Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@04:53:29 GMT

موگرینی، ماهانه بیش از 25 هزار یورو حقوق می گیرد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۵۰۲۹

موگرینی، ماهانه بیش از 25 هزار یورو حقوق می گیرد

ساعت 24- یکی از دو حزب دولت ائتلافی ایتالیا با انتشار حقوق کمیسیونرهای اتحادیه اروپا اعلام کرد: در حالی که بیش از 100 میلیون فقیر در کشورهالی عضو این اتحادیه زندگی می کنند، کمیسرهای اروپایی مانند فدریکا موگرینی و 'ژان کلود یونکر' حقوق های طلایی دریافت می کنند.

به گزارش تارنمای روزنامه ایل جورناله، جنبش پنج ستاره یکی از دو حزب دولت ائتلافی ایتالیا با هدف گرفتن حقوق های طلایی در کمیسیون اروپا اعلام کرد: حقوق های طلایی کمیسرهای اروپایی، همانند سیلی به صورت بیش از 100 میلیون فقیر در تمام اتحادیه اروپا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جنبش پوپولیستی ایتالیایی پس از کاهش حقوق های طلایی بازنشستگی در ایتالیا،اکنون حقوق کمیسرهای اروپا را هدف گرفته و اعلام کرد: 'ژان کلود یونکر' رئیس کمیسیون اروپا هر ماه 27 هزار و 436 یورو حقوق می گیرد.
فدریکا موگرینی رییس سیاست خارجی اروپا ماهانه 25 هزار و 845 یورو دریافت می کند و معاونین نیز بیش از 24 هزار یورو حقوق دارند.
حقوق سایر کمیسرها نیز به 22 هزار و 852 یورو در ماه می رسد. علاوه بر این، مزایای متغیر دیگری نظیر کمک هزینه اقامت، کمک هزینه های مهاجرت و کودکان نیز دریافت می کنند.
در ادامه این گزارش آمده است: در مجموع در سال 2019 مالیات دهندگان برای این کمیسرها در اروپا متحمل پرداخت رقمی بالغ بر 12 میلیون و 600 هزار یورو می شوند که علاوه بر این، 628 هزار یورو نیز به عنوان کمک هزینه پایان ماموریت به آنها تعلق می گیرد، یعنی نوعی یارانه که کمیسرها در پایان ماموریت دوساله خود دریافت می کنند.
جنبش پنج ستاره همواره بر این عقیده است که اروپا باید هرچه سریعتر تغییر کند. اروپا امتیازهای غیر قابل قبولی به سیاسیون اعطا می کند در حالی که از شهروندان خود بنام محدودیت های مالی و بودجه، فداکاری می خواهد.
سخنگوی کمیسیون اروپا نیز در پاسخ اظهار کرد که حقوق رییس کمیسیون اروپا و سایر کمیسرها بطور دمکراتیک در شورا و پارلمان اروپا تصویب شده است.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: موگريني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد

 رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام ابلاغ آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی گفت: طبق این آیین‌نامه تکلیف رتبه‌بندی مدارس، شهریه دریافتی، ساعات تدریس معلمان، پوشش بیمه‌ای و همچنین نحوه برخورد با مدارسی که شهریه اضافی دریافت می‌کنند مشخص شده است.

به گزارش ایرنا، احمد محمودزاده با اشاره به نرخ مصوب شهریه در سامانه مدارس غیردولتی و هیات امنایی افزود: رقم بالاترین شهریه‌ها با احتساب فوق برنامه ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با ابلاغ آیین نامه جدید مدارس غیردولتی، تکلیف مدارس متخلف که شهریه بالاتر دریافت می‌کنند مشخص شده است.

وی ادامه داد: مدارسی که بیشتر از شهریه اعلامی دریافت کنند، با توجه به اجازه‌ای که داده شده، شهریه از حساب آن مدرسه برداشت و در اختیار خانواده‌هایی که از آن‌ها شهریه اضافی دریافت شده، قرار می‌گیرد.

در حالیکه معلمان مدارس غیردولتی همواره از بالا بودن ساعت کاری، پایین بودن حقوق و دستمزد، تاخیر در پرداخت حقوق و بیمه گلایه‌مند هستند محمودزاده با استناد به آیین نامه جدید از کاهش ساعت کاری این معلمان و افزایش حقوق آن‌ها خبر داد و اظهار کرد: قرار شده معلمان مدارس غیردولتی مقطع ابتدایی با ۲۵ ساعت تدریس به صورت تمام وقت در نظر گرفته و بیمه هم شوند.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، «حقوق این دسته از معلمان تقریبا نزدیک “نصف” نسبت به وضعیت موجود افزایش می‌یابد».

محمودزاده در ادامه با بیان اینکه در آیین‌نامه مذکور بحث رتبه‌بندی مدارس برای ثبت‌نام و تعیین شهریه مشخص شده است گفت: مدارس غیردولتی بین رتبه‌های یک تا پنج متناسب با امکانات، فضا، تجهیرات، نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی دسته‌بندی می‌شوند که خانواده‌ها می‌توانند رتبه‌ها را در سامانه مشاهده کنند؛ البته مدارس در تابلو‌های خود نیز رتبه‌شان را نصب خواهند کرد.

به گفته محمودزاده، رتبه هر مدرسه در تعیین شهریه آن مدرسه اثرگذار است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • یورو رکورد زد
  • حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است
  • سایه تهدیدات امنیتی بر سر مسابقات یورو ۲۰۲۴ آلمان
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • میلان قهرمانی اروپا را از دست داد
  • ارگران مهاجر در کشورهای همسایه ایران چقدر حقوق می‌گیرند؟
  • قیمت تور اروپا با دلار و یورو امروز چند؟
  • شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد