Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کریم مهامیدی، معاون جمعیت هلال احمر شهرستان شوشتر گفت: با توجه به اینکه مسکن عشایر عمدتا چادر است، بارندگی‌های اخیر سبب خسارت زدن به مسکن و آذوقه این خانوار‌ها شد.

وی اذعان داشت: پس از هماهنگی لازم با امور عشایر، کارشناسان و امدادگران این جمعیت به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهامیدی تصریح کرد: موکت، موادغذایی، آب معدنی و نایلون پوششی بین این خانوار‌ها توزیع گردید.

معاون جمعیت هلال احمر شهرستان شوشتر بیان داشت: این عشایر بیشتر ساکن منطقه دره نو، شعیبیه و طرح آبیاری شوشتر بودند.

در شهرستان شوشتر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری با ۱۲۰ هزار راس دام زندگی می‌کنند که حدود ۷۰۰ خانوار آن‌ها در شهرک‌های مختلف ساکن شده اند.

انتهای پیام/گ

امدادرسانی سیل زدگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امداد و نجات هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۵۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به ۴۰۰ خانوار اردبیلی در قالب طرح جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، سیدمحمد اعتماد اعجازی در نشست کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان اردبیل گفت: ۸۴۰ خانواده برای برخورداری از مزیت‌های طرح جوانی جمعیت در این شهرستان پیش‌تر نام‌نویسی کرده بودند که برای ۶۶۱ خانواده تا کنون پرونده تشکیل شده است.
وی با تاکید بر لزوم سرعت‌بخشی به روند واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول طرح از سوی دستگاه‌های مربوطه، همچنین خواستار تسهیل ارائه وام مورد نظر به افراد زیر پوشش طرح جوانی جمعیت از سوی بانک‌های عامل در اردبیل شد.
فرماندار اردبیل ضرورت همکاری بانک‌های عامل در اجرای موفق طرح را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: کارگروه‌های مختلف فرهنگی، تسهیلات، اداری و مالی در راستای طرح جوانی جمعیت در شهرستان تشکیل می‌شود که انتظار می‌رود مشکلات و مطالبات این حوزه را بررسی و راهکار‌های لازم را ارائه دهند.
اعتماد اعجازی در ادامه به بالا رفتن سن ازدواج و کاهش نرخ باروری در شهرستان اردبیل اشاره کرد و افزود: نیاز است در بحث فرهنگ‌سازی در این حوزه اقدام‌های عملی از جمله سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام شود.
وی همچنین لزوم حمایت دستگاه‌های اجرایی و واحد‌های تولیدی از بانوان شاغل را خواستار شد و اظهار کرد: اصلاح دیدگاه فرهنگی برای افزایش نرخ باروری و بالا رفتن نرخ ازدواج در اردبیل باید به صورت اساسی در دستور کار باشد که در این زمینه خانواده‌ها در کنار دستگاه‌های فرهنگی رسالتی خطیر برعهده دارند.
یک هزار و ۷۹۱ خانوار دارای سه فرزند و بیشتر از استان اردبیل بر اساس ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای دریافت زمین ثبت‌نام کردند و سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در اردبیل پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرستان‌ها پنج میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی
  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان سه شهر مرزی خراسان جنوبی
  • واگذاری زمین به ۴۰۰ خانوار اردبیلی در قالب طرح جوانی جمعیت
  • اجرای ۵ طرح محوری برای حمایت از عشایر خراسان رضوی
  • امدادرسانی هلال احمر ایلام در دو سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است‌
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در جنوب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به ۴۳ نفر سیل‌زده در جنوب سیستان و بلوچستان
  • بارش‌های بهاری و سیل خروشان در خراسان جنوبی+فیلم
  • میدان داری دولت سیزدهم در خدمت رسانی به جامعه عشایری شهرستان اردل