Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@16:23:45 GMT

پمپئو حق ندارد در مسائل ایران و عراق دخالت کند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۴۲۶۴

پمپئو حق ندارد در مسائل ایران و عراق دخالت کند

رویداد۲۴ محمد جواد ظریف در جمع بندی سفر به عراق در جمع خبرنگاران رسانه‌های خارجی و داخلی اظهار داشت: این سفر به عراق که طولانی ترین سفر من به این کشور بود، سفر بسیار خوبی با جلسات خوب بود. جلسات بسیار خوبی با مسئولین عراقی داشتم و در همه طرح هایی که مطرح کردیم با مسئولین محلی و نمایندگان بخش خصوصی و فعالین جامعه مدنی و روسای قبایل دیدارهای بسیار خوبی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در همه این دیدارها رابطه بسیار نزدیک بین مردم ایران و عراق و دولت های ایران و عراق که ارتباطی تاریخی است و این رابطه با خون شهدای مبارزه با داعش آبیاری شده، کاملاً خودش را در علاقه مردم عراق و مردم ایران به یکدیگر نشان می داد.

ظریف افزود: امیدوارم این سفر زمینه همکاری بیشتر را برای بخش خصوصی ایرانی و بخش خصوصی عراق، فراهم کند، جلسه امروز با اتاق نجف جلسه بسیار خوبی است و هم اکنون هم دو بخش خصوصی با یکدیگر جلسه دارند.

وی در پاسخ به پرسشی که به سفر مخفیانه مسئولان آمریکا در عراق اشاره داشت، بیان کرد: رابطه ما با عراق یک رابطه تصنعی نیست و نیاز نداریم که پنهانی به عراق بیاییم.

وزیر امور خارجه در همین رابطه اظهار داشت: می توانیم بین مردم عراق حضور داشته باشیم و به اماکن مقدس برویم و این یک لطفی است از جانب خداوند متعال که این ارتباط قوی بین مردم ایران و عراق وجود دارد.

ظریف خاطر نشان کرد: سفرها در همه شهرها بسیار سفرهای خوبی بود و من فکر می کنم آینده روابط ایران و عراق از منظر سیاسی و اقتصادی بسیار درخشان است و ان شاء الله هر روز بهتر از روز قبل خواهد بود.

وی با اعلام این خبر که در آینده نزدیک سفر رئیس جمهور ایران به کشور عراق را خواهیم داشت و امیدوارم مقدماتی که فراهم می کنیم باعث سفر خوبی برای ایشان شود.

وزیر امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاری که اظهار نظر مایک پومپئو در مسائل ایران و عراق را جویا شد، تصریح کرد: ایشان هیچ حقی ندارد در مسائل ایران و عراق دخالت کند، ایران و عراق، قبل از آنکه دولت آمریکا ایجاد شود با هم رابطه داشته و این رابطه ادامه خواهد داشت.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 پومپئو ظریف ایران و عراق دولت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۴۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است

پرویز سروری نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره جزئیات جشنواره شهر رمضان و اهدافی که در این جشنواره دنبال می‌شد گفت: مشخص است که ما برای تامین نیاز‌های مختلفی که مردم و شهروندان در شهر نیاز دارند، باید تامین امکانات و زمینه‌هایی را انجام دهیم تا بتوانند پاسخ نیازهایشان را دریافت کنند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: ماه مبارک رمضان شاید بزرگترین تاریخ مذهبی ما باشد و الحمدالله شاهد این هستیم که بعد از انقلاب اسلامی نگاه بسیار خوبی به این موضوع شده و تلاش شده پاسخ خوبی به سلایق مختلف مردم داده شود.

سروری در پاسخ به این سوال که آیا جشنواره شهر رمضان از جذابیت ویژه‌ای برخوردار بود گفت: در بوستان لاله و جشنواره شهر رمضان مشاهده کردیم که خلاقیت، نوآوری و تنوع بسیار بالایی وجود داشت و تلاش شده ضمن فضا‌های متنوعی که نیاز‌های مختلف شهروندان را دنبال می‌کند، به جنبه‌های مذهبی توجه ویژه‌ی شود و معنویت، نشاط و شادی کنار یکدیگر جمع شود.

وی با بیان اینکه در جشنواره شهر رمضان معنویت، نشاط و شادی در کنار هم جمع شده و شاهد استقبال خوب مردم از این جشنواره بودیم گفت: شهروندان در ماه مبارک رمضان استقبال خوبی از این برنامه داشتند و فکر می‌کنم این برنامه الگوی مناسبی باشد تا چنین برنامه‌هایی را برای همه مناطق تهران و محلات اجرایی کنیم تا مردم به همراه خانوادهایشان در این برنامه‌ها شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد
  • بازارچه میوه و تره بار ایلام زودتر احداث شود
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخی تمدنی است
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخیتمدنی و اشتراکات عمیق اعتقادی و دینی است
  • پایش مستمر دکل‌های ارتباطی در رابطه با سلامتی مردم
  • اژه ای: پیگیری نمایندگان، دخالت نیست/ نمایندگان از مراکز قضایی بازدید کنند و اگر اشکالی بود، به من یا پشت تریبون بگویند/ نکات، اظهارات و واگویه‌های ۲۳ تن از نمایندگان مجلس با رئیس قوه قضا
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟
  • مصرف زکات برای رفع مشکلات اجتماعی+ فیلم