Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-20@04:21:22 GMT

34 کشته براثر درگیری بر سر آب در مالی

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۴۰۷۰

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری یورونیوز گزارش داد که یک مقام مالیایی روز گذشته گزارش داد که اختلافات مرتبط با زمین های کشاورزی و آب میان دو قبیله طوارق (آمازیغ ها) و الفولانی منجر به کشته شدن 34 تن از افراد قبیله طوارق شد.

یورونیوز افزود،درگیری های میان این دو قبیله در سال گذشته نیز منجر به کشته یا آواره شدن هزاران نفر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طوارق یکی از اقوام صحرانشین و بربر (آمازیغ) در شمال آفریقا هستند که روزگاری در همهٔ صحرای بزرگ آفریقا کوچ‌ می‌کردند ولی امروزه بیشتر در غرب صحرای آفریقا سکونت دارند.

در سال های اخیر برخی از اعضای این قبیله با گروه های تندرو و تروریستی ائتلاف تشکیل داده اند و عده ای دیگر نیز معمولا به سرقت های مسلحانه متهم می شوند.

نفوذ گروه های تروریستی بر جوامع طوارق همچنان یکی از نگرانی های دولت مالی برای تامین امنیت منطقه است.
درگیری ها در منطقه صحرای غربی آفریقا، امنیت این منطقه را با چالشی جدی مواجه کرده است و هر ازچندگاهی شمار زیادی از افراد ساکن در این منطقه در حملات مسلحانه کشته می شوند.

نیمه دسامبر سال 2018 میلادی (آذر - دی) نیز در یک درگیری میان دو قبیله مزبور، 40 تن از افراد قبیله طوارق و 15 تن از افراد قیبله الفولانی کشته شدند.

جمهوری مالی کشوری در غرب آفریقاست که براساس تولید ناخالص داخلی یکی از فقیرترین کشورهای جهان به حساب می آید.
مالی از سال 2012 شاهد خشونت و اقدامات تروریستی گسترده میان گروه های مختلف این کشور بوده است.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری‌های لفظی میان مقامات صهیونیست درباره ریزپرنده‌ها بالا گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یائیر لاپید رئیس جریان مخالف در رژیم صهیونیستی به پست ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم درباره تحولات اصفهان در فضای مجازی واکنش نشان داد.

وی در پلتفرم ایکس نوشت: بن گویر با انتشار پست خود در فضای مجازی موفق شد اسراییل را به تمسخر بگیرد. وی تل آویو را از تهران گرفته تا واشنگتن رسوا کرد.

لازم به ذکر است که بامداد امروز هدف قرار گرفتن سه ریزپرنده در اصفهان که یک حادثه در مقیاس بسیار کوچک محسوب می‌شود، به طور گسترده از سوی رسانه‌های صهیونیستی پوشش داده شد.

برخی از این رسانه‌ها این رخداد که طی آن چند ریز پرنده به آسمان پرانده شده بود را به عنوان «حمله اسراییل علیه ایران» توصیف کردند! موضوعی که حتی از سوی مقامات صهیونیست نیز مورد تمسخر قرار گرفت.

ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به انتشار این اخبار، ضمن تأیید تلویحی اقدام مذکور از سوی اسراییل، آن را ضعیف و مسخره توصیف کرد.

دوایر امنیتی رژیم صهیونیستی اما ضمن ابراز نگرانی درباره اظهارات بن گویر، از اینکه وی مسئولیت این رخداد را برعهده تل‌آویو دانسته به شدت ابراز نگرانی کردند.

در همین رابطه، میکی لوی رئیس سابق و عضو فعلی کنست رژیم صهیونیستی خطاب به بن‌گویر وزیر امنیت داخلی نوشت: تبریک می‌گویم! شما توانستید تمام دوران حضور خود در مسئولیت «وزارت شکست ملی» و «عضویت در کابینه» را در یک کلمه توصیف کنید!

کد خبر 6082693

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی اوکراین به مناطق مسکونی «بلگورود»/ دو نفر کشته شدند
  • درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان
  • درگیری‌های لفظی میان مقامات صهیونیست درباره ریزپرنده‌ها
  • درگیری‌های لفظی میان مقامات صهیونیست درباره ریزپرنده‌ها بالا گرفت
  • یک کشته و یک مجروح در پی درگیری در فروشگاه لباس در شیراز
  • درگیری در فروشگاه لباس در شیراز با یک کشته و یک مجروح
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • درگیری بر سر فشار آب یک ساختمان؛ یک نفر کشته شد
  • درگیری بر سر فشار آب یک ساختمان در تهران/ یک نفر کشته شد؛ 4 نفر بازداشت شدند
  • میکرو بلاگر‌های اقتصادی در کمین جیب مردم