Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@06:56:48 GMT

1537 خانه داوطلب در جمعیت هلال احمر کشور فعال است

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۶۳۰۷

1537 خانه داوطلب در جمعیت هلال احمر کشور فعال است

محمد نصیری عصر پنجشنبه درمراسم اغاز دوره آموزش توانمندسازی روسای خانه ‌های داوطلب هلال احمر در مشهد افزود: توسعه خانه های داوطلب در مساجد، مراکز و ادارات مورد نظر است‌.
وی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر به عنوان نهاد و سازمان اجتماعی سه تا پنج منبع اصلی دارد که مهمترین آن کمک خیران و سازمانها و موسسات خیریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اهمیت نقش موسسات خیریه و نیکوکاری گفت: برخی از این مجموعه ‌ها بیش از نهادهای اداری و دولتی در استان ‌های مختلف منشا خیر و برکت هستند و سالانه میلیاردها تومان برای جهیزیه یا درمان بیماران از جمله بیماران سرطانی‌ اختصاص می‌ دهند و با خانه ‌های داوطلب هلال احمر در تعامل هستند.
نصیری افزود: جذب حدود پنج میلیون داوطلب از جمله وظایف هلال احمر بر اساس برنامه توسعه و در حال پیگیری است که باید برای ارتقا و تعالی داوطلبان خیراندیش هم برنامه داشته باشیم.
وی اظهار داشت: عمق‌ بخشی به برنامه‌ ها و کارهای تخصصی داوطلبان و جلب مشارکت ‌های مردمی ضروری است.
وی خواستار ارائه نقد و پیشنهاد فعالان خانه ‌های داوطلب جمعیت هلال احمر در راستای توانمندسازی هر چه بیشتر این مجموعه شد.
نصیری با اشاره به اقدام خیر نیک ‌اندیش استان گلستان در راه ‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی در همه استان ‌های کشور گفت: امروز نیز بانک امانات تجهیزات و لوازم پزشکی در مشهد افتتاح می ‌شود و در پی راه ‌اندازی این بانک در همه خانه ‌های داوطلب کشور هستیم.
مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: خدمات داوطلبانه بهترین راه برای رسیدن به اهداف جمعیت هلال احمر است.
سید مجتبی احمدی با بیان اینکه برنامه ‌ریزی و تدوین استراتژی 2030 فدراسیون صلیب سرخ در حال انجام است افزود: داوطلبان و فعالیت ‌های داوطلبانه در پیشبرد فعالیتهای بشردوستانه صلیب سرخ و هلال احمر همواره نقش اساسی داشته و به عنوان حلقه اتصال توان توانمندان و نیاز نیازمندان موثر بوده‌ اند‌.
وی اظهار داشت: با حفظ شعار کرامت انسانی و صلح و دوستی می‌ توانیم آینده روشنی را بسازیم.
در این مراسم بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر خراسان رضوی در مشهد با اقلام اهدایی خیّر اهل گنبد کاووس افتتاح شد.
این بانک امانات در مرحله نخست شامل 12 تخت بیمار، 10 ولیچر، پنج دستگاه فتوتراپی، هفت عدد عصا، هفت واکر، پنج تشک مواج درمانی، چهار کپسول اکسیژن، چهار مانومتر و 2 عدد ساکشن پرتال خانگی می ‌باشد.
7496 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان گلستان استان های کشور استان های مختلف جمعیت هلال احمر درمان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۶۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از امداد رسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل در جنوب استان خبر داد و گفت: ۷۷ نفر از این حادثه دیدگان اسکان اضطراری یافتند.

سید محمد مهدی سجادی عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با جاری شدن سیل در شهرهای جنوبی استان سیستان و بلوچستان ۱۳۵ نفر در قالب ۳۵ خانوار دچار حادثه شدند.
وی افزود: به منظور پشتیبانی هر چه بهتر و خدمات رسانی مناسب ۱۲۱ نیرو در قالب ۲۴ تیم از هلال احمر استان عازم شهرهای سیل زده جنوب استان شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تا پیش از ظهر امروز منازل ۱۲ روستا درگیر سیلاب و آبگرفتگی با بکارگیری موتور پمپ از آب تخلیه شد.

سجادی افزود: ۸۰ تخته پتو، ۴۵ تخته موکت، ۲۱ دستگاه چادر امدادی و ۲۸۰ قوطی کنسرو میان حادثه دیدگان سیلاب توزیع شد.

وی ادامه داد: تیم های امدادی جمعیت هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته در ۱۸ شعبه هلال احمر آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند.

به گزارش ایرنا، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور بالاترین سطح هشدار هواشناسی در استان در بحث تشدیدفعالیت سامانه بارشی اظهار کرد: از عصر سه شنبه تا عصر چهارشنبه (۲۸ تا ۲۹ فروردین) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان رگبار فوق سنگین باران و تگرگ، وزش تند باد شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت و توفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲ تا ۲.۵ متر پیش بینی می‌شود.

محسن حیدری بیان کرد: برای شهرستان‌های زرآباد، فنوج، کنارک، لاشار، قصرقند، چابهار، دشتیاری، نیکشهر، دلگان، جنوب ایرانشهر، بمپور، راسک، سