Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:50:27 GMT

اماکن بیش از 1600 روستای آذربایجان غربی سنددار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۴۸۷۲

اماکن بیش از 1600 روستای آذربایجان غربی سنددار شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: یکهزار و 605 روستای بالای 20 خانوار استان از طرح سنددار کردن اماکن روستایی بهره مند شده است.

محمود بدلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 235 هزار و 693 واحد مسکونی روستایی در آذربایجان غربی وجود دارد که تاکنون 169 هزار و 86 واحد از این تعداد سنددار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه 30 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز در آذربایجان غربی وجود دارد، ادامه داد: تاکنون 29 شهر با 35 هزار و 815 واحد مسکونی از خدمات طرح سنددار کردن این اداره کل بهره مند شده است.
وی افزود: متقاضیان این طرح می توانند مدارک خود را به دهیاری تحویل دهند و از سفر به شهر خودداری کنند که در این صورت کارشناسان این اداره کل به دهیاری روستاها مراجعه می کنند و اسناد لازم را تحویل می گیرند.
وی بیان کرد: کارشناسان این اداره کل آمادگی لازم را جهت حضور در روستاها دارند تا مدارک لازم را از روستاییان بگیرند و طرح سنددار کردن اماکن روستایی را با سرعت پیش ببرند.
بدلی اضافه کرد: حضور کارشناسان بنیاد مسکن در روستاها منجر به کاهش هزینه های اضافی برای متقاضیان می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: سرعت بخشیدن به اجرای طرح سند دار کردن اماکن روستایی بالای 20 خانوار و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیازمند همکاری بیش از پیش مردم است.
به گزارش ایرنا در مجموع 2 هزار و 725 روستای دارای سکنه در آذربایجان غربی وجود دارد که 2 هزار و 200 روستا از آنها بالای 20 خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می گیرد.
9918/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بنياد مسكن آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،این جلسه با حضور معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، مدیرامور آب و فاضلاب میاندوآب و مدیران دفاتر معاونت آب به منظور رسیدگی به مشکلات و بررسی و راهبری پروژه برگزار و در آن مشکلات پروژه‌های آبرسانی و قرارداد بهره برداری از تاسیسات بخش آب مهاباد مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
در این جلسه موارد مربوط به قرارداد‌های پیمانکاران بخش اجرایی پروژه‌ها و قرارداد‌های بهره برداری شهری و روستایی، چاه‌های دشت تقی آباد و بخشی از چاه‌های شهر میاندوآب، اصلاح شبکه فرسوده شهری، ترمیم مخزن قاریاغدی و مخزن ۲۹ هزار متر مکعبی تصفیه خانه تبریز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. 
در این جلسه همچنین با عنایت به اجرای پروژه مجتمع ۸۱ روستایی از محل محرومیت زدایی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و نیاز ضروری به ادامه و به نتیجه رساندن پروژه، موارد مربوطه بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد
  • بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب
  • ۷ هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند
  • پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی
  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • قطع شدن راه ارتباطی ۵۰ روستای کوهستانی درشرق کرمان
  • بیمه رایگان ظرفیت ویژه برای آینده زنان خانه‌دار است
  • مقاوم سازی ۲۵۰۰ واحد مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی