Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@05:31:02 GMT

مخالفت 57 درصدی آمریکایی‌ها با ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۵۹۲۴

نتایج تحقیق انجام شده توسط سه موسسه نظرسنجی نشان می‌دهد در صورتی که انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا همین امروز برگزار می‌شد ۵۷ درصد از رأی‌دهندگان علیه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا رأی می‌دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نتایج تحقیق انجام شده توسط سه موسسه نظرسنجی نشان می‌دهد در صورتی که انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا همین امروز برگزار می‌شد ۵۷ درصد از رأی‌دهندگان علیه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا رأی می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۰ درصد دیگر از مشارکت‌کنندگان در این نظرسنجی که برنامه خبری PBS NEWSHOUR، شبکه NPR و مرکز نظرسنجی ماریست متولی برگزاری آن بوده‌اند گفته‌اند در حمایت از ترامپ رأی خواهند داد. ۱۳ درصد هم می‌گویند درباره اینکه به چه کسی رأی می‌دهند نظری ندارند.

«لی میرینگاف»، مدیر مرکز افکارسنجی ماریست می‌گوید با آنکه هنوز دو سال دیگر به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا زمان باقی است، عملکرد ترامپ در نظرسنجی‌ها و میزان مخالفت‌ها با او نشان می‌دهد که شانس او برای انتخاب مجدد در انتخابات ۲۰۲۰ به شدت کاهش یافته است. میرینگاف گفت: «رئیس‌جمهور فقط پایگاه رأی خودش را حفظ کرده و هیچ چیز دیگری به آن اضافه نشده است.»

بخش دیگری از این نظرسنجی به پرسش درباره کاندیدی که رأی‌دهندگان دوست دارند به جای ترامپ به او رأی دهند مربوط می‌شود. ۲۹ درصد از هواداران حزب جمهوری‌خواه گفته‌اند درباره «میت رامنی» نظر مساعدی دارند. ۲۴ درصد دیگر گفته‌اند درباره «جان کاسیچ»، فرماندار سابق ایالت اوهایو نظر مطلوبی دارند.

منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۵۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!

به گزارش جام جم آنلاین، محافظه‌کاران این گاف و لغزش‌های زبانی دیگر از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را اثباتی دیگر بر این مساله می‌دانند که بایدن ۸۱ ساله برای اداره امور کشورش مناسب نیست.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، بایدن در جریان سخنرانی در کارزار انتخاباتی در پنسیلوانیا درحالیکه از رای‌دهندگان آمریکایی می‌پرسید که آیا به او در انتخابات نوامبر رای می‌دهند یا به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، یک سری واژگان را به کار برد که به واکنش حضار انجامید.

او گفت: «آیا آماده‌اید تا اتحاد را به جای تفرقه انتخاب کنید؟ شرافت را به جای ویرانی؟ حقیقت را به جای دروغ‌ها؟ آزادی را به جای دموکراسی؟ اینجا آمریکاست.»

وقتی بایدن از عبارت «آزادی به جای دموکراسی» استفاده کرد، با خنده حضار روبرو شد و اینفلوئنسرها و کارشناسان محافظه‌کار به آن واکنش نشان دادند.

یکی از این کارشناسان محافظه‌کار در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «وقتی مردم نگران کاهش قدرت ادراک رونالد ریگان در پایان دور دوم ریاست جمهوری او بودند، اصلا شبیه به الان بایدن نبود. به آینه نگاه کنید و صادقانه از خود بپرسید آیا این همانی است که شما می‌خواهید برای چهار سال دیگر مسئول امنیت، اقتصاد و کشور ما کنید؟»

بایدن مدت‌هاست که بابت این گاف‌ها، خطاهای زبانی و عدم تمرکزش معروف است، به طوری که در سخنرانی کارزار ۲۰۱۹ اعلام کرد: «ما اتحاد را به جای تفرقه انتخاب می‌کنیم. ما علم را به جای تخیل انتخاب می‌کنیم. ما راستی را به جای حقیقت انتخاب می‌کنیم.»

جمهوری‌خواهان آمریکایی تاکید دارند که قدرت ادراک بایدن در حال زوال است و این زوال، در سه سال حضورش در کاخ سفید سرعت پیدا کرده است. تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از بایدن درحالیکه دارد با افرادی خیالی دست می‌دهد، وقتی بیرون است، گم شده یا به خبرنگاران می‌گوید که با سران کشورهایی که مدت‌هاست درگذشته‌اند، دیدار داشته، نشان‌دهنده زوال عقل اوست.

فوریه ۲۰۲۴ بود که رابرت هور، دادستان وزارت دادگستری آمریکا به این نتیجه رسید که بایدن را در سوءمدیریت اسناد محرمانه متهم نکند و در گزارشی نوشت که بایدن از نوعی زوال عقل رنج می‌برد و برای آنکه یک جرم را مرتکب شود، فاقد «اراده» است. در نظرسنجی ماه گذشته آسوشیتدپرس مشخص شد که شش نفر از هر ۱۰ بزرگسال آمریکایی نسبت به ظرفیت ذهنی بایدن برای اداره امور کشورشان تردید دارند.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید