Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:20:35 GMT

عملیات اجرایی راه آهن بوشهر- شیراز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۵۲۹۰

عملیات اجرایی راه آهن بوشهر- شیراز آغاز شد

بوشهر-ایرنا- عملیات اجرایی قطعه 10 راه آهن شیراز - بوشهر با اعتبار 2هزارو 343 میلیارد ریال روز پنجشنبه در آئینی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بوشهر آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در حاشیه این آئین درگفت و گو با ایرنا گفت: راه آهن بوشهر-شیراز در امتداد خود شهرهای اهرم ، کلمه ، بوشکان ، فراشبند ، فیروزآباد ، بایگان ، کوار ،شیراز ، زرقان و مرودشت را در برمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرزاد رستمی افزود: طول کل مسیر از سمت شیراز تا بوشهر 437 کیلومتر است که به 11 قطعه اجرایی تبدیل شده است.
وی یادآورشد: مطالعات فاز 2 زیرسازی قطعه 10 این طرح توسط مهندسان مشاور راه آهن انجام شده است.
رستمی ادامه داد: در محدوده قطعه 10، 2 ایستگاه هور و اهرم به ترتیب به طول یکهزار و 150 متر و یکهزار و 200 متر در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: در این قطعه همچنین 9 تونل به طول 2 هزار و 184 متر قرار گرفته است.
رستمی ادامه داد: برای بخش الف قطعه 10 حجم خاکبرداری و خاکریزی به ترتیب 650 هزار و 500 هزار و برای بخش ب نیز این حجم ها به ترتیب یک میلیون و 260 هزار و یک میلیون و 270 هزار تن است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: هدف اصلی طرح راه آهن شیراز-بوشهر، اتصال استان بوشهربه شبکه ریلی ، جابجایی 3 میلیون تن بار در سال اول بهره برداری و افزایش تا 6 میلیون تن طی 10 سال ، جابجای یک میلیون مسافر در سال اول بهره برداری و افزایش تا 2 میلیون نفر طی 10 سال و رونق اقتصادی و اجتماعی این استان است.
وی اظهار داشت: همچنین با توجه به توسعه منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و سرمایه گذاری های کلان داخلی و خارجی در این منطقه اتصال بندر عسلویه به راه آهن از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است.
رستمی یادآورشد: با توجه به ویژگی های مسیر راه آهن در حمل و نقل ایمن کالا، مسافر، کاهش مصرف سوخت و آلودگی های زیست محیطی اتصال بندر عسلویه از طریق احداث راه آهن شیراز-بوشهر به شبکه ریلی مدنظر قرار گرفته است.
7212/6045

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد راه آهن شیراز بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۵۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین بزودی + فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سیاهپوش، مدیر اجرایی طرح کمربندی نسیم شمال گفت: قطعه سوم کمربندی نسیم شمال به طول دو هزار و 500 متر و عرض 13 متر، از آذر پارسال اجرایی شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن کارکنان انرژی اتمی در بوشهر
  • بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین بزودی + فیلم
  • آغاز ساخت عملیات اجرایی مرکز بهداشت امام سجاد (ع) در همدان
  • آغاز عملیات اجرایی فاز ‌سوم طرح آبرسانی رینگ جنوبی اراک
  • عملیات اجرایی ساخت مسکن کارکنان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۸ واحدی مسکن ویژه اقشار کم درآمد در شفت
  • مانور آغاز عملیات اجرایی مولدسازی روستا‌های همدان
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • آغاز عملیات اجرایی باند دوم سه راهی مهردشت به حسین آباد