Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد از قطع راه ارتباطی بیش از ۱۰۰ روستای این استان خبرداد.

"محمد نصیری راد" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: بارش شدید تگرگ و باران سبب مسدود شدن راه ارتباطی بیش از ۱۰۰ روستای این استان شده است.

وی اظهارکرد: راه این تعداد روستا به علت خاکی بودن، نداشتن ریزسازی مناسب و ابنیه لازم و باران شدید مسدود شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهارکرد: در برخی محورهای اصلی  استان از جمله محور "یاسوج- بابامیدان" و  "یاسوج- شیراز" رانش و ریزش جاده گزارش شده است. 

نصیری راد بیان کرد: 23 اکیپ راهداری با حدود 200 راهدار و 150دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین در محورهای مواصلاتی استان به مردم و رانندگان خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، بارش باران در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد از بامداد روز پنجشنبه اغاز شده و همچنان ادامه دارد. 

لازم به ذکر است که طبق گزارش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت 12:30 پنج شنبه، 27دی ماه 97 در یاسوج 81.1 میلی متر، سی سخت 69.7 میلی متر، دهدشت 50.7 میلی متر، لیکک 45.4 میلی متر و دوگنبدان 26.3 میلی متر بارندگی داشته ایم.

هم اکنون به دلیل رعد و برق های مکرر، تندبادها و بارش شدید باران برق در برخی از مناطق شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قطع شده و خطوط و ارتباطی تلفن همراه، اینترنت، همچنین خرید با دستگاه های pos و خودپرداز ها با اختلال مواجه شده اند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۳۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بی‌سابقه در این مناطق ایران

رئیس سازمان هواشناسی گفت: میزان بارش‌های روزانه در برخی مناطق جنوبی بی‌سابقه و حتی از رکوردهای به‌جامانده از طوفان گونو سال ۱۳۸۶ بیشتر بوده است.

سحر تاجبخش با تاکید بر بی‌سابقه بودن میزان بارش‌ها در برخی مناطق جنوبی کشور اظهار کرد: میزان بارش‌های روزانه در برخی مناطق حتی از رکوردهای به‌جامانده از طوفان گونو در سال 1386 نیز بیشتر بوده است.

تاجبخش افزود: در کُنارک ظرف 24 ساعت حدود 247 میلی‌متر باران بارید که 140 میلی‌متر بیشتر از رکورد روزانه قبلی که حاصل از فعالیت طوفان حاره‌ای گونو در سال 1386 بوده، است. در زرآباد نیز در 24 ساعت 270 میلی‌متر باران بارید که این مقدار 200 میلی‌متر بیشتر از رکورد قبلی در سال 1376 این شهر است.

وی تصریح کرد:‌ این مقدار بارش در یک شبانه‌روز از زمان تاسیس نخستین ایستگاه هواشناسی در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان یعنی حدود نیم قرن پیش تا کنون بی‌سابقه است.

رئیس سازمان هواشناسی بیان کرد: در ایستگاه هواشناسی دریایی چابهار نیز برای نخستین بار در حدود نیم قرن اخیر، 146 میلی‌متر باران ظرف 24 ساعت بارید.بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که بارش‌های سامانه اخیر سبب ثبت حداقل 10 رکورد جدید بارشی در اقلیم مناطق جنوب کشور شده است.

تاجبخش افزود: آنچه سامانه بارشی اخیر جنوب کشور را از سامانه‌های قبلی آن متمایز می‌کند، بارش‌های فراتر از ظرفیت‌های اقلیمی و توان زیرساختی در برخی از این مناطق است.بی شک وقتی خیلی بیشتر از ظرفیت‌های اقلیمی یک منطقه باران می‌بارد، خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌ها و تاسیسات مختلف وارد می‌شود.

به گفته وی،‌ تا صبح دیروز پنجشنبه از 380 ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی پنج استان جنوب و جنوب شرقی کشور بارندگی گزارش شده است که در برخی مناطق سبب آب‌گرفتگی گسترده، بالا آمدن آب در معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها شده است.

tags # بارش باران سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • بارش‌های بی‌سابقه در این مناطق ایران
  • بدحجابی در کافه‌ها و مطب‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است
  • سیلاب راه ارتباطی ۳۷ روستای ریگان را مسدود کرد
  • سهم کیش از سامانه بارشی اخیر ۷۰ میلی متر باران
  • قطع ارتباط ۳۰۰ روستادرجنوب سیستان وبلوچستان،بر اثر بارش شدید باران
  • ۱۵۱۸گازگرفتگی سگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد/کودک۹ساله در کما
  • راه ارتباطی ۱۲ روستای بخش جبالبارز جنوبی عنبرآباد مسدود شد
  • طغیان رودخانه راه ارتباطی ۱۲روستای بخش جبالبارز جنوبی رامسدودکرد
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت