Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه موزه آمادای همدان از افتخارات دانشگاه بوده و باید به موزه ملی تبدیل شود، گفت: برای برطرف کردن مشکل بیکاری جوانان باید راه کاهش هزینه تمام‌شده تولیدات محصولات کشاورزی را یافت تا موجب رونق سوغات استان شود. ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمدمهدی طهرانچی، ظهر امروز از مرکز رشد واحدهای فناور، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه آزاد استان همدان بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، ضمن گفت‌وگو با پژوهشگران و دانشجویان بر مسئله محور بودن پژوهش‌های انجام‌شده در دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد و گفت: ظرفیت‌های منطقه‌ای و استانی همدان را شناسایی کرده و برای برطرف کردن مشکل بیکاری جوانان، کاهش هزینه تمام‌شده تولیدات محصولات کشاورزی، رونق سوغات استان همدان با به‌کارگیری دانش اقدام کنید.

طهرانچی با اشاره به تولید محصول گردو در شهرستان تویسرکان افزود: گروهی از دانشجویان باید در مورد این موضوع پژوهش کنند که دانشگاه آزاد اسلامی برای کاهش هزینه برداشت محصول گردو چه کمکی می‌تواند به کشاورزان داشته باشد تا موجب راحت‌تر شدن کار برداشت، افزایش کیفیت محصولات و کاهش قیمت شود.

موزه آمادای از افتخارات دانشگاه در کشور است

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد در بازدید از موزه مردم‌شناسی آمادای واحد همدان هم بیان کرد: باید فضایی ایجاد شود تا دانشجویان رشته‌های مرتبط با تاریخ‌شناسی و دانشجویان علاقه‌مند به تاریخ ایران بتوانند برای تحصیل، پژوهش و افزایش اطلاعات خود از این موزه باشکوه استفاده کنند.

طهرانچی با پیشنهاد از استقبال رئیس موزه آمادای گفت: واحد همدان می‌تواند شرایطی فراهم کند که مردم همدان و شهرهای اطراف بتوانند با سرویس‌های این دانشگاه به صورت رایگان از موزه آمادای بازدید کنند تا از این طریق آگاهی و آشنایی مردم از تاریخ و تمدن کهن شهر تاریخی همدان افزایش یابد.

دیدار رئیس دانشگاه آزاد با نماینده ولی فقیه در استان همدان+تصاویر طهرانچی: نظام آموزش عالی کشور به ریل‌گذاری مجدد نیاز دارد دانشگاه آزاد ‌پیگیر تحقق تمدن نوین اسلامی در جهان است‌

وی مطرح کرد: موزه آمادای که از افتخارات دانشگاه آزاد است به یک موزه ملی تبدیل شود تا دانشجویان رشته‌های مرتبط با مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی، باستان‌شناسی و تاریخ بتوانند در صورت علاقه‌مندی، دوران تحصیلی خود را در کنار آن بگذرانند.

طهرانچی با بیان اینکه فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه باید موردتوجه بیشتری قرار گیرد، افزود: شهر همدان به‌عنوان شهری که 3 هزار سال سابقه علمی دارد، باید سالانه حداقل 10 متخصص موزه شناسی و باستان‌شناسی تربیت کند.

وی با تأکید بر توسعه فضا و فعالیت‌های موزه آمادای گفت: این موزه در کنار کاربری کنونی می‌تواند به یک مرکز بزرگ آموزشی و پژوهشی تبدیل شود، وجود چنین موزه‌ای در دانشگاه‌های شهر تاریخی همدان نیاز بود که خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به این موضوع اقدام کرده است.

همدان در قطعه‌سازی با استفاده از دستگاه‌های CNC موفق بوده است

رئیس دانشگاه آزاد از کارگاه CNC واحد همدان هم بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های آموزشی و درآمدزایی این کارگاه آموزشی قرار گرفت.

طهرانچی در این بازدید گفت: دانشگاه آزاد واحد همدان در حوزه قطعه‌سازی با استفاده از دستگاه‌های CNC موفق بوده و می‌تواند یک شبکه کارگاهی ایجاد کند تا کارگاه‌های آموزشی سایر واحدها با محوریت واحد همدان اقدام به ساخت قطعات سفارش داده‌شده کنند.

وی افزود: در حال شناسایی ظرفیت‌های بلااستفاده تجهیزات و دستگاه‌های کارگاهی و آزمایشگاهی واحدها و مراکز هستیم، سازمان مرکزی می‌تواند دستگاه‌های CNC بلااستفاده واحدها را خریداری کرده و به‌منظور توسعه فعالیت‌های این کارگاه به واحد همدان اجاره دهد.

