Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@00:45:47 GMT

بهانه ای برای رفتن یا ماندن آمریکا در شمال سوریه

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۳۸۲۹

به گزارش ایرنا، سردبیر روزنامه رای الیوم در این مطلب با اشاره به کشته شدن چهار سرباز آمریکایی در منبج (شمال سوریه) در جریان انفجار انتحاری که نزدیک رستورانی در شهر منبج در شمال سوریه رخ داد و 18 نفر از عناصر مسلح گروه موسوم به «شورای نظامی منبج» و شماری غیرنظامی نیز کشته شدند، حامل دو پیام مهم است:

نخست اینکه این حمله انتحاری در عمق 20 کیلومتری منطقه امنی رخ داد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه از آن سخن می گفت و با رخ دادن این انفجار، به هیچ وجه نمی توان این منطقه را امن دانست و دوم با توجه به پذیرفتن مسئولیت آن توسط گروه تروریستی داعش چه بسا این حمله سرآغاز اقدامات تروریستی داعش در این منطقه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته عطوان،تحلیل های زیادی درباره این حمله مطرح شده که پذیرفتن مسئولیت حمله توسط داعش را مشکوک می داند، که در چند بند به بررسی علل این نظریات می پردازیم؛

نخست: داعش از دوسال پیش تاکنون، هیچ حمله ای را علیه نیروهای آمریکایی انجام نداده است در حالی که آمریکا با تشکیل ائتلاف بین المللی حملاتی را علیه عناصر این گروه تروریستی ترتیب داده است و با حمایت نیروهای دمکراتیک کرد در مبارزه با داعش به آنان کمک کرد تا اغلب نیروهای کرد سوریه مناطق استان 'رقه' مرکز خلافت خودخوانده داعش در سوریه را از چنگ تروریست ها خارج کنند.

دوم اینکه این گمان زنی وجود دارد که سرویس اطلاعاتی آمریکا پشت این حمله باشد چندان هم دور از ذهن نیست، چرا که بسیاری از آمریکایی ها با خروج این کشور از سوریه مخالفند و در راس آنان «جیمز ماتیس» وزیر دفاع سابق آمریکا قرار دارد که اختلاف وی با ترامپ در همین باره باعث استعفایش شد. بر این اساس مخالفان داخلی خروج نیروهای آمریکایی از سوریه می خواهند با این حمله مانع این استراتژی ترامپ شوند.

سوم اینکه نیروهای دمکراتیک کرد از ابتدا با این تصمیم آمریکا مخالفت کردند و آن را خیانت خواندند، با توجه به اینکه شهر منبج از دوسال پش تاکنون تحت تسلط نیروهای کرد می باشد و در این برهه زمانی هیچ یک از نیروهای آمریکایی در این شهر زخمی یا کشته نشدند پس این احتمال را تقویت می کند که کردها مستقیم یا غیر مستقیم با این حادثه ارتباط داشته باشند.

عطوان نوشت که همچنان نمی توان قاطعانه در این باره نظر داد چرا که اگر داعش مسئول واقعی این حمله باشد پس هنوز زود است که بخواهیم آن چنان که ترامپ اعلام کرد کار داعش را تمام شده بدانیم چه بسا گروه تروریستی داعش بعد از خسارت های سنگین مالی و جانی و از دست دادن بسیاری از مناطق تحت تصرف خود می خواهد طرح انفجار های انتحاری را اجرایی می کند تا انتقام خود را از آمریکایی ها بگیرد.

به نوشته عطوان این انفجار نه تنها خروج آمریکا از سوریه را به تاخیر نمی اندازد بلکه آن را تسریع می کند و دور از ذهن نیست که ترامپ با هشدارهای سازمان اطلاعاتی آمریکا و برای جلوگیری از تلفات بیشتر ارتش این کشور در سوریه تصمیم به خروج نیروهای خود گرفته است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۳۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹ فرودین، روز تنبیه آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرمانده نیرو‌های اصفهانی در جزیره ابوموسی گفت: در سال ۶۷ پس از حمله آمریکا به ناو‌های سهند وسبلان، پاسداران سپاه انقلاب اسلامی با هشت قایق به نیرو‌های آمریکایی حمله و ضربات سهمگینی به نظامیان آمریکایی وارد کردند.


نادعلی براتی افزود: نیرو‌های ایرانی در حالی که فقط سلاح‌های ساده‌ای مثل ار پی جی در اختیار داشتند به تاسیسات، کشتی‌های نفتکش، ناو‌ها و هلی کوپتر‌های آمریکایی حمله کرده و آمریکایی‌ها مجبور شدند برای دور کردن ما از سه هواپیمای پیشرفته بهره بگیرند.


وی که تنها مجروح ایرانی این درگیری است گفت: در این عملیات دو سپاهی به شهادت رسیدند و یک قایق تندرو هدف هواپیمای آمریکایی قرار گرفت


براتی افزود: دراین عملیات یک هلی کوپتر، یک کشتی نفت کش، تاسیسات نفتی مورد بهره برداری آمریکایی‌ها در نزدیکی ابوموسی و یک کشتی باربری نظامی آمریکا منهدم و ده‌ها افسر آمریکایی کشته شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نتانیاهو؛ آقای شکست
  • چرا داعش تاکنون حتی یک تیر به اسرائیل شلیک نکرده؟
  • حمله متجاوزانه جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • ۲۹ فرودین، روز تنبیه آمریکا
  • تحلیلگر آمریکایی: ایران نشان داد در حمله مستقیم تردید ندارد
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • نظامی آمریکایی:‌حمله ایران یکی از برترین نمایش‌های نظامی تاریخ معاصر بود!
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند