Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: بر اساس برنامه تدوین شده بنا داریم تا سال ۱۴۰۴ ظرفیت خوابگاهی دانشگاه امیرکبیر تا دو برابر افزایش پیدا کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید احمد معتمدی در مراسم افتتاح خوابگاه ۲۵۰ نفری خیرساز دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه حدود ۱۴ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، گفت: تقریبا همه رشته‌های فنی و مهندسی در دانشگاه امیرکبیر دایر است و اغلب دانشجویان این دانشگاه در دوره‌های تحصیلات تکمیلی (دکتری و کارشناسی ارشد) تحصیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های مهندسی کشور است که در سال ۱۳۰۷ با ادغام دو مدرسه عالی که یکی از این مدارس توسط آلمانی‌ها ساخته شده بود، با عنوان پلی تکنیک تهران فعالیت خود را شروع کرد و در حال حاضر ۶۰ سال از تاسیس این دانشگاه می‌گذرد. ضمن اینکه چهار واحد اقماری از دانشگاه امیرکبیر در سایر شهرها وجود دارد.

 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه این دانشگاه در بین پنج دانشگاه صنعتی کشور رتبه برتر را دارد، افزود: تعداد ۵۵۰ هیات علمی در دانشگاه امیرکبیر مشغول ارائه خدمت هستند که بیش از ۵۰ درصد آنها در رتبه استادیار یا استاد قرار دارند. ضمن اینکه بر اساس چهار رتبه بندی معتبر بین‌المللی که وزارت علوم نیز آن را تایید کرده دانشگاه امیرکبیر در چهار رتبه مقام اول و یک رتبه نیز مقام دوم را از آن خود کرده است. بنابراین این دانشگاه از نظر کمی و کیفی در موقعیت خوبی قرار دارد.

 

معتمدی خاطرنشان کرد: تصمیم داریم تا سال ۱۴۰۴ دانشگاه امیر کبیر جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار بگیرد. در رتبه‌بندی‌های امروزه ما در بین ۴۰۰ و ۵۰۰ دانشگاه برتر کشور هستیم.

 

وی با بیان اینکه مسائل خوابگاهی یکی از مهمترین کمبودهای دانشگاه امیرکبیر است، گفت: حدود هشت سال است که اعتبار عمرانی برای ساخت خوابگاه‌ها در نظر گرفته نمی‌شود و دولت همواره تاکید دارد که با جذب مشارکت بخش غیر دولتی باید خوابگاه‌های خود را تاسیس کنیم که البته کمک‌های خیرین به خصوص خیرینی که فارغ التحصیل این دانشگاه نیز بودند توانستیم استفاده‌های خوبی داشته باشیم و تا حدودی کمبود ظرفیت خوابگاهی را کاهش بدهیم.

 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: طی چهار سال اخیر با اجرای رتبه بندی‌های خوابگاهی توانستیم خوابگاه‌های این دانشگاه که در رتبه‌های چهار و پنج قرار داشتند به رتبه‌های دو و سه ارتقاء بدهیم و سال آینده نیز تمامی خوابگاه‌های رتبه‌های سه حذف می‌شوند.

 

 معتمدی با اشاره به ساخت خوابگاه ۲۵۰ ظرفیتی این دانشگاه توسط یک خیر و دانش آموخته دانشگاه امیرکبیر گفت: با افتتاح این خوابگاه تا حدودی کمبود ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان دختر کم می‌شود و هر سال نیز ۲۰ درصد به ظرفیت‌های خوابگاهی دانشگاه امیرکبیر اضافه می‌کنیم. برنامه ما این است که تا سال ۱۴۰۴ ظرفیت خوابگاهی دانشگاه امیرکبیر را تا دو برابر افزایش بدهیم.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ظرفیت خوابگاهی دانشگاه امیرکبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۴۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه دانشجویی پنجاه واحدی پسرانه دانشگاه سمنان

خوابگاه دانشجویی پنجاه واحدی پسرانه دانشگاه سمنان توسط وزیر علوم افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، امروز_پنجشنبه سی ام فرودین_ همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان سمنان و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خوابگاه دانشجویی ۵۰ واحدی پسرانه دانشگاه سمنان که با مشارکت یکی از خیرین آموزش عالی این استان ساخته شده است، به بهره برداری رسید.

سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان در خصوص این پروژه گفت: فاز دوم خوابگاه پسران دانشگاه سمنان در زمینی به مساحت ۵۵۶ متر مربع، با زیر بنای بیش از ۲۶۰ متر به بهره برداری رسید.

وی افزود: این خوابگاه در دو طبقه و و هر واحد با مساحت ۶۰ متر مربع افتتاح شد.

سعدالدین با بیان اینکه این خوابگاه با اعتبار ۸ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبار این خوابگاه از سوی خیّر سمنانی پرداخت شده است.

رییس دانشگاه سمنان تصریح کرد: این خوابگاه ظرفیت پذیرش ۵۰ دانشجو را دارد و داخل محوطه اصلی دانشگاه قرار دارد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این خوابگاه، ظرفیت خوابگاهی دانشگاه سمنان در دو بخش ملکی و استیجاری به چهار هزار و ۳۰۰ نفر خواهد رسید.

وزیر علوم در ادامه برنامه‌های خود در دانشگاه سمنان در جلسه شورای عالی اداری سمنان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد شرکت نمود.

همچنین در جلسه‌ای با حضور وزیر علوم نشست هیئت رئیسه دانشگاه سمنان تشکیل و مسائل این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 745824

دیگر خبرها

  • میزان تولید آب شرب در چهارباغ افزایش می‌یابد
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی پنجاه واحدی پسرانه دانشگاه سمنان
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • خوابگاه دانشجویی ۵۰۰ نفره در گرگان کلنگ زنی می شود
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت