Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ابتدا مسئولان اچ‌ام‌دی گلوبال قصد داشتند گوشی Nokia 9 PureView را در پاییز ۲۰۱۸ عرضه کنند که این اتفاق رخ نداد. سپس، به خاطر مشکلات مربوط به دوربین، این معرفی دچار تاخیر مجدد شد و تا نمایشگاه MWC سال ۲۰۱۹ که در ماه فوریه برگزار می‌شود، به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدت کوتاهی پس از آن، خبر‌ها حاکی از این بودند که زمان معرفی این گوشی به دلیل استقبال کاربران جلوتر کشیده شده است؛ اما بر اساس آخرین گزارش‌ها اچ‌ام‌دی گلوبال که شرکت تولید کننده تلفن‌های هوشمند نوکیا محسوب می‌شود، ممکن است دوباره این تاریخ را به تاخیر بیاندازد.

روز گذشته و دقایقی پس از این که سارویکاس، مدیر ارشد عملیاتی شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال، آگهی‌های عرضه محصول جدید خود در رویداد MWC را آشکار کرد، منبعی دیگر همان اعلامیه را بازنشر داد و تصریح کرد که این شرکت دوباره قصد دارد معرفی گوشی Nokia 9 PureView را تا آخر ماه فوریه در بارسلونا به تاخیر بیاندازد.

ساعاتی پس از این توییت، منبعی دیگر توضیحات بیشتری در مورد این احتمال ارائه داد. بر اساس ادعایی که منابع خبری دارند، گویا مدیران ارشد اچ‌ام‌دی گلوبال به طور کلی، در مورد این تاخیر مردد بودند، اما آن را انکار هم نکردند. پیش از این ادعا شده بود که مراحل آماده سازی گوشی Nokia 9 PureView تا تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۱۹ پایان می‌پذیرد، اما با توجه به این که چند روز از این تاریخ گذشته است و هنوز اطلاعاتی از این گوشی و روند کار آن در دسترس نیست، می‌توان حدس زد که مسئولان و مهندسان اچ‌ام‌دی هنوز نتوانستند موفق به آماده سازی این گوشی جهت رونمایی شوند.

از آن جایی که تمام این ادعا‌ها در حال حاضر فقط شایعه هستند، می‌توان گفت که ممکن است حقیقت نداشته و گوشی Nokia 9 PureView در همان تاریخ مقرر شده رونمایی شود. اما اگر این شایعه حقیقت داشته باشد و تاخیر اشاره شده درباره این گوشی محقق شود، باید دید که Nokia 9 PureView در تقابل با سایر رقبا چه عملکردی خواهد داشت. تفاوت عرضه در ماه ژانویه و فوریه اگرچه به لحاظ زمانی یک ماه است، اما از لحاظ توجه رسانه‌ای بسیار متفاوت است.

اگر گوشی هوشمند نوکیا ۹ پیورویو در ماه ژانویه رونمایی شود، به مراتب توجه رسانه‌ای بیشتری کسب خواهد کرد چرا که رقیب آنچنان سرسختی ندارد، اما اگر تاریخ رونمایی این گوشی تا مراسم MWC 2019 تاخیر بخورد، باید شاهد رقابت آن با سایر گوشی‌های میان‌رده از جمله سونی اکسپریا XZ4 و ال‌جی G8 تینکیو باشیم و از این بابت کار نوکیا ۹ برای حضور موفق در بازار جهانی بسیار سخت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: قیمت مناسب محصولات هوآوی و شیائومی، سامسونگ را مجبور به تولید سری M کرد

انتهای پیام/

تاخیر مجدد در عرضه گوشی نوکیا ۹

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری نوکیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است

دوم اسفندماه سال ۱۴۰۲ بود که نماینده رسمی نوکیا در ایران اعلام کرد؛ «این شرکت غیر از نماینده رسمی خود در حال حاضر هیچ مجوزی برای تولید تلفن همراه نوکیا در ایران به هیچ شرکتی نداده است.»

به گزارش فرهیختگان، این موضوع نشان داد شرکت «آتیلا همراه ایهان» که با استفاده از این برند، نوکیای تقلبی وارد بازار می‌کند و همچنین سبب شد تا شرکت نوکیا از آن شکایت کرده و رسانه‌ها هم بار‌ها علیه این تولیدات تقلبی افشاگری کنند. سابقا نیز کوروش کمپانی با سو استفاده و کلاهبرداری از مردم به واسطه تقلب در ساخت گوشی‌های همراه دست به چنین اقدامی زده بود. 

حالا بعد از گذشت تقریبا دو ماه و پس از بازتاب گسترده این موضوع در رسانه‌های اجتماعی، سید کاظم موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در واکنش به حواشی به وجود آمده درباره تولید تلفن همراه نوکیا در داخل کشور بدون اخذ مجوز از شرکت خارجی اظهار کرد: «عرضه این نوع موبایل‌ها به منزله تضییع حقوق مصرف‌کنندگان است. همچنین وی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عرضه نوکیای تقلبی گفت: فروش این نوع موبایل در بازار به دور از انصاف و حرام است. سازمان بازرسی کل کشور باید به این موضوع ورود کند.»

 

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • قیمت گوشی امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است
  • تاخیر چند ساعته پرواز تهران - مشهد
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • قیمت گوشی امروز ۴ اردبیهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ بهترین پرچمدار سامسونگ چند؟
  • قدرتمندترین گوشی نوبیا در تعداد محدود از راه رسید!