Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید موافق قدیری رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور در گفت و گو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه واردات نهاده‌های دامی از شرایط مساعدی برخوردار نیست، اظهار کرد: هم اکنون ۶۲۰ هزار تن ذرت، ۷۵۰ هزار تن کنجاله سویا در بنادر جنوبی و ۲۵۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی در بنادر شمالی موجود است که این میزان کالا حداکثر جوابگوی دو ماه نیاز کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه متاسفانه گندم و جو دامی در بنادر موجود نیست، افزود: میزان ذخایر ذرت و کنجاله سویا و نبود گندم و جو در بنادر خبری خوبی برای صنعت دام و طیور و آبزیان و همچنین سیاست گذاران کشور نیست چرا که اگر مشکل نقل و انتقال پول حل نشود، صنعت دام و طیور به سمت تعطیلی می‌رود که نتیجه این امر چیزی جز ایجاد چالش در تولید محصولات پروتئینی و به خطر افتادن امنیت غذایی نیست.

به گفته قدیری، حرف جدیدی نیست ادعا کنیم که اگر صنعت دام و طیور کشور دچار چالش شود، دولت برای تامین نیاز کشور باید اقدام به واردات مرغ و تخم مرغ کند.

بیشتر بخوانید: تداوم مشکلات حمل و نقل در صنعت طیور/مرغداران از یکدیگر دان قرض می کنند

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه مهمترین چالش‌های صنعت و دام و طیور از ماه‌ها قبل به دولت اطلاع داده شده بود، بیان کرد: طی ماه‌های اخیر چالش تامین نهاده‌های دامی و صنعت دام و طیور پیش بینی شده بود چرا که تحریم‌های آمریکا به گونه‌ای طراحی شده که ارتباط شرکت‌های خارجی درجه اول به طور کامل با ایران قطع شده و شرکت‌های درجه دو به دلیل عدم نقل و انتقال پول توسط شبکه بانکی تمایلی به همکاری ندارند.

رئیس انجمن خوراک دام طیور و آبزیان ادامه داد: مصرف روزانه ۱۶ تا ۲۰ هزار تن ذرت و ۶ هزار تن کنجاله سویا نشان می‌دهد که دولت باید برای رفع مشکل نقل و انتقال پول اهتمام جدی داشته باشد تا دومین صنعت اشتغالزای کشور که سال گذشته ارزش محصولات پروتئینی به میزان ۱۵ میلیارد دلار رسیده، در ورطه نابودی قرار نگیرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بسیاری از کشتی‌های حاوی نهاده‌های دامی پشت گمرک مانده است، افزود: البته این کشتی‌ها تا زمانی که بهای محصول از طریق بانک‌ها در اختیار شرکت‌ها قرار نگیرند، اجازه تخلیه ندارند. این درحالی است که با تخلیه بار این کشتی ها، برخی از تنش‌های فعلی زنجیره تولیدکنندگان حل و فصل می‌شود.

قدیری در پایان با اشاره به اینکه امکان پیش بینی برای آینده واردات و تجارت نهاده‌های دامی و صنعت مرغداری وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های جدید باید این موضوع را بپذیریم که نمی‌توانیم با قوانین و استراتژی شش ماه گذشته کسب و کار امروز را رونق دهیم که نتیجه این امر چیزی جز ایجاد بار روانی منفی در مرغداران و دامداران و افزایش بی سابقه محصولات پروتئینی در ۳۰ الی ۴۰ سال اخیر در بازار شب عید نیست.

انتهای پیام/

ذخایر نهاده‌های دامی موجود در بنادر جوابگوی دو ماه نیاز کشور است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۶۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰۰ تن جو دامی برای عشایر استان سمنان تأمین شد

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان از تأمین یک هزار و ۷۰۰ تن جوی دامی به همت این صندوق برای عشایر استان سمنان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد اکبری صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سال گذشته صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان با هدف تأمین نهاده‌های مدت‌دار دامی مورد نیاز عشایر این استان ضمانت‌نامه‌های بانکی لازم را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه این نهاده‌های دامی باید توسط اتحادیه شرکت‌های تعاونی عشایری استان سمنان و شرکت تعاونی عشایری کلاته‌رودبار دامغان از شرکت پشتیبانی امور دام استان سمنان خریداری می‌شد خاطرنشان کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان برای حمایت از بهره‌برداران دامی اقدام به ارائه سه فقره ضمانت‌نامه بانکی جمعاً به مبلغ 170 میلیارد و 900 میلیون ریال کرد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان گفت: با ارائه این ضمانت‌نامه‌ها، حدود یک هزار و 700 تن جو دامی به صورت امانی به مدت چهار ماه در اختیار عشایر استان سمنان قرار گرفت.

اکبری با تأکید بر اینکه این اقدام نقش قابل توجهی در حمایت از تولیدکنندگان گوشت قرمز در بخش عشایری و رفع مشکل نهاده این قشر داشت؛ تصریح کرد: این میزان نهاده، خوراک مورد نیاز 15 هزار و 740 رأس دام سبک را در این بازه زمانی تأمین کرد.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • جلوگیری از فاسد شدن ۲۷ هزار تن نهاده های دامی در ایلام
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • معدوم شدن حدود ۱۶ تُن فرآورده خام دامی در اصفهان
  • معدوم شدن ۱۵ هزار تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی
  • توزیع ۲۶۸ هزارتن نهاده دامی در استان اصفهان
  • ۱۷۰۰ تن جو دامی برای عشایر استان سمنان تأمین شد
  • افزایش صادرات ایران به روسیه و بلاروس
  • اختصاص بیش از ۵۲ درصد از سهم ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی البرز به حوزه بازرگانی و صنعت
  • توزیع انواع نهاده های دامی به ارزش بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان در اصفهان
  • صادرات بیش از هزار تن انواع محصولات دامی از استان زنجان