Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سردار غلامرضا جلالی در حاشیه نشست مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران با تبیین مسائل مطرح در این نشست گفت: دبیرخانه خبرگان و کمیسیون‌های ذیربط، ​دغدغه‌ها و مطالباتشان را درباره موضوعات و نگرانی‌های مردمی مرتبط با حوزه فضای مجازی جمع بندی کرده بودند که در این نشست تبیین شد و مسئولان ذیربط میهمان نیز توضیحات لازم را بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از نکات مهم که در جمع بندی اکثر نمایندگان مطرح شد نگرانی از نبودن کنترل و تسلط دستگاه‌های داخلی بر شبکه‌های اجتماعی بود و موضوع مهم دیگر نفوذ و تهدیدهایی است که از شبکه‌های اجتماعی خارجی علیه کشورمان مطرح است.

سردار جلالی گفت: در حوزه مرتبط با مسئولیت بنده تلاش کردم نمونه‌های موفقی از الگوی حکمرانی بر فضای مجازی را که در کشورهای دیگر نیز ایجاد شده است ارائه دهم و پس از آن آسیب‌ها و تهدیدها در این زمینه علیه امنیت ملی را تبیین کردم.

وی افزود: در این نشست اعلام کردم که ما می‌توانیم اینترنت ایرانی- اسلامی داشته باشیم چنانکه اروپایی ها، چینی‌ها و دیگر کشورهای دنیا برای خود حریم زیرساختی، ​موضوعی و معنوی تعریف می‌کنند و این ضرورت جدی و اساسی برای کشور ما نیز وجود دارد که امیدوارم به آن به طور جدی پرداخته شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر توضیح طرح تولید تلفن همراه ملی برای مسئولان کشور گفت: امروزه گوشی‌های هوشمند ابراز توسعه شبکه‌های اجتماعی و فضای سایبری شده اند و به تعبیری با توسعه کارکردهای این گوشی‌ها، مخاطرات آن نیز به همان اندازه افزایش یافته است.

سردار جلالی افزود: تبعات گوشی تلفن همراه هوشمند می‌تواند از نظر قدرت پردازش، قابلیت‌های و دسترسی‌ها با رایانه بسیار بزرگ قدیمی مقایسه شود و کم انگاری در قبال قابلیت‌های این گوشی‌ها مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وی گفت: امروزه شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر گوشی‌های هوشمند توسعه یافته و طبعاً کارکردهای آن نیز در مقایسه با گذشته بسیار متنوع، جدی و اساسی‌تر شده است.

سردار جلالی افزود: به همین علت در صنایع دفاعی کشورمان، نمونه و الگوی اولیه‌ای از سه نوع گوشی هوشمند بومی تولید و در اختیار بخش دفاعی قرار داده شده است.

وی گفت: برای بخش‌های غیردفاعی هم منتظر سرمایه گذاری داخلی هستیم تا بتوانیم آن را به مسیر صنعتی و تولید بومی تبدیل کنیم.

سردار جلالی در پاسخ به اینکه آیا این گوشی‌های هوشمند ملی در اختیار مسئولان کشوری نیز قرار خواهد گرفت؟ گفت: ما آمادگی داریم که این کار را انجام دهیم، اما در حال حاضر صرفا بخش‌های دفاعی از آن استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل همچنین درباره تمهیدات لازم برای مواجهه با قطع احتمالی اینترنت از جانب آمریکا گفت: چون تهدیدات آمریکا مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی و اینترنت است، این شبکه قطع نخواهد شد یعنی اگر در این باره اقدام کنند خود را از امتیازات بسیاری محروم کرده اند.

وی افزود: با این حال ممکن است توسعه تحریم در حوزه خدماتی و سرویس دهی شبکه اینترنت اعمال شود تا ما نتوانیم از همه ظرفیت‌های آن استفاده کنیم.

سردار جلالی گفت: تدبیر شورای عالی فضای مجازی این بوده است که با گسترش شبکه ملی اطلاعات بتواند جایگزینی مناسب برای اعمال احتمالی تحریم‌ها در این شبکه ایجاد کند.

وی افزود: در این چارچوب ماموریتی را به سازمان پدافند غیرعامل دادند که قابلیت‌های شبکه ملی اطلاعات و کارکردهای آن را در حوزه‌های ضروری مانند بانک‌ها، حوزه انرژی، ​ارتباطات، حمل و نقل و دیگر عرصه‌ها بطور مرحله به مرحله ارزیابی کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: براین اساس از ابتدای پاییز رزمایش‌ها و آزمون‌های تخصصی را آغاز کردیم و تاکنون بیش از ۴۰ رزمایش برگزار شده است.

سردار جلالی افزود: طبق برنامه و با هماهنگی وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی نتایج قطعی مربوط به آزمون‌ها و رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات را ارزیابی می‌کنیم تا مشخص شود که اشکالات کجاست و به چه شکلی باید رفع شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اینترنت تلفن همراه حمل و نقل گوشی های هوشمند هیئت رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد

شرکت بین المللی داده (IDC) اعلام کرد که سامسونگ دوباره از اپل پیشی گرفته و جایگاه برترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان را به دست آورده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بر اساس داده‌های اولیه که توسط شرکت بین المللی داده (IDC) در روز یکشنبه منتشر شد، سامسونگ دوباره از اپل پیشی گرفت و جایگاه برترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان را به دست آورد.

این غول فناوری کره جنوبی سال گذشته میلادی رتبه اول را به رقیب آمریکایی خود واگذار کرده بود.

داده های شرکت بین المللی داده نشان می دهد که فروش گوشی های هوشمند اپل در سه ماهه اول سال 2024 به دلیل تشدید رقابت از سوی سازندگان آسیایی حدود 10 درصد کاهش یافته است.

فشار صهیونیست‌ها به اپل در پی جنجال پرچم فلسطینسامسونگ رتبه اول تولید موبایل را از دست داد

طبق گزارش IDC، اپل در ژانویه تا مارس سال جاری میلادی 50.1 میلیون دستگاه آیفون فروخته است که در مقایسه با 55.4 میلیون دستگاه فروخته شده در مدت مشابه در سال 2023 کاهش نشان می‌دهد.

به گفته این شرکت، اگرچه سامسونگ شاهد کاهش 0.7 درصدی رشد فروش خود بود، اما به نظر می رسد در مجموع نسبت به دوره‌های سه ماهه اخیر در شرکت خود یا اپل، در موقعیت بهتری قرار دارد.

سهم سامسونگ از بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه اول 2024 به 20.8 درصد رسید، در حالی که سهم اپل 17.3 درصد بود.

به گفته این شرکت تحقیقاتی، برندهای چینی شیائومی، ترنسشن و اوپو به دنبال سامسونگ و اپل هستند تا پنج سازنده برتر گوشی‌های هوشمند را تشکیل دهند.

شرکت بین المللی داده همچنین اعلام کرد به طور کلی، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول 7.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

کاهش فروش اپل پس از عملکرد قوی آن در سه ماهه چهارم سال 2023 اتفاق می‌افتد، زمانی که سامسونگ را به عنوان تولیدکننده پیشروی گوشی در جهان پشت سر گذاشت و به این ترتیب به دوازده سال سلطه این غول فناوری کره جنوبی پایان داد.

با این حال، کاهش فروش شرکت اپل در سال جاری به چالش های آن در بازارهای کلیدی، به ویژه چین نسبت داده شده است.

برخی از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی در چین، به منظور مقابله به مثل با محدودیت‌های دولت آمریکا برای اپلیکیشن‌های چینی، استفاده کارمندان از دستگاه‌های اپل را محدود کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری به مسئولان
  • کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت
  • تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
  • سردار جلالی یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • ۱۹ والیبالیست ایرانی در لیست خرید لیگ کره جنوبی!
  • چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد
  • اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد
  • اپل، سلطنت گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴ را به سامسونگ واگذار کرد
  • هدست‌های جدید داوری آماده استفاده در مسابقات لیگ برتر