Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@21:09:59 GMT

میزان گرد و غبار در اهواز به 22 برابر حد مجاز رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۴۴۴۱

میزان گرد و غبار در اهواز به 22 برابر حد مجاز رسید

اهواز - ایرنا - میزان گرد و غبار در ساعت 15 روز پنجشنبه در اهواز به سه هزار و 304 میکروگرم بر مترمکعب (22 برابر حدمجاز) رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان گرد و غبار در شادگان سه هزار و 192، حمیدیه 2 هزارو 520، آبادان 2 هزار و 549، خرمشهر 2 هزار و 137، رامشیر یک هزار و 379، بندر امام یک هزار و 311، امیدیه یک هزار و 184، دزفول 996،شوش 990، شوشتر 984، ماهشهر 957 ، اندیمشک 781، گتوند 581 و بهبهان 371 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حد مجاز گرد و غبار در هوا برای ذرات 10 میکرون، 150 میکروگرم بر مترمکعب و برای ذرات 2.5 میکرون 35 میکروگرم بر مترمکعب است.
توده گرد و خاک از کشورهای عراق و عربستان از اواسط وقت امروز از کشور عراق و عربستان وارد خوزستان شد که تا شب ماندگار است ولی به دنبال آن توده جدید گرد و غبار از کشور عراق وارد استان می شود.
آخرین گزارش ها مبنی بر وقوع گرد و غبار مربوط به برخی از ماههای فصل تابستان و اوایل پاییز بود که گاهی میزان گرد و غبار به 12 برابر حد مجاز رسید.
پدیده گرد و غبار بیش از 10 سال است به دلایل مختلف از جمله خشکسالی، افزایش عرصه های بیابانی و خشک شدن تالاب ها در خوزستان رخ می دهد.
3004/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست گرد و غبار اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قابل قبول هوای ۷ شهر خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفیت هوا، امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه نیوساید اهواز ۸۴، ایستگاه استانداری خوزستان در اهواز ۷۳، ایستگاه حفاری اهواز ۶۲، ایستگاه اندیمشک ۷۱، ایستگاه مسجدسلیمان ۷۷، سوسنگرد ۵۹، ایستگاه خرمشهر ۶۴، ایستگاه ماهشهر ۶۹ و ایستگاه هندیجان ۶۲ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهر‌ها در وضعیت «قابل قبول» بوده است.

در این مدت هوای هیچکدام از شهر‌های خوزستان در وضعیت «پاک» نبوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

دیگر خبرها

  • برق هیچ چاه مجاز دارای اضافه برداشت در خراسان شمالی شارژ نمی شود
  • وضعیت قابل قبول هوای ۷ شهر خوزستان
  • خروجی سد مهاباد به ۳۲ مترمکعب بر ثانیه رسید
  • مصرف بیش از ۳ میلیارد مترمکعب گاز در استان کردستان
  • هوای اهواز و هندیجان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • لایروبی بیش از سه میلیون مترمکعب از اسکله‌ها و آبراه‌های بندر امام خمینی
  • وقوع رگبار‌های پراکنده و تندباد در آسمان خوزستان
  • لغو تمامی پرواز‌های ورودی و خروجی فرودگاه اهواز تا فردا ۶ صبح
  • افزایش حجم ذخیره آب سد مهاباد
  • چند تن کالا از پایانه مرزی خوزستان ترانشیپ شد؟