Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@17:11:13 GMT

برق 50 درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۴۴۸۶

برق 50 درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد

هیوا لهونیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تک خوانی کردن کنتور برق از روستاهای بزرگ استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
در سیستم باز فروش، کنتوری مادر برای روستا نصب و مامور شرکت توزیع از طریق همان کنتور میزان برق مصرفی مشترکان و هزینه پرداختی را اعلام می کند اما در سیستم تک خوانی، هر مشترک یک کنتور جداگانه دارد و به صورت جداگانه نسبت به قرائت کنتور و چاپ قبض آن اقدام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: برای تکخوانی کردن برق روستاهای دارای سیستم بازفروش استان 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
لهونیان بر تلاش برای جذب اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح به طور کامل تاکید کرد و گفت: تلاش می شود از طریق منابع استانی و از محل تملک دارایی ها و اعتبارات عوارض برق از توانیر، طی یک برنامه پنج ساله نسبت به ترمیم شبکه برق روستایی اقدام شود.
شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان دارای 637 هزار و 571 مشترک انشعاب دائم است که حدود 85 درصد مشترکان را انشعاب های خانگی تشکیل می دهند.
ضریب نفوذ برق در بخش شهری و روستایی کردستان 100 درصد است و تمام روستاهای بالای 10 خانوار هم از نعمت برق برخوردار هستند.
7355 / 3034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان کردستان برق تملک دارایی شهری و روستایی روستاهای جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۴۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده در قزوین

سیدمحمود موسوی صانع مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: برابر مقررات ماده ۳۹ قانون ارزش افزوده، چهار درصد از ارزش افزوده وصول شده از سوی سازمان امور مالیاتی کشور بنابر شاخص جمعیت، بین ساکنان مناطق شهری، روستایی و عشایری تقسیم می شود و از این مبلغ نیز درصدی برای ورزش همگانی و یک درصد هم برای بهداشت و درمان به این سازمان ها واریز می شود.

وی افزود: در همین راستا، سال گذشته و به غیر از سهم ورزش و ورزش همگانی، ۳۴ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال از این محل بین شهرداری، جمعیت عشایری و دهیاری های این استان توزیع شد.

موسوی صانع با اشاره به میزان توزیع اعتبارات ارزش افزوده در شهرستان قزوین، تاکید کرد: سهم شهرداری قزوین ۱۰ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال، معلم کلایه با ۵۹ میلیارد ریال، رازمیان با ۳۳ میلیارد ریال، سیردان ۲۱ میلیارد ریال، اقبالیه یک هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال، محمود آباد ۵۹۰ میلیارد ریال و کوهین ۳۷ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: مجموع اعتبارات تخصیص داده شده به دهیاری های شهرستان قزوین نیز ۲ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال و مجموع روستاهای فاقد دهیاری که باید ارقام آن به حساب فرمانداری ها واریز می شد هم ۱۵۰ میلیارد ریال و جمعیت عشایر شهرستان قزوین نیز ۳۵ میلیارد ریال از این محل دریافت کردند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین به توزیع اعتبارات ارزش افزود به شهرداری های شهرستان تاکستان اشاره کرد و افزود: شهرداری های تاکستان ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال، نرجه ۱۵۰ میلیارد ریال، ضیا آباد ۲۲۱ میلیارد ریال، خرمدشت ۱۷۶ میلیارد ریال و شهرداری اسفرورین ۳۳۲ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده دریافت کردند و به حساب دهیاری های آن نیز یک هزار و ۵۷۶ میلیارد ریال و روستاهای فاقد دهیاری هم ۲۲ میلیارد ریال واریز شد.

موسوی صانع یادآور شد: شهرداری های شهرستان بویین زهرا نیز به ترتیب به شهرداری بویین زهرا ۵۶۰ میلیارد ریال، سگز آباد ۱۴۷ میلیارد ریال، دانسفهان ۲۵۳ میلیارد ریال، شال ۴۱۰ میلیارد ریال، ارداق ۱۳۵ میلیارد ریال، عصمت آباد ۸۰ میلیارد ریال و همچنین به دهیاری های این شهرستان یک هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال، روستاهای فاقد دهیاری نیز ۳۰ میلیارد ریال و عشایر این شهرستان نیز ۸۶۰ میلیون ریال پرداخت شد.

به گفته موسوی صانع، شهرداری های آوج و آبگرم نیز به ترتیب ۱۳۸ و ۱۷۰ میلیارد ریال، دهیاری ها بالغ بر ۸۴۷ میلیارد ریال و روستاهای فاقد دهیاری هم ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان آوج از محل منابع ارزش افزوده دریافت کردند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین ادامه داد: در شهرستان البرز نیز شهرداری های الوند ۲ هزار و ۱۰۹ میلیارد ریال، بیدستان ۴۸۵ میلیارد ریال، محمدیه ۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال و شریفیه ۵۴۶ میلیارد ریال، دهیاری های این شهرستان ۹۴۱ میلیارد ریال و روستاهای فاقد دهیاری نیز ۹ میلیارد ریال سال گذشته دریافت کردند.

موسوی صانع اضافه کرد: این در حالی است که به شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان ۱۵ میلیارد ریال از این محل پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی سازی ۸۵ درصد
  • رشد ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی‌سازی ۸۵ درصد
  • مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان
  • درصد پرشدگی سدهای کردستان به ۷۱ درصد رسید
  • هوشمندسازی و کنترل پذیری ۱۰۰ درصدی مشترکین کشاورزی آذربایجان غربی
  • توزیع ۵۲ میلیون و ۸۸۵ هزار لیتر سوخت در روستاهای لرستان
  • بیش از 10 هزار کنتور هوشمند برق در خراسان شمالی نصب شد
  • پیشرفت در بخش هوشمندسازی و کنترل‌پذیری بار‌های مصرفی
  • توزیع بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده در قزوین