Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@07:55:03 GMT

داستان جذاب سفر آب در زمین با تصاویر هوایی

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۳۶۷۲

داستان جذاب سفر آب در زمین با تصاویر هوایی

پروژه "آب. شکل. زمین" (Water.Shapes.Earth)، یک پروژه جذاب عکاسی است که تصویر نحوه جریان یافتن آب در زمین را با استفاده از تصاویر هوایی به نمایش می‌گذارد. در این پروژه که با تلاش هنرمندی به نام "میلان رادیسیکز" (Milan Radisics) تهیه شده، تصاویر شگفت‌انگیزی از واقعیت مستند و انتزاعی به چشم می‌خورند.

مجموعه کنونی این پروژه، شامل ۱۱ کشور است که بیشتر بر مناطق اروپایی تمرکز دارند، اما رادیسیکز قصد دارد در آینده نزدیک، عکسبرداری را در آفریقا، آمریکای جنوبی و هند ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ساختار این پروژه، مبتنی بر هفت بخش است که داستان کاملی از زمین و آب را پوشش می‌دهند. این داستان که از آب شدن یخچال‌های طبیعی آغاز می‌شود و با خشکسالی پایان می‌گیرد، الگو‌ها و بقایای جریان‌های طولانی را به بیننده نشان می‌دهد.  

رادیسیکز در این باره گفت: من برای هر منطقه، آن را با کمک تصاویر ماهواره‌ای بررسی کردم و پس از ساعت‌ها بررسی توانستم تصویری قابل توجه به دست بیاورم که برای این پروژه مناسب باشد. پس از این کار، شخصا به آن منطقه رفتم و جستجو را ادامه دادم.

اگرچه این پروژه، یک پیام محیطی مشخص به همراه دارد، اما رادیسیکز، ایده به خصوصی در مورد کارش ارائه نداده است. وی افزود: من، قدرت زیبایی‌شناسی را باور دارم.  

پروژه "آب. شکل. زمین"، یک سند هم در حوزه هنر و هم در حوزه روزنامه‌نگاری به شمار می‌رود. این داستان جذاب بصری طوری طراحی شده که می‌تواند احساس ترس را به بیننده القا کند و رادیسیکز امیدوار است که مردم با دیدن آن، درباره روش زندگی خود در این سیاره تجدید نظر کنند.                                    

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری عکس هوایی آب یخچال های طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد

احمدرضا هاشمزهی اظهار کرد: امدادرسانی هوایی به ۲۳ روستای منطقه کاجو در بخش مرکزی و ۱۰ روستای بخش ساربوک بوسیله یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به قطع راه‌های ارتباطی این روستاها به مرکز شهر تاکنون بیش از ۱۲ سورت پرواز توسط بالگردهای جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان و اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی چابهار به این مناطق انجام شده است.

فرماندار قصرقند ادامه داد: توزیع بسته‌های غذایی و جابجایی ۱۵ مادر باردار از اقدامات انجام شده نیروهای امدادی در منطقه سیل کاجو بوده است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا
  • طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا افتتاح شد
  • قمار جنگ اسرائیل و ایران
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • حمله موشکی اسرائیل به سامانه پدافندی اس ۳۰۰ اصفهان صحت دارد؟ /بررسی یک ادعا از سوی خبرگزاری دولت
  • داستان پدر پستچی من: زمینی که نخرید و پیکانی که خرید(اطلاع رسانی تبلیغی)
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه