Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طرح انسداد مبادی بی‌سوادی با هدف جذب کودکان بازمانده از تحصیل در اردبیل اجرا می‌شود. ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، کمال عالی‌زاده عصر امروز در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: طرح انسداد مبادی بی‌سوادی با هدف جذب کودکان بازمانده از تحصیل در اردبیل اجرا می‌شود که در این زمینه تمامی متولیان و ودستگاه‌های باید همکاری و مشارکت‌های لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: آموزش و پرورش تنها متولی تحصیلی بازماندگان از تحصیل نیست و تنها کمیت مهم نیست و به دنبال آموزش‌های رسمی و باکیفیت هستیم تا بتوانیم به یکی از مهم‌ترین رویکردها در حوزه آموزش ابتدایی در استان دست یابیم و شرایط لازم برای کودکان بازمانده از تحصیل را در استان فراهم کنیم.

اردبیل|160 هزار دانشجو در دانشکده‌های ‌فنی و حرفه‌ای کشور تحصیل می‌کنندسرانه تحصیلی دانش آموزان استان سمنان افزایش یابد38 درصد دانش‌آموزان گلستانی در رشته‌های مهارتی تحصیل می‌کنند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: به دنبال شناسایی، جذل و آموزش و نگهداشت کودکان جمعیت هدف هستیم که که این گروه سنی شامل افراد 6 تا 12 سال است که در تلاش هستیم این مسئله مورد توجه دستگاه‌های اجرایی و علی الخصوص آموزش و پرورش قرار گیرد.

عالی‌زاده تصریح کرد: پوشش تحصیلی 100 درصد دانش‌آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی یک برنامه مهم و اساسی است که در این زمینه نیازمند تلاش و اهتمام دستگاه‌های مربوطه هستیم تا بتوانیم تحقق عدالت آموزشی را ایجاد کنیم و عملا انسداد مبادی بی‌سوادی را اجرا کنیم و از رفیت‌های استان در راستای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی گام برداریم.

وی اظهار کرد: سال گذشته پوشش تحصیلی ابتدایی در استان 98.94 درصد بوده و اردبیل 81 درصد از میانگین کشوری بالا عمل کرده است و امسال بیش از 99 درصد دانش‌آموزان در دوره ابتدایی تحت پوشش تحصیلی قرار گرفته‌اند و در تلاش هستیم این پوشش را به صد درصد برسانیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 16 مدرسه تک دانش‌آموزی و 565 مدرسه با کمتر از 16 نفر از دانش‌آموز در استان وجود دارند و این مسئله نشان دهنده این است که حتی یک نفر از دانش‌آموزان نباید از چرخه تعلیم و تربیت بدور باشد.

انتهای پیام/ش

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۵۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب درسی از امروز؛ ۲۸ فروردین

ابوالقاسم اکبری گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعداد‌های درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش‌آموزان استثنایی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir و یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی www.irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی پیوست انجام و پیرو آن کتاب‌های درسی، بر اساس سفارشات ثبت‌شده در سامانه، توزیع می‌شود.

وی گفت: ثبت‌نام‌ها برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از سه شنبه ۲۸ فروردین و همچنین پایه‌های ورودی مقاطع تحصیلی (اول ابتدایی، هفتم و دهم) نیز از دهم تیر آغاز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تأکید کرد: ثبت نام کتاب به منزله ثبت نام نهایی دانش آموزان است بنابراین به خانواده‌ها توصیه می‌شود هرچه سریعتر برای ثبت کتاب دانش آموزان اقدام کنند.
خراسان شمالی ۱۹۲ هزار دانش آموز دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • ثبت سفارش کتاب درسی از امروز؛ ۲۸ فروردین
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛ معلمانی که وارد نظام دوری نمی‌شوند
  • توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی
  • ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین