Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصرشیرین - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت: 90 هزار تن آهن آلات شامل 70 هزار تن آهن و 20 هزار تن اسکلت فلزی از ابتدای شروع عملیات بازسازی تاکنون در بین زلزله زدگان استان ، با قیمت تعادلی و زیرقیمت بازار توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و گیلانغرب و رسیدگی به مسایل و مشکلات زلزله زدگان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون 20 هزار تن آهن آلات با قیمت هر کیلوگرم سه هزار تومان بین مناطق زلزله زده در حال توزیع است که یک هزار تا یک هزار و 500 تومان با قیمت بازار اختلاف دارد و این در راستای حمایت از لزله زدگان انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: با توجه به گزارش های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، روند بازسازی در روستاهای زلزله زده رو به اتمام است و امروز از روستاهای گیلانغرب و سرپل ذهاب و زیرساخت هایی که در اثر زلزله از بین رفته همچون جاده ها بازدید میدانی داشتیم.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه گفت: در گیلانغرب خیلی از صاحبان واحدهای مسکونی عملیات ساخت و ساز را آغاز کرده اند و بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند اما هنوز در منازل خود اسکان نیافته اند.
بازوند گفت: ما شاهد یک فرصت سازی در گیلانغرب هستیم و مردم همچنان در کنار ساخت واحدهای جدید از مکان های اسکان قبلیشان استفاده می کنند.
وی ادامه داد: بسیاری از جاده های دسترسی به زمین های کشاورزی از بین رفته و نیازمند آسفالت است و باید مرمت شود و در سرپل ذهاب نیز راه سرپل به ازگله که قبلا نیز مشکل داشت و مورد بازدید 2 وزیر راه و شهرسازی قرار گرفته بود ، هنوز عملیات اجرایی آن شروع نشده است.
بازوند، دلیل تاخیر اجرای این طرح را انصراف پیمانکار قبلی اعلام کرد و گفت: پیمانکار جدید هفته گذشته انتخاب شد و تا یک هفته دیگر شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.
وی گفت: در روستای سراب دشت ذهاب سرپل ذهاب 108 واحد تخریبی داشتیم که از این تعداد 68 واحد پایان کار گرفته و مابقی نیز با پیشرفت فیزیکی بالای 85 درصد تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.
استاندار کرمانشاه در ادامه از انبار آهن آلات ، روستاهای سرباغ گلین و سراب ذهاب بازدید کرد و پای درد دل زلزله زدگان نشست و از راه های این مسیر نیز بازدید به عمل آورد.

** روند بازسازی مناسب است
نماینده مردم قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گلانغرب در مجلس شورای اسلامی که استاندار کرمانشاه را همراهی می کرد، گفت: زلزله پارسال و امسال یک حادثه بسیار سنگینی برای غرب کرمانشاه و شهرستان های درگیر بود که البته روند بازسازی در این مناطق در مقایسه با سایر مناطق زلزله زده کشور مناسب است.
فرهاد تجری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این زلزله همه دستگاه ها و مجموعه نظام با عنایت رهبری و همت دولت پای کار آمدند و اقدام های خوبی صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: امروز از روستاهای سرباغ گلین ، گواور ، حیدریه و سرپل ذهاب ، زیرساخت ها و جاده های منطقه که آسیب دیدند و مشکلات مردم و روند ساخت و ساز بازدید و از نزدیک مشکلات آنها را بررسی کردیم.
این نماینده مجلس گفت: مشکلاتی هست که با کمک استاندار و مسئولان و دیگر نمایندگان آن را در مرکز پیگیری می کنیم.
وی مهم ترین مشکلات مردم را افزایش تورم و نداشتن تمکن مالی مردم برای ادامه ساخت و سازها بیان کرد و گفت: امید است با همت دولت شاهد گره گشایی با تزریق کمک بلاعوض و افزایش تسهیلات برای حمایت از زلزله زدگان و پیشرفت روند بازسازی باشیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3012/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بازديد استاندار مناطق زلزله زده سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۴۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود

به گزارش خبرنگار مهر، فضل الله آذرفر ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: قابل حمل بودن و نصب آسان و وزن کم از مهمترین مزایای پنل‌های خورشیدی است.

وی بیان داشت: توزیع پنل‌های خورشیدی یکی از راهکارهای ارزان تأمین برق عشایر و کاهش سوخت‌های فسیلی است و مصرف کننده نیز بدون نیاز به متخصص، به راحتی می‌تواند این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده کند.

آذر فر تصریح کرد: خانوارهای عشایری واجد شرایط در مناطق ییلاق و قشلاق که برق پایدار ندارند، باید در سامانه عشایری ثبت نام و برای دریافت پنل خورشیدی، کد دریافت کنند.

وی افزود: دوهزار و ۴۰۰ پنل خورشیدی برای تأمین برق پایدار بین عشایر مناطق مختلف این استان در دولت سیزدهم توزیع شد.

آذرفر با بیان اینکه ۸۰ درصد از جمعیت ۱۲ هزار نفری عشایر این استان از برق پایدار محروم هستند، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، در سال جاری، یکهزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی بین خانوارهای عشایری این استان توزیع می‌شود و عشایر تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده پنل‌ها را پرداخت می‌کنند و مابقی آن از سوی دولت تأمین اعتبار می‌شود.

وی سهم آورده هر عشایر را ۱۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: برای هر پنل خورشدی ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون اعتبار هزینه می‌شود.

کد خبر 6085350

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از مسولان از مناطق سیل زده دنا
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است
  • لحظات عظیم ترین بمباران لبنان توسط اسرائیل
  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • نفرین شاه باستانی ایران: افسانه پیروزی بر صخره‌های سرپل‌ذهاب
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود