Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@15:53:25 GMT

سقوط خونین کارگر از ساختمان قدیمی +عکس

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۴۳۱۷

کارگر ۵۵ ساله حین کار از بالای ساختمان قدیمی به پایین سقوط کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ساعت ۹:۴۹ صبح امروز در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر سقوط فرد از ارتفاع، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۱۰۲ را به خیابان بلوار فردوس، خیابان ۲۰ متری ولیعصر روانه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گفته ابراهیم نادرپور؛ رئیس ایستگاه ۱۰۲ آتش‌نشانی تهران، یک کارگر حدوداً ۵۵ ساله در بالای یک ساختمان قدیمی با دستگاه برش در حال برش تیرآهنها و تخریب این بنای قدیمی بود که ناگهان از ارتفاع چهار متری به پایین سقوط کرد.

بنابر اعلام پایگاه خبری ۱۲۵؛ این شخص بر اثر این حادثه از ناحیه پا و کمر به شدت مصدوم شده بود که آتش‌نشانان بلافاصله با استفاده از برانکارد مخصوص، این کارگر را به پایین و خارج از ساختمان منتقل کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.

 

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده‌های خونین و مسافران بی‌دفاع

گذشته از ۱۲هزار خانواده دیگر که در همین روزهای خوش بهاری و اول سال نو گرفتار بیمارستان و قطع عضو و مصدوم شدن عزیزان خود شدند و احیانا آواره داروخانه‌ها و دربه‌در دنبال دارو گشتن در همین چند روز هستند. از آن بدتر کمتر از یک هفته بعد از تعطیلات عید به بهانه تعطیلی یکی دو روزه عید فطر باز بیشتر از صد خانواده عزادار شدند.
اجازه دهید کمی بیشتر تامل کنیم؛ در ۱۰ سال گذشته یعنی از سال ۹۳ تا ۱۴۰۲ حدود ۱۰ هزار خانواده ایرانی در این ایام عزادار شدند و دیگر برای آنان عید نوروز خاطره خوشی نیست و هرسال داغ دلشان تازه می شود.
این آمار و ارقام را پلیس و هلال احمر داده است یعنی تلفات تصادفات در هنگام بروز حادثه پس باید آمار مجروحانی که بعدا در بیمارستان از شدت صدمات جان سپرده اند را به این ارقام اضافه کنیم.
اما این تلفت جاده ای به همین دو هفته خلاصه نمی شود. طبق آماری که پلیس راهور داده است در طول سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۷هزار و ۱۷۷ نفر از هموطنان مان در تصادفات جاده ای کشته شده و ده ها هزار نفر دیگر مصدوم شده اند.
پلیس راهنمایی و رانندگی عامل بیشتر تصادفات را عوامل انسانی مثل سرعت بیش از حد مجاز، سبقت غیر مجاز یا خواب آلودگی رانندگان اعلام می کند. شکی نیست که عوامل انسانی بیشترین نقش را در بروز حادثه داشته اند اما آمار بالای تلفات به عوامل دیگری مرتبط است که کمتر ذهن تصمیم گیران جامعه را مشغول خودش می کند. شاید بیراه نباشد اگر بگوییم خودروهای موجود در ایران ضعیف ترین خوروها هستند و در واقع سرنشینان خودروها در ایران نا ایمن ترین خودروها را سوار می شوند.

در بحث خودروهای داخلی می توان گفت استانداردهای ایمنی اعمال شده از پایین‌ترین حد در دنیا برخوردار است به عنوان نمونه نه تنها پراید که حتی پرچمدار خوروسازی‌های داخلی مثل تارا و دنا بدنه بسیار ضعیفی دارند که حتی با فشار دست انسان تغییر شکل می‌دهند حتی جنس سقف این خوروها با مثلا پیکان ۳۰ سال قبل هم قابل مقایسه نیست چه برسد با خودروهای روز دنیا که حتما در کلیپ‌های فضای مجازی دیده‌اید اتومبیلی که یک کامیون یا تریلی آن را زیر گرفته و سرنشین آن به سلامت از بقایای آسیب دیده خودرو خارج می‌شود.

اکثر خودروهای خارجی موجود هم به خاطر سال‌ها ممنوعیت ورود خودروی خارجی از استانداردهای روز ایمنی دنیا فاصله دارند. کاش آماری از خودروهای کسانی که در تصادفات کشته یا مصدوم می‌شوند وجود داشت تا این امر برای مسئولان و تصمیم گیران هم واضح شود، برای مردم که هر روز پراید و ۲۰۶ و ۴۰۵ و تیبا و سمند و... مچاله شده در جاده‌ها را می‌بینند که واضح است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896493

دیگر خبرها

  • ناسا برخورد زباله‌های ایستگاه فضایی با خانه مردی در فلوریدا را تایید کرد
  • جاده‌های خونین و مسافران بی‌دفاع
  • نجات کارگر حادثه دیده در ارتفاع
  • سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا
  • فیلم/ درگیری خونین بین یک شهروند و یدک‌کش در آمریکا/15+
  • آتش سوزی گسترده ساختمان تاریخی ۴۰۰ ساله/ عکس
  • شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در تهران
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در شرق تهران
  • مرگ یک کارگر بر اثر سقوط آوار سنگ