Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- هواداران تیم ملی فوتبال چین پس از شکست تیم ملی کشورشان در بازی مقابل کره جنوبی و از دست دادن امتیاز صدرنشینی گروه سوم جام ملت های 2019 آسیا، در اظهارنظرهایی طنزآمیز به این اتفاق تلخ واکنش نشان داده و شیاطین سرخ را مقصر اصلی این شکست عنوان کردند.

به گزارش ایرنا، روزنامه انگلیسی زبان «ساوت چاینا مورنینگ پست» چاپ هنگ کنگ روز پنجشنبه نوشت: تیم تحت هدایت «مارچلو لیپی» در تقابل با کره جنوبی با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد؛ شکستی تلخ که صدرنشینی و متعاقبا قرعه ای آسان تر در مرحله حذفی را به کره ای ها بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سوی مقابل، چینی ها که در صورت کسب یک تساوی می توانستند براساس تفاضل گل بهتر صدرنشین گروه شوند؛ حالا باید در مرحله حذفی انتظار برخورد با قدرتمندترین تیم آسیا، یعنی ایران را داشته باشند.
پس از اینکه «سون هیونگ مین» ستاره تیم ملی کره جنوبی پنالتی را که «هوانگ یی جو» به دست آورده بود، تبدیل به گل کرد و در ادامه هم با ارسال یک ضربه کرنر بی نقص، مقدمات گلزنی «کیم مین جائه» را فراهم آورد؛ هواداران چینی به فضای مجازی حمله ور شدند.
در جریان هجوم کاربران شوخ طبع چینی به نرم افزار «دونکویدی» (نسخه چینی زبان نرم افزار معتبر و پرطرفدار All Football)، یکی از آنها با استدلالی طنزآمیز، تیم منچستریونایتد را مقصر شکست تیم ملی کشورش دانست؛ در واقع او شیاطین سرخ را به دلیل مصدوم «نکردن» سون هیونگ مین در جریان دیدار هفته گذشته این تیم مقابل تاتنهام، مقصر اصلی باخت چین به کره جنوبی می داند.
علاوه بر این، این استدلال به تکل «فیل جونز» روی پای «هری کین» ستاره تیم تاتنهام اشاره دارد؛ تکلی که مصدومیتی شدید را برای کاپیتان تیم ملی انگلیس به همراه داشت و او را تا ماه مارس خانه نشین کرد.
یکی دیگر از کاربران به شوخی نوشت: این نتیجه به این معنا است که حالا تیم ما به خوبی آلمان است؛ چرا که قهرمان جام جهانی، در تورنمنت تابستان سال گذشته در روسیه، 2 بر صفر مغلوب کره جنوبی شد و حتی از گردونه رقابت ها هم کنار رفت.
این در حالی است که پبام توییتری یکی از هواداران تیم تاتنهام پیش از برگزاری دیدار چین و کره جنوبی، چندان از سوی دیگر هواداران تیم لیگ برتری مورد استقبال قرار نگرفت؛ او نسبت به شکست کره جنوبی در بازی مقابل چین ابراز امیدواری کرد؛ چرا که در این صورت هیونگ مین می توانست در بازی های سخت لیگ برتر جزیره، جام حذفی انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا تاتنهام را همراهی کند.
جام ملت های آسیا 2019 با حضور 24 تیم از 15 دی ماه به میزبانی امارات متحده عربی آغاز شده است.
ورزشی**3991**1584

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش جام ملت هاي 2019 آسيا چين كره جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزنِ پرمدعی و حالِ بد قهرمان جهان/ محموداف چرا باخت؟

۷۷ کیلوگرم وزن پرترافیکی در میان اوزان المپیکی کشتی فرنگی است که قهرمان دو سال اخیرش در دو مسابقه متوالی شکست خورده و برخی بر این باورند که او با چالش بزرگی در آستانه المپیک مواجه است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آکژول محموداف قرقیزستانی سال 2022 با شکست زولتان لوای مجار و سال 2023 نیز با غلبه بر سنان سلیمانوف آذربایجانی قهرمان وزن 77 کیلوگرم جهان شد.

وزنی که مدعیان زیادی در سطح جهان دارد و ایران هم هنوز سهمیه‌ المپیکش را به دست نیاورده و به همین منظور، امین کاویانی‌نژاد به بیشکک رفته است تا درصورت فینالیست شدن، ایران را در 77 کیلوگرم صاحب سهمیه المپیک کند.

محموداف که سهمیه المپیک را در مسابقات قهرمانی 2023 جهان با طلای 77 کیلوگرم از آن خود کرد، در مسابقات قهرمانی آسیا روی تشک رفت، هرچند امیر عبدی نماینده ایران را برد، اما باخت غیرمنتظره‌ای را مقابل نائو کوزاکای ژاپنی تجربه کرد.

او در بلگراد کوزاکا را شکست داده بود اما در خانه خود، فینال را به کشتی‌گیر ژاپنی واگذار کرد که اتفاق ناخوشایندی برای او بود.

اگر در جام وهبی‌امره هم شکست نخورده بود، این را می‌شد یک اتفاق برای قهرمان جهان دانست، اما او اسفند ماه، مغلوب حریف ترکیه‌ای خود شد که نفر اول وزن 77 کیلوگرم این کشور هم محسوب نمی‌شود.

امین میرزازاده برترین فرنگی‌کار سال آسیا شد

 

آنجا ناظران عنوان کردند کشتی‌گیر ترکیه که در نیمه‌نهایی هم مقابل محمدرضا مختاری قرار گرفته بود، با سر زدن و حمایت داوران آکژول محموداف را برده، اما عملکرد کشتی‌گیر قرقیز در فینال قهرمانی آسیا نشان داد، او حال خوبی در آستانه المپیک ندارد و برخی بر این باورند که چالش اصلی او در ماه‌های پیش رو، شرایط وزنی‌اش است.

درحالیکه قرقیزها با آکژول محموداف در 77 کیلو و ژولمان شارشنبکوف در 60 کیلوگرم به کسب مدال طلای المپیک امید زیادی داشتند، اینطور که پیداست کیلوهای زیادی که محموداف از وزن بدنش کم می‌کند حالا او را در وضعیت بدی قرار داده، آن هم در شرایطی که محموداف فینال 2023 جهانی را هم با اختلاف کم برد و قهرمان جهان شد.

در این وزن قطعا همین نائو کوزاکای ژاپنی که در بیشکک محموداف را برد، مالخاز آمویانِ باتجربه ارمنستانی، یونس امره باشار نفر سوم سال 2023 جهان از ترکیه و یا برهان آکبوداکی که به عنوان مدعی وزن بالا، برای این تیم در گزینشی اروپایی کسب سهمیه کرد، سنان سلیمانوف آذربایجانی که کشتی خوبی در فینال جهانی بلگراد با محموداف گرفت، زولتان لوای مجارستانی و هر نماینده‌ای که از روسیه و ایران (درصورت کسب سهمیه) راهی المپیک شود، حریفان سرسختی برای قهرمانِ قرقیزی جهان هستند که در دو مسابقه متوالی در آنتالیا (جام وهبی‌امره) و بیشکک (قهرمانی آسیا) شکست خورده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چین با پذیرش شکست مقابل ویتنام حذف شد
  • باخت غیرمنتظره ژاپن در گام اول جام ملت های فوتسال آسیا
  • شگفتی جام ملتهای فوتسال: ژاپن به قرقیز باخت!
  • وزنِ پرمدعی و حالِ بد قهرمان جهان/ محموداف چرا باخت؟
  • از تسلیم شدن مقابل پرسپولیس تا رویای فینال آسیا!
  • اولین واکنش آرائوخو: متاسفم، فورزا بارسا!‏
  • محرم تنها مربی بدون باخت؛ جواد نکونام به یحیی رسید!
  • آغاز فوتسال جام ملتهای آسیا از امروز
  • رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا/ دست رستمی به مدال طلا نرسید
  • رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا/ دست رستمی به مدال طلا نرسید + فیلم