيز اعلام کرده است که اين لوايح دردي از فشار هاي اقتصادي کم نمي کند.
وي تصريح کرد: غرب گرايان فکرشان اينطور شکل گرفته که جز از طريق غرب راهي براي پيشرفت نيست ،به جاي ما مي توانيم، ما نمي توانيم را باور دارند و مي گويند بايد مدير از خارج کشور وارد کنيم و دست از اسلام حداکثري دست برداريم و اسلام حداقلي را جايگزين کنيم.
روانبخش با بيان اين که دولت و مجلس برخاسته از مردم است، گفت: در طول 40 سال مردم مسئولان را انتخاب کرده اند و از اين به بعد هم همينطور خواهد بود.
وي با اشاره به آثار برجام، بيان کرد: پس از برجام تحريم ها بيشتر شد، ارزش پول ملي پايين آمد، فساد اداري بيشتر شد؛ اينگونه نيست که کنوانسيون پالرمو جلوي اختلاس را بگيرد، اينکه بخواهيم معاهده خارجي را امضا کنيم تا آن ها مشکلات ما را حل کنند غيرممکن است و خودشان دچار پول شويي و مشکلات هستند.
وي اضافه کرد: حمايت هاي غرب از تروريسم دولتي اسراييل غاصب و عربستان نشان مي دهد آنها دغدغه اي براي مبارزه با تروريسم ندارد و اينگونه نيست که با مفسدان ما در داخل مبارزه کنند.
روانبخش گفت: از مجمع تشخيص مصلحت نظام و از رياست مجمع که شخصيت حوزوي است انتظار داريم با توجه به نظري که مقام معظم رهبري راجع به لوايح FATF ارائه دادند و همچنين نظر شوراي نگهيان، مراجع تقليد و فقها اين لايحه را بررسي نمايند.
* نماينده تشکل هاي قرارگاه اساتيد و طلاب انقلابي حوزه علميه قم نيز در ادامه اين نشست گفت: فلسفه انقلاب ما آشتي دادن بشريت مستضعف با فلسفه خلقت و انسانيت است، در حالي که عهدنامه هاي بين المللي و به ويژه کنوانسيون مبارزه با جرايم سازمان يافته در تضاد کامل با مباني انقلاب است.
حجت الاسلام والمسلمين علي اصغر گرجي افزود: اين قانون و عهدنامه هايي که دشمن بر ما تحميل مي کند در تقابل صددرصدي با گفتمان انقلاب اسلامي است.
وي اضافه کرد: گفتمان انقلاب ما تاکيد و تصريح دارد در هر جاي دنيا هر مظلومي ندا سر دهد که به داد ما برسيد وظيفه ماست که کمک کنيم، اما قانون مبارزه با پولشويي مي گويد بايد به افرادي کمک کنيد که از نگاه سازمان هاي بين المللي جزو تروريسم ها نباشند.
گرجي همچنين با اشاره به موضوع برجام تاکيد کرد: همينطور که غربي ها تعهداتي که در برجام داشتند يا انجام ندادند يا متوقف کردند ما هم بايد تعهداتي که در برجام داريم را مادامي که آن ها انجام نداده اند متوقف کنيم و سانتريوفيوژها را فعال کنيم.
* عضو نهضت مبلغان گفتمان انقلاب اسلامي نيز در اين نشست گفت: اينکه رسما اعلام مي کنيم تحريم ها را دور مي زنيم، غرب به اين کار مي گويد پولشويي و از مهمترين استدلال هاي FATF اين است که بانک هاي بين المللي با ما کار نمي کنند مگر اين که FATF اجرا شود.
حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن حسيني افزود: آمريکا بانک ها و شرکت هاي خصوصي دنيا را تهديد مي کند که شما بايد براي من اثبات کنيد که با نهادهايي که در ايران تحريم کرده ايم کار نمي کنيد؛ با اجراي FATF مشخص مي شود که با نهادهاي تحريمي تراکنش انجام مي شود يا نه.
وي ادامه داد: يکي از مسئولان بانک مرکزي اعلام کرد راهکار ما براي حل اين مشکل اين است که نهادهاي تحريمي در داخل با يکديگر کار کنند تا مشکل به وجود نيايد.
کنوانسيون ملل متحد عليه جرائم سازمان‌يافته فراملي(پالرمو) از معاهده‌هاي چندجانبه مورد حمايت سازمان ملل متحد است که در 15 نوامبر 2000 با قطعنامه مجمع عمومي اين سازمان به تصويب رسيد.
طرح کنوانسيوني اين معاهده در دسامبر 2000 در پالرموي ايتاليا براي امضاي دولتها مفتوح شد و به امضاي 147 دولت رسيد به همين دليل به اين کنوانسيون، کنوانسيون پالرمو نيز گفته مي‌شود.
/2085/ 6133/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود

روز اول اردیبهشت ماه و همزمان با روز گرامیداشت شیخ اجل سعدی شیرازی کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی میزبان نشست علمی «جنگ و صلح از منظر سعدی» خواهد بود.

این نشست با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و انجمن علمی بخش تاریخ دانشگاه شیراز برگزار می‌شود و ابوالقاسم فروزانی، عضو هیئت علمی بخش تاریخ دانشگاه شیراز در این نشست به بررسی دیدگاه سعدی در زمینه جنگ و صلح و بازتاب این موضوع در آثار این شاعر می‌پردازد.

این برنامه روز شنبه یکم اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ در سالن کتابدار کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پیوند Skyroom.online/ch/researchpl/fars به صورت زنده در این نشست شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نشست پیگیری موضوعات ویژه استان سمنان
  • نشست حل مساله در استان سمنان برگزار شد
  • نشست حل مسئله در استان سمنان برگزار شد
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • آزمون وکالت ۱۴۰۳ کی برگزار می‌شود؟
  • آزمون وکالت ۱۴۰۳ پاییز برگزار می‌شود
  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • «تاریخ طب در ایران» بررسی می‌شود
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود