Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: با جان باختن یک نفر دیگر از هفت مسموم شده ناشی از مصرف مشروبات الکلی در کاشمر تعداد جان باختگان این اقدام به 2 نفر رسید.

محمد جواد یزدانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 26 دی ماه جاری هفت نفر به علت مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی به 2 بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) و شهید مدرس کاشمر
مراجعه کردند که اقدامات اولیه انجام و این افراد بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: پنج نفر از آنان به علت وخامت حالشان در ساعات اولیه به مشهد اعزام شدند که یکی از آنها دیروز در بیمارستان مشهد فوت کرد.
وی گفت: امروز نیز یکی دیگر از آنان در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) کاشمر جان خود را از دست داد.
یزدانی افزود: یکی از این بستری شدگان در بیمارستان کاشمر نیز کلیه های خود را از دست داده و دیالیز می شود که حال عمومی وی مساعد است.
وی اظهار داشت: این مسموم شدگان 24 تا 32 ساله هستند.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي الكل مصرف كننده كاشمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین نیازهای دارویی تا انتهای اردیبهشت‌ماه

ایسنا/خراسان رضوی جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کمیته بهداشت، درمان و محیط زیست خدمات سفر خراسان رضوی گفت: نیازهای دارویی تا انتهای اردیبهشت‌ماه توسط معاون توسعه و معاون غذا و دارو با اختصاص بودجه به بیمارستان‌های دولتی تامین شده است و با شرکت‌های دارویی مکاتبه شده که اگر داروخانه‌های شبانه‌روزی و روزانه یا بیمارستان‌ها نیاز داشتند، در ایام نوروز نیز به درخواست‌ها پاسخ دهند.

دکتر محمدیوسف رحمتی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اقدامات و تمهیدات حوزه سلامت استان اظهار کرد: حوزه سلامت فعالیت‌های خود را از اوایل آبان‌ماه با بازدیدهای متعدد از مراکز درمانی و بهداشتی به ویژه بیمارستان‌ها با تمرکز بر حریم حرم شروع کرده است.

وی بیان کرد: ۶۸ بیمارستان استان، ۳۶ بیمارستان در سطح شهر مشهد، ۱۶۹ درمانگاه شبانه‌روزی، ۱۱۴ داروخانه شبانه‌روزی در سطح شهر، ۱۹ مرکز بهداشتی درمانی شبانه‌روزی در سطح استان، ۱۰۰۰ نفر عضو هیات علمی دانشگاه، ۴۰۰۰ پزشک، ۸۰۰۰ پرستار و ۳۱ هزار کارمند دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تمام لایه‌ها با تمام ظرفیت آماده شدند تا برای ۱۰ میلیون جمعیتی که پیش‌بینی می‌‎شود، خدمت ارائه دهند.

رحمتی افزود: ۲۵۰ نفر کارشناس حوزه بهداشت با تمرکز بر حرم مطهر رضوی از مراکز اقامتی، رستوران‌ها، نانوایی‌ها یا بخش‌هایی که با امنیت غذایی زائران و مجاوران سروکار دارند، بازدید خواهند داشت و حتی در ایام تعطیل ارزیابی خواهند کرد.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کمیته بهداشت، درمان و محیط زیست خدمات سفر خراسان رضوی با بیان اینکه ما برای حرم پنج لایه درمانی در نظر گرفتیم، عنوان کرد: اولین لایه هسته حرم مطهر رضوی است که با مدیریت عالی حرم مطهر رضوی و مدیریت درمانی حرم انجام خواهد شد. ۱۰۰ نفر کارشناس پرستاری یا فوریت‌‎های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شب‌های خاص مانند شب تحویل سال یا شب‌های قدر کمک خواهند کرد. ۵۰ تیم دو نفره در صحن‌ها  و رواق‌ها توسط مدیریت درمان حرم جانمایی خواهند شد.

