Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@18:15:14 GMT

خوزستان، میزبان گرد و غبار عراقی

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۵۴۰۷

خوزستان، میزبان گرد و غبار عراقی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سبزه زاری، مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: گرد و خاکی که با منشا کشور‌های عراق و عربستان از امروز استان را فرا گرفته تا آخر وقت امشب تداوم دارد، اما به دنبال فرونشست آن، توده جدید گرد و خاک جدید وارد استان شده و تا شنبه صبح ماندگار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: براساس آخرین گزارش، شعاع دید در اهواز ۸۰۰، آبادان ۵۰۰، بستان ۳۰۰، ماهشهر، امیدیه و شوشتر یکهزار متر گزارش شده است.

آخرین گزارش‌ها مبنی بر وقوع گرد و غبار مربوط به برخی از ماه‌های فصل تابستان و اوایل پاییز بود که گاهی میزان گرد و غبار به ۱۲ برابر حد مجاز رسید.

براساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان گرد و غبار در ساعت ۱۳ روز پنجشنبه در آبادان به ۲ هزار و ۵۴۵ میکروگرم بر مترمکعب (حدود ۱۷ برابر حد مجاز) رسید.

انتهای پیام/گ

وقوع گردوغبار در خوزستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی هوا هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع بارش‌های خفیف در خوزستان تا روز دوشنبه

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی استان را تحت تأثیر سامانه بارشی ضعیفی نشان می‌دهد که تا اواخر روز دوشنبه سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید و بارش باران به صورت پراکنده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی استان را تحت تأثیر سامانه بارشی ضعیفی نشان می‌دهد که تا اواخر روز دوشنبه سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید گاهی تندباد لحظه‌ای بویژه در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات استان خواهد شد و بارش در دیگر نقاط استان به صورت رگبارهای پراکنده و نقطه‌ای خواهد بود.

وی افزود: طی روز سه‌شنبه همچنان در ارتفاعات استان رگبارهای پراکنده و رعد و برق مورد انتظار است، علاوه بر آن تا فردا با توجه به جریانات جنوبی افزایش رطوبت و کاهش دید ناشی از آن در مناطق جنوبی، ساحلی و تا حدودی مرکز استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: از اواسط امروز تا اواخر چهارشنبه نیز وزش بادها در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی متوسط تا نسبتاً شدید خواهد بود و احتمال خیزش گرد و خاک محلی و موقتی در این مناطق نیز وجود دارد. شمال خلیج‌فارس تا اواخر وقت سه‌شنبه در بعضی ساعات مواج خواهد بود.

سبزه‌زاری تصریح کرد: طی شبانه‌روز گذشته آبادان با ۳۹ و ایذه با ۱۰.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده و حداکثر دمای اهواز به ۳۸.۶ و حداقل به ۲۲.۴ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 746612

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • خوزستان میزبان کاروان راهیان نور جامعه ورزش کشور
  • هشدار زرد وقوع گرد و خاک در خوزستان
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • جمع آوری بیش از ١١ هزار انشعاب غیر مجاز آب در اهواز
  • رکورد شکنی تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان
  • اجرای روشنایی جاده کمربندی بندر امام خمینی به آبادان
  • شناسایی ۲۰۱ واحد صنعتی آلاینده در استان البرز
  • وقوع بارش‌های خفیف در خوزستان تا روز دوشنبه
  • گستره تکان دهنده بحران پلاستیک؛ تولید زباله های پلاستیکی به اندازه ۲۰ هزار برابر برج ایفل