Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در واکنش به تصویب مجدد جریمه مشمولان غایب اظهار کرد: دلایل غیرمنطقی بودن تصویب مجدد جریمه مشمولان غایب از نظر بنده شامل ۶ بند است.

وی افزود: نخستین دلیل مخالفت با این طرح این است که یکی از اهداف این قانون، کاهش تعداد مشمولان غایب که سنی از آن‌ها گذشته بود، لکن نتیجه عکس داد، چون تعداد مشمولان غایب در زمان تصویب این قانون، دو میلیون و یکصد هزار نفر بود، اما در حال حاضر به دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار کمالی با اشاره به راه دررو‌های قانونی که می‌شود برای این طرح داشت گفت: تعداد کسانی که بیش از ۸ سال غیبت دارند و از طرح استفاده می‌کنند، سالانه کمتر از هزار نفر است، اما هر ساله چند هزار نفر به غایبین اضافه می‌شوند تا بعد از ۸ سال از جریمه استفاده کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: این طرح باعث کمبود سرباز شده لذا فشار زیادی به سربازان در حال خدمت وارد می‌شود.

وی با اشاره به دلیل دیگری از مخالفت خود با تصویب این طرح که مربوط به تضعیف روحیه در بین سربازان می‌شود، گفت: با تصویب مجدد این طرح احساس تبعیض و بی‌عدالتی در بین سربازان رواج یافته و روحیه آن‌ها را تضعیف می‌کند.

سردار کمالی خاطرنشان کرد: تمام نیرو‌های با کارشناسی و استدلال قوی در نیرو‌های مسلح با آن (تصویب مجدد جریمه مشمولان غایب) مخالف هستند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح مهمترین دلیل خود برای مخالفت با تصویب مجدد این طرح را کوتاه شدن دست نیرو‌های مسلح برای ارائه تسهیلات از جمله کاهش خدمت گروهی از مشمولان و حتی استمرار وضعیت فعلی دانست.

وی در پایان تاکید کرد: در نتیجه با یک حساب سرانگشتی، اجرای این قانون هیچ توجیه منطقی ندارد و بهتر است مدافعان محترم این طرح در مجلس به نظر کارشناسی نیرو‌های مسلح توجه کنند

منبع: فردا

کلیدواژه: سردار کمالی جریمه مشمولان غایب مشمولان غایب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۴۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مهم مشاور وزیر راه از قیمت مسکن در سال آینده

به گفته سادات، عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد عبور کرد که در سال آینده اثر خود را در بازار مسکن نشان می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، مشاور وزیر راه و شهرسازی از برنامه امضای دستورالعمل احداث مسکن نیرو‌های مسلح بین وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و دفاع در پانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس‌جمهور خبر داد.

جواد سادات مدیرکل حوزه وزارتی و مشاور وزیر راه و شهرسازی در خصوص مسکن و جزئیات شورای عالی مسکن توضیحاتی را ارائه و با اشاره به برگزاری پانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی و استانداران و سایر اعضا اظهار کرد: جلسه امروز شورای عالی مسکن با موضوع تامین مسکن نیرو‌های مسلح تشکیل شده است. هدف‌گذاری برنامه چهارساله دولت سیزدهم کمک به احداث ۵۰۰ هزار واحد مسکونی کارکنان نیرو‌های مسلح بوده است که تاکنون عملیات اجرایی ۲۰۰ هزار واحد کارکنان نیرو‌های مسلح آغاز شده است.

