Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سیدمحمد صادق زاده در حاشیه سفر به استان کرمان و در مراسم  افتتاح نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی آراد شهرستان بردسیر گفت: در سال ۱۳۹۵ کمتر از ۲۰۰ مگاوات نیروگاه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور وجود داشت که در سال گذشته به ۵۰۰ مگاوات رسید و در نظر داریم تا پایان سال جاری آن را به یک هزار مگاوات در کل کشور افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر ایران با اشاره به اقتصادی بودن استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در کشورمان گفت: این حوزه اشتغالزایی خوبی نیز به همراه داشته است؛ به ویژه برای خانواده‌هایی که امکان کار در سایر مشاغل را از جمله کشاورزی و ... ندارند.

وی ادامه داد: در نیروگاه‌های خورشیدی، مهمترین زیرساخت کشور یعنی برق بدون مصرف آب که کالایی ارزشمند و بحرانی برای ما است، تولید می‌شود.

مهدیان - مدیرعامل بانک توسعه تعاون - نیز با اعلام آمادگی برای مشارکت و توسعه در نیروگاه‌های خورشیدی و بادی در استان کرمان ابراز داشت: در حوزه اشتغال روستایی ۳۰۰۰ میلیارد تومان تکلیف داریم که تاکنون ۱۱۰۰ میلیارد تومان آن اجرایی شده است.

وی افزود: آمادگی داریم از منابع داخلی، صندوق توسعه، فراگیر و اشتغال روستایی در طرح‌ها و پروژه‌ها وارد شویم؛ ضمن اینکه ۷ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پرداختی این بانک در استان کرمان، یک میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد، یک میلیارد تومان به مددجویان بهزیستی و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرد خانگی پرداخت شده است.


انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: نيروگاه منطقه کرمان برق انرژی تجدید پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۴۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع انرژی بر، ۲ درصد برق مصرفی خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین می‌کنند

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به منظور توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر بر اساس قانون جهش تولید، پیشبینی شده که سالانه ۱ درصد به میزان تامین انرژی صنایع انرژی برق از انرژی تجدیدپذیر افزوده شود. سال گذشته این میزان برای صنایع ۱ درصد بود و برای سال ۱۴۰۲، ۲ درصد از برق مورد نیاز صنایع انرژی بر باید از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین شود.

او افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران نیز، ادارات مکلف هستند تا ۲۰ درصد از انرژی مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند، اما به این جهت که امکان ایجاد این ظرفیت برای برخی از ادارات در شرایط فعلی میسر نباشد، پیشبینی شده که این قانون به صورت مرحله‌ای اجرا شود و در سال اول که امسال است، باید ۵ درصد از مصرف بخش اداری کشور از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شود.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: اداراتی که به اندازه ۵ درصد نیاز مصرفشان نیروگاه تجدیدپذیر دارند، از خرید برق از تابلو سبز یا نیروگاه‌های تجدیدپذیر معاف هستند. اداراتی هم که کمتر از ۵ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر را در اختیار دارند باید نسبت به خرید برق از تابلو برق سبز اقدام کنند یا شرکت‌های توزیع نیروی برق به نمایندگی ازا آنها برق مورد نیاز را از تابلو سبز خرید می‌کنند و در قبض آنها اعمال خواهند کرد.

رجبی مشهدی با اشاره به میزان تقاضایی که بر اساس این اقدام برای انرژی تجدیدپذیر ایجاد می‌شود گفت: ۲ دو درصد صنایع معادل ۱.۳ تراوات ساعت خواهد بود و ۵ درصد ادارات هم حدود ۱ تراوات ساعت می‌شود و مجموعا بیش از ۲ تراوات ساعت تقاضای برق تجدیدپذیر ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • دولت رفع ناترازی در تولید برق را پیگیری می‌کند + فیلم
  • صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند
  • هشت‌هزار مگاوات برق برای جبران ناترازی وارد مدار شده است
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی
  • مشکل ناترازی برق در کشور را رفع می کنیم
  • رئیسی فاز توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور
  • صنایع انرژی بر، ۲ درصد برق مصرفی خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • جانمایی سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۳۵ مگاوات در همدان