طهرانچی بیان کرد: مجتمع گل‌بهار واحد مشهد و واحد فیروزکوه دستگاه‌هایCNC بلااستفاده دارند که می‌توانند به‌صورت اجاره‌ای در اختیار واحد همدان قرار دهند تا بتوانید بازاریابی و تولید قطعات خود را گسترش دهید.

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۳۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان منصوب شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی مجتبی ملکی چوبری را به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و واحد رشت منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: مشارکت صنعت و دانشگاه در مسیر توسعه اقتصاد دریامحور

در متن حکم دکتر طهرانچی آمده است:

«برادر گرامی جناب آقای دکتر مجتبی ملکی چوبری
با سلام
با توجه به مراتب تعهد و سوابق ارزنده جنابعالی به موجب این حکم به عنوان «سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و واحد رشت» منصوب می شوید.
از جنابعالی انتظار می رود با بهره گیری از کلیه ظرفیت‌های معنوی و مادی و سرمایه های انسانی دانشگاه به ویژه تقویت نقش آفرینی مدیران واحدهای دانشگاهی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ کیان دانشگاه، گسترش فضای انقلابی و ارتقای علمی دانشگاه و همچنین اجرای برنامه پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی و اعتلای واحدهای دانشگاهی براساس محورهای ذیل اهتمام ورزید.
۱ـ استقرار مبانی دینی و فرهنگی و توجه به امر تربیت در کنار آموزش به عنوان رکن اساسی سیاست های فرهنگی دانشگاه
۲ـ ارتقای کیفیت آموزشی متناسب با نیازهای جامعه در طرح آمایش سرزمین
۳ـ ارتقای سطح پژوهش های کاربردی و توسعه ای و استفاده بهینه از پژوهش های تحصیلات تکمیلی در حل مشکلات کشور در چارچوب طرح پایش آزاد
۴ـ ارتقای فرهنگ سازمانی و پیاده‌سازی نظام چابک اداری و ایجاد فرهنگ پاسخگویی و حفظ کرامت انسانی خانواده بزرگ دانشگاه و ذی‌نفعان آن
۵ـ افزایش بهره‌وری همه عوامل در چارچوب رسالت دانشگاه با تأکید بر رعایت قوانین و مقررات از طریق اجرای طرح های سرمایه گذاری با هدف بسترسازی برای نوآوری فناورانه و اشتغال دانش بنیان اعضای خانواده بزرگ دانشگاه
۶ـ صیانت از دارایی ها و سرمایه‌های دانشگاه با رعایت انضباط مالی و مدیریت و کاهش هزینه های غیرضرور با تأکید بر استفاده از کالاهای ایرانی به منظور تقویت و حمایت از تولیدات داخلی
۷ـ هدایت و هماهنگی یکپارچه بین واحدهای زیرمجموعه استان در چارچوب رسالت ها، اهداف و مأموریت های دانشگاه در سطح ملی و استان و نظارت بر حسن اجرای امور در این واحدها
۸ـ تعامل مؤثر و الهام بخش با هیأت امناء و مسئولان استانی و کمک در جهت توسعه هوشمند منطقه‌ای در استان مبتنی بر طرح آمایش دانشگاه
امید است با اتکال به درگاه ذات اقدس احدیت، در راه خدمت به اسلام و مسلمین و اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی موفق و مؤید باشید.
محمدمهدی طهرانچی»

دکتر مجتبی ملکی چوبری با دارا بودن مدرک تحصیلی دکتری حسابداری عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت است که دارای سوابقی ازجمله رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن، معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای رشت و لاهیجان است.

لازم به ذکر است دکتر طهرانچی طی نامه ای جداگانه، با تبریک انتصاب دکتر محمد دوستدار به عنوان سرپرست دانشگاه گیلان، از زحمات و تلاش های وی در دوران مسئولیت «رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و واحد رشت» قدردانی و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227945 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • طهرانچی: تربیت نسل جوان مبتنی‌ بر توانمندی و سودمندی است
  • دکتر طهرانچی: تربیت نسل جوان مبتنی‌ بر توانمندی و سودمندی است
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • طهرانچی: مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی تحول بایدی است
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان منصوب شد
  • سرای نوآوری رسانه و محتوای دیجیتال راه‌اندازی می‌شود