وی افزود: قانون جهش تولید مسکن وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرده است تا دستورالعملی را در همکاری با وزارت دفاع امضا کند که امروز با حضور وزرای راه و شهرسازی و دفاع، پشتیبانی و نیرو‌های مسلح این دستورالعمل امضا می‌شود.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین ویژگی این دستورالعمل این است که زمین‌های بلااستفاده نیرو‌های مسلح با اولویت خانواده‌های آن‌ها وارد شبکه زمین کشور می‌شود و می‌تواند بسیاری از نیاز‌هایی برخی شهر‌ها در خصوص مسئله زمین وجود دارد، رفع کند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همزمان با امضای دستورالعمل احداث مسکن نیرو‌های مسلح، بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های نیرو‌های مسلح تحویل می‌شود و عملیات اجرایی تعدادی از واحد‌های جدید آغاز خواهد شد.

سادات ظرفیت تعاونی‌های مسکن نیرو‌های مسلح را برای احداث واحد‌های مسکونی کارکنان نیرو‌های مسلح مناسب ارزیابی کرد و افزود: بعد از تعیین تکلیف زمین، در همکاری با وزارت راه و شهرسازی کاربری زمین‌های معرفی شده نیرو‌های مسلح تعیین و پس از آن احداث واحد‌های جدید در همکاری دو وزارتخانه آغاز خواهد شد. هم اکنون ظرفیت تعاونی‌های نیرو‌های مسلح مناسب است و کار را به سرعت پیش می‌برند.

وی با یادآوری اینکه فاصله جلسات شورای عالی مسکن کم شده که نویدبخش اقدامات مناسب دولت در بخش مسکن است، توضیح داد: در هر جلسه، موضوعات مختلفی با اولویت مطرح می‌شود که در این جلسات تامین مسکن اقشار کم درآمد مطرح و بررسی می‌شود تا موانع پیش رو برداشته شود. در جلسه چهاردهم شورای عالی مسکن عملیات بیش از ۶۰ هزار واحد مسکن برای اعضای هیات علمی‌ها و همچنین بخشی از واحد‌های مسکونی نیرو‌های مسلح انجام شد.

سادات از دیگر موضوعات محوری را که در جلسات شورای عالی مسکن پیگیری می‌شود، صنعت شهر‌ها عنوان کرد و گفت: پیگیری صنعت‌شهر‌ها با هدف مسکن کارگری در کشور آغاز شده است و هم اکنون به عدد ۱۴۰ هزار واحد در مسکن کارگری رسیده‌ایم.

مدیر کل حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی همچنین از برنامه تامین مسکن خبرنگاران، هنرمندان و ورزشکاران خبر داد و گفت: در خصوص مسکن کمیته امداد و بهزیستی تفاهمنامه‌ها امضا شده است تا مسکن این اقشار پیگیری شود.

به گفته سادات، عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد عبور کرد که در سال آینده اثر خود را در بازار مسکن نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: تشکیل ۱۵ جلسه شورای عالی مسکن یک رکورد است و نشان از تلاش دولت و مدیران برای تامین مسکن مردم است. در سال آینده شاهد افتتاح‌های بیشتری خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • قانونی برای کاهش سربازی و تعیین تکلیف مشمولان غایب
  • سارقان مسلح در سنندج زمین‌گیر شدند
  • فرمانده مرزبانی: ۲۱۰ هزار میلیارد کالای قاچاق کشف کردیم/ هلاکت ۲۳ ‌قاچاقچی مسلح + فیلم
  • تامین مالی واحد‌های مسکونی نیرو‌های مسلح به‌سرعت انجام می‌شود
  • تامین مالی واحد‌های مسکونی نیرو‌های مسلح به سرعت انجام می‌شود
  • در جلسه شورای عالی مسکن چه گذشت؟ /۱۰ هزار واحد به نیرو‌های مسلح واگذار شد
  • در جلسه شورای عالی مسکن چه گذشت؟/۱۰ هزار واحد به نیرو‌های مسلح واگذار شد
  • عملیات ساخت ۲ میلیون و ۲۴۹ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور آغاز شده است
  • پیش‌بینی مهم مشاور وزیر راه از قیمت مسکن در سال آینده
  • آغاز ساخت ۵۶۰ واحد مسکونی نهضت ملی در ارومیه