Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@00:47:15 GMT

دانشجوی قرآنی می‌داند کجا باید مطالبه‌گری کند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۳۷۶۵

دانشجوی قرآنی می‌داند کجا باید مطالبه‌گری کند

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت الاسلام محمدمهدی صالحی عصر دیروز، ۲۶ دی ماه، در اولین نشست دبیران قرآن و عترت دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در هتل پاسدارن مشهد با اشاره به مشکلات فرهنگی دانشگاه ها و عدم توجه به قرآن و عترت گفت: در کنار توجه به مسائل سیاسی و کارهای تشکیلاتی، باید به قرآن توجه ویژه شود چون وظیفه انقلابی ما توجه به قرآن و عترت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    وی افزود: وقتی دانشجویان ما در دانشگاه ها به قرآن تمسک جویند و سپس وارد کار سیاسی و تشکیلاتی شوند، به مراتب بهره برداری به حداکثر و آسیب ها به حداقل خواهد رسید چون چنین دانشجویی می داند کجا باید به فریاد انقلاب برسد و مطالبه گری کند.    معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: فعالیت های قرآنی در یک تقسیم بندی شامل ستاد و صف می شود که بحث ستاد همان ایجاد انگیزه و هماهنگی است و در بحث صف شما، در دفاتر نهاد در دانشگاه ها نمایندگان قرآنی و مسئولان در این خصوص هستید و ما هم نقش حمایت از شما را داریم.    صالحی افزود: در بحث های قرآنی و برای ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی باید پیگیر باشیم و بعضا چقدر خوب است که از ظرفیت های بیرون از دانشگاه ها هم استفاده شود و آنان را نیز درگیر قرآن و مسائل قرآنی کنیم.    وی گفت: بنده منکر این نیستم که در دانشگاه ها اغلب افرادی هستند که تمایل به کار قرآنی ندارند ولی این کمرنگ است و با تلاش شما بزرگواران این نیز محو خواهد شد. یکی از مسائلی که بزرگواران می فرمایند که فعالیت های قرآنی در دانشگاه ها کمرنگ شده است، می تواند این باشد که مدیریت کانون ها و مراکز قرآنی از نهاد خارج شده است.    معاون جدید فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بیان کرد: همچنین کم بودن جلسات قرآن در استان باعث عدم ترویج فرهنگ قرآن در دانشگاه ها می شود؛ لذا باید در این خصوص مسئولان استانی توجه ویژه به فعالیت های قرآنی داشته باشند.    صالحی ادامه داد: در شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی استان افراد دغدغه مند زیاد هستند که این باعث می شود از ظرفیت های استان مطلع شوند و در مورد مساله ای که دغدغه بزرگواران است، مطالبه گری شود. با مسئولان استان شبکه سازی و لینک شوید و می طلبد که حتی استان ها با هم لینک شوند.    وی اظهار کرد: دفاتر و ستادهای ما در استفاده از ظرفیت های برونگرا بسیار ضعیف عمل می کنند؛ لذا باید در ستاد ظرفیت احیای این ظرفیت را داشته باشیم. سرمایه های معنوی قرآن بسیار زیاد است اما متاسفانه اغلب با برنامه ریزی نادرست جای درستی به کار نمی رود.    معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با تاکید بر اینکه به دنبال احیای مادی و معنوی فعالیت های قرآنی در استان های خود باشیم، عنوان کرد: همانطور که در مساله ازدواج در استان دبیر داریم، برای مساله فعالیت های قرآنی هم به دبیر از سوی نهاد مرکز حکم صادر می شود. اصالت نهاد تأمین و تبیین قرآن است و باید در عرصه قرآن انقلابی و جهادی عمل کنیم. فعالیت در عرصه قرآن هم تهدید است که اگر خوب کار نشود، در پیش خداوند باری تعالی مسئولیم؛ از یک طرف هم فرصت است که توفیق خدمت به قرآن را پیدا می کنیم.    انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۳۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد منتخب مجلس دوازدهم گفت: در صورتی که به قرآن توجه شود شاهد خیلی از مسایل و مشکلات امروزی جامعه نخواهیم بود و به دادگاه و پاسگاه نیاز نخواهیم داشت.

محمد بهرامی چهارشنبه شب در یک محفل قرآنی و در جمع برخی از فعالان قرآنی شهر یاسوج افزود: در خصوص مشارکت همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات ۱۱ اسفند به خصوص مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون که در سطح کشور بالاترین مشارکت را داشتند، تقدیر و تشکر می کنم.

وی اظهار کرد: امیدوارم برخی از مسئولان این مردم را که با انگیزه بالا و اعتماد پای کار آمد و مشارکت بالایی را رقم زدند، پشیمان نکنند.

منتخب شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون به نمایندگی بعنوان قدرت نگاه نکردم، خاطرنشان کرد: یک خوشنامی قبل از مجلس دارم امیدوارم خداوند کمک کند که این خوشنامی که خدمت به مردم است، بماند.

بهرامی تصریح کرد: در مسیر خدمت به مردم نیاز به حمایت همه دارم، این جریان مربوط به قومیت، جریان سیاسی و گروه خاصی نیست بلکه جریان مردمی و متعلق به همه مردم است و تاکنون سعی کردم نگاه و رفتار ما مردمی باشد.

وی ادامه داد: خیلی از مشکلات در حوزه فرهنگی و نرم است که اگر از قرآن مجید الگو بگیریم بهترین الگو برای ماست.

منتخب شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون عنوان کرد: دو موضوع که دنیا بعنوان فرهنگ غنی به آن توجه کرده انسان محوری و علم محوری است و در این زمینه باید از همه داشته های که داریم استفاده کنیم.

بهرامی تاکید کرد: مشکل جامعه ما اینست که کمتر به مسایل قرآنی توجه می شود و در صورتی که به قرآن توجه شود شاهد خیلی از مسایل و مشکلات امروزی جامعه نخواهیم بود و به دادگاه و پاسگاه نیاز نخواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در گذشته ارزش‌های بین شورا و شهرداری بود که الان یا گیر نمی آیند و یا کم رنگ شده اند.

منتخب شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم گفت: چرا اگر مسئولان و دستگاه‌ها ناکارآمد هستند به پای دین نوشته می شود، باید برای جوانان و نسل امروزی تشریح و تبیین شود که راه خیر و صواب همین راه قرآن و دین است.

بهرامی افزود: طی کردن راه توسعه ناشی از حوزه فرهنگی است و در این حوزه اصل قرآن و مسایل قرآنی است.

همچنین سید الیاس چراغ زاده از فعالان قرآنی در این نشست با بیان اینکه دغدغه اصلی مردم هم اکنون معیشت است، گفت: از آنچه ضربه می خوریم تهاجم فرهنگی غرب است که آثار مخربی را برجای گذاشت و یکی از دلایل این مسأله فاصله گرفتن از قرآن است.

وی خطاب به منتخب شهرستانهای بویراحمدی دنا و مارگون افزود: در مجلس شورای اسلامی روحیه فرهنگی خود را حفظ کرده و قرآن را یاری کنید.
علی نسب یکی دیگر از فعالان قرآنی نیز گفت: تقاضای فعالیت های قرآنی در سطح ملی داریم و نیاز است که مدیران بیشتر به قرآن توجه داشته باشند.
جلالی از فعالان قرآنی در ادامه با بیان اینکه دغدغه های قرآنی، فرهنگ قرآنی و خدمت به مردم باید مدنظر مسئولان باشد، گفت: خدمت به مردم دغدغه قرآن و فرهنگ قرآن است.

وی افزود: تا چشم بر هم بزنیم چهار سال دوره نمایندگی مجلس تمام می شود بنابراین آنچه می تواند در راستای اشاعه و توسعه فرهنگ قرآنی انجام دهید.
جلالی بیان کرد: اگر به قرآن و فرهنگ قرآنی توجه می شد این همه مشکلات بخصوص مشکلات معیشتی، مسایل اجتماعی و فساد اقتصادی در جامعه نداشته ایم.

این فعال قرآنی تصریح کرد: همه ما مسئول هستم و وظیفه داریم در حوزه قرآنی کار کرده و در اشاعه فرهنگ قرآنی بتوانیم ادای دین کنیم.

حسنی یکی دیگر از فعالان قرآنی نیز گفت: هر که می‌گذرد از قرآن عقب تر می مانیم و باید طوری عمل کنیم که این عقب ماندگی را جبران کرد. بهترین جا برای ترویج فرهنگ قرآنی مدرسه است و باید جلوی بی سوادی و ضعف قرآنی در مدارس گرفته شود و آموزش و پرورش تلاش ها و فعالیتهای بیشتری در این زمینه داشته باشد.

وی بیان کرد: مجلس دوازدهم می تواند به آموزش قرآن توجه بیش از پیش داشته باشد.

به گزارش ایسنا، همچنین گودرز خلفی از دیگر فعالان قرآنی با نامید بر عملکرد آموزش و پرورش در سطح کلان گفت: باید به رشته های فنی و مهندسی و علوم انسانی بیشتر توجه شود مدرک گرایی در دانشگاه‌ها کنترل شود.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید