Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@02:58:16 GMT

کارخانه اسید در رفسنجان به بهره برداری می رسد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۶۱۰۸

کارخانه اسید در رفسنجان به بهره برداری می رسد

مدیر مجتمع مس سرچشمه گفت: تا پایان امسال کارخانه تولید اسید سولفوریک در این مجتمع مورد بهره بداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رفسنجان حسین احمدی عصر امروز پنجشنبه ( 27 دی ماه) در همایش مدیران ارشد قرآنی استان کرمان در محل سالن سینما آزادی شهر سرچشمه افزود: معادن مس در کشور به عنوان قدیمی ترین معادن از دهه های 30 تا 40 شروع به فعالیت کردند و در دهه 50 با توجه به اکتشافات وسیع در این حوزه نام خود را از مس سرچشمه کرمان به نام شرکت ملی صنایع مس ایران تغییر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

وی افزود: از سال 1353 تا 1357  توسط مستشاران آمریکایی و انگلیسی کارهای زیرساختی آن انجام شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی خوشبختانه انگلیسی ها و آمریکایی ها از ایران رفتند و این تأسیسات عظیم و سرمایه کشوری به دست فرزندان ایران اداره می شود.

 

 

 

احمدی بیان کرد: همزمان با آزادی خرمشهر در سال 1362 اولین آند مس استحصال شد و پس از توسعه صنعت مس سرچشمه ، معادن مس در شهربابک و آذربایجان شرقی (مس سونگون) کشف شدند و در حال حاضر با قوت در حال تولید مس هستند.

 

 

 

وی تصریح کرد: تولید مس در کشور خوب است و در این زمینه علاوه بر  خودکفایی، مازاد تولید مس به کشورهای خارجی صادر می شود؛ صنعت مس ایران جزو اولین ها در دنیا است.

 

 

 

مدیر مجتمع مس سرچشمه عنوان کرد: قرار است امسال طرح های توسعه ای از جمله کارخانه اسید سولفوریک با ظرفیت 600 هزار تن، معدن دره آلو و دره زار به بهره برداری برسد.

 

 

 

احمدی با اشاره به اینکه مس سرچشمه در دوران دفاع مقدس کمک حال رزمندگان بود بیان کرد: کمک های مالی، فکری و سرداران شهید از جمله شهید حاج علی محمدی پور و شهید مجید زینلی  که در مس فعالیت داشتند از جمله کمک های مس به جبهه های حق علیه باطل بود.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: گواهی سردار حاج قاسم سلیمانی از خدمات مس و کمک های این نهاد به جبهه جنگ مهر تأیید بر این موضوع است.

 

 

 

این مسئول با اشاره به اینکه مس حمایت های فرهنگی و مسئولیت های اجتماعی خود را به نحو احسنت انجام می دهد بیان کرد: از ابتدای امسال در هر فصلی برگزاری مسابقات قرآنی در انار و رفسنجان و ارائه جوایز نقدی و غیر نقدی به برگزیدگان این دوره مسابقات راهکاری برای اشاعه فرهنگ قرانی است که از سوی مس برگزار می شود.

 

 

وی با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر اینکه در جنگ اقتصادی قرار داریم؛ تصریح کرد: امیدواریم که بتوانیم به عنوان سربازان جنگ اقتصادی، گوشه ای از مشکلات مردم را حل کنیم.

 

 

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان سفر رئیس جمهور به گلستان استان بوشهر انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ارتش شورای عالی انقلاب فرهنگی تشییع شیراز اسید مس رفسنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۶۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه کرمان

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان رفسنجان در خصوص کشف جسد یک دانشجوی رشته دندانپزشکی در این شهرستان گفت: «اظهارنظر نهایی در این رابطه پس از انجام تحقیقات تکمیلی ازسوی بازپرس پرونده، معاینات پزشکی قانونی و گارگاهان پلیس آگاهی انجام خواهد شد.»   علیرضا محمدی اظهار داشت: در پی گزارشی مبنی بر مفقود شدن فردی به هویت (م. د) دانشجوی غیربومی رشته دندانپزشکی بلافاصله دستورات قضایی جهت پیدا شدن این فرد صادر شد.   وی ادامه داد: سرانجام صبح امروز سوم اردیبهشت کلانتری ۱۴ سرچشمه در پی گزارش احدی از دشتبانان مبنی بر پیدا شدن خودرویی بدون سرنشین در دشتی حوالی کوه‌های مرتفع سرچشمه مراتب به دادستانی و پلیس آگاهی اطلاع داده شد.   دادستان رفسنجان بیان کرد: به محض پیدا شدن خودروی فرد گمشده بلافاصله پلیس آگاهی، گروه امدادی جمعیت هلال احمر و اکیپی از عوامل گشتی شرکت ملی مس سرچشمه رفسنجان به محل اعزام وتحقیقات جهت پیدا شدن فرد گمشده آغاز شد که نهایتا با استفاده از هلی شات جسد فرد در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه پیدا می‌شود.   وی خاطرنشان کرد: بلافاصله بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان و پزشک پزشکی قانونی و کارگاهان پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر می‌شوند و تحقیقات اولیه آغاز می‌شود.   محمدی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی در این رابطه ادامه دارد، گفت: اظهار نظر نهایی در این رابطه پس از انجام تحقیات تکمیلی ازسوی بازپرس پرونده، معاینات پزشکی قانونی و گارگاهان پلیس آگاهی انجام خواهد شد، اما درحال حاضر ۲ مظنون در این رابطه تحت پیگرد قضایی قرار گرفته اند و به محض روشن شدن نتیجه پرونده به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه کرمان
  • جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه های سرچشمه پیدا شد
  • کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه
  • کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در کوه های سرچشمه رفسنجان
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز
  • بازدید میدانی مدیرعامل شرکت ملی مس از طرح‌های توسعه‌ای مجتمع مس سرچشمه
  • فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری است
  • ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است