Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@22:36:42 GMT

صالحی: رد پای موسیقی همیشه در ایران وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۶۱۸۹

ساعت 24- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه موسیقی به عمق تاریخ ایران راه دارد، گفت: از نظر گستره تاریخی جای جای ایران با موسیقی همراه بوده و همه ایران طعم موسیقی دارد، موسیقی ایرانی در دامنه وسیعی از طبقات اجتماعی ایران زمین گسترده بوده و مخصوص یک طبق خاص نیست.

سید عباس صالحی بعدازظهر امروز در جشن صد سالگی هنرستان موسیقی تهران با اشاره به این مطلب افزود: صد سالگی بوی ماندن و جاودانگی دارد و این صدسالگی تقارن پیدا کرده با چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و این نشان می‌دهد که ما در امر موسیقی به بلوغ رسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: موسیقی در ایران با لایه‌های مختلفی همراه بوده است. از یک طرف عمق و دامنه این هنر و از طرفی دیگر دایره اساطیری موسیقی در تاریخ ایران همیشه مشهود بوده است. در واقع در سپیده دم تاریخ بشری رد پای موسیقی همیشه در ایران وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: موسیقی به عمق تاریخ ایران راه دارد و از نظر گستره تاریخی جای جای ایران با موسیقی همراه بوده و همه ایران طعم موسیقی دارد، موسیقی ایرانی در دامنه وسیعی از طبقات اجتماعی ایران زمین گسترده بوده و مخصوص یک طبق خاص نیست و همه طبقات به گونه‌ای با موسیقی همراه بوده‌اند.

صالحی یادآور شد: موسیقی ایرانی به گونه‌ای با کلمه و کلام همراه است که می‌توان شعر و موسیقی را دو بال همیشه همراه دانست، همچنین عواطف ناب ایرانی، روح معنوی و شرقی همیشه در موسیقی ایرانی تجلی پیدا کرده و همچنان ادامه دارد.

او در پایان افزود: خوشحالیم که صدسالگی موسیقی ایران را جشن می‌گیریم و امید است هزاران نوع از این نهادها را در کنار هم داشته باشیم و جشن بگیریم. در پرتو صدسالگی این هنرستان می‌تواند ورود به شرایط جدیدی برای موسیقی ایران باشد.

خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سیدعباس صالحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۶۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| ساخت یکی از ۴ پروژه‌‌ برتر جهان توسط مهندسان ایرانی

پس از پایان سفر دوروزه رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان، صبح امروز آیت‌الله رئیسی با هیات همراه خود وارد کشور سریلانکا شدند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، پس از پایان سفر دوروزه رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان، صبح امروز آیت‌الله رئیسی با هیات همراه خود وارد کشور سریلانکا شدند.این سفر به دعوت رسمی رئیس‌جمهور سریلانکا و با هدف توسعه همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی انجام شده است.علاوه‌ بر این در این سفر یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های کشور سریلانکا و حتی جهان که توسط شرکت‌های ایرانی ساخته شده افتتاح شد.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • فیلم| ساخت یکی از ۴ پروژه‌‌ برتر جهان توسط مهندسان ایرانی
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • راز و رمزهای موسیقی سنتی خراسان: پیوندی فرامرزی از اعماق تاریخ
  • جزئیات اعزام اولین گروه پزشکان ایرانی داوطلب به حج عمره
  • (ویدئو) دو ایرانی بهترین تبلیغ تاریخ تویوتا را در دبی ساختند!