وی ادامه داد: در لایه دوم که حلقه اصلی حرم مطهر رضوی است، اتوبوس آمبولانس، موتورلانس و ۳۰ آمبولانس مستقر هستند. حلقه سوم بیمارستان‌‎های معین شامل بیمارستان شهید کامیاب، هاشمی‌نژاد، موسی بن جعفر(ع)، امام زمان(عج) و جوادالائمه(ع) خواهند بود. حلقه بعدی تمام ۳۶ بیمارستان شهر است که آماده‌باش هستند. حلقه آخر تمام ۶۸ بیمارستان استان است. چهار بالگرد نیز داریم که اولین بالگرد در مشهد متعلق به هوانیروز بوده که طرف قرارداد دانشگاه است و سه بالگرد دیگر نیز در سبزوار، نیشابور و گناباد مستقر هستند.

رحمتی خاطرنشان کرد: نیازهای دارویی تا انتهای اردیبهشت‌ماه توسط معاون توسعه و معاون غذا و دارو با اختصاص بودجه به بیمارستان‌های دولتی تامین شده و خریدهای خود را انجام داده‌اند تا مشکلی نداشته باشند. با شرکت‌های دارویی مکاتبه شده که اگر داروخانه‌های شبانه‌روزی و روزانه یا بیمارستان‌ها نیاز داشتند، در ایام نوروز نیز به درخواست‌ها پاسخ دهند. با بیمارستان‌های دولتی صحبت شده اگر بیمارستانی کمبود دارو یا تجهیزات داشت، بیمارستان‌های دولتی دیگر کمک کنند.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کمیته بهداشت، درمان و محیط زیست خدمات سفر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در شهرهای استان که دارای نظام پزشکی هستند مکاتبه شده تا اگر نیازی در زمان تعطیلات بود، از خدمات پزشکان بخش خصوصی نیز استفاده شود. ما حداقل ۱۶۹ داروخانه شبانه‌روزی در استان داریم که ۱۱۴ داروخانه در مشهد قرار دارد. در رینگ اطراف حرم نیز ۲۰ داروخانه شبانه‌روزی و ۱۱ داروخانه روزانه داریم که تا ساعت ۲۴ فعالیت دارند. آزمایشگاه‌ها نیز مشخص شده، تمام بیمارستان‌ها آزمایشگاه دارند و پاسخگو هستند. آزمایشگاه‌های شبانه‌روزی نیز در سطح شهر فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه حوزه ریاست، معاونین و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی، روسای بیمارستان‌ها و مدیران مراکز پنج‌گانه ۲۴ ساعته در مشهد فعال و آماده پاسخگویی هستند تا اگر مشکلی بود در لحظه به مشکلات پاسخ دهند، تصریح کرد: آدرس تمام مراکز درمانی و تلفن‌های آن‌ها در سایت خدمات سفر دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته که افراد می‌توانند مراجعه کرده و به آن دسترسی داشته باشند. روابط عمومی دانشگاه نیز تلاش می‌کند تا تمام اطلاعات را در اپلیکیشن نشان بارگذاری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرگ تلخ کودک پنج ماهه بر اثر ریزش سقف پیاده‌رو
  • تامین نیازهای دارویی تا انتهای اردیبهشت‌ماه
  • سقف پیاده‌رویی در دزفول فروریخت؛ کودک ۵ ماهه جان باخت
  • ۶۵ درصد شرکت‌کنندگان جشنواره هنری استقبال از بهار مشهدی هستند
  • اعضای جوان مرگ مغزی از تربت حیدریه به ۳ بیمار اهدا شد
  • آغاز توزیع میوه نوروز در سراسر آذربایجان شرقی
  • آغاز توزیع میوه نوروز ۱۴۰۳ در سراسر استان آذربایجان شرقی 
  • مراقبت از نوزاد رها شده مشهدی در بیمارستان ادامه دارد
  • تجلیل از ۹۴ واحد تولیدی و صنفی کهگیلویه و بویراحمد
  • از شوینده‌های با پایه الکلی برای گند زدایی میوه و سبزی استفاده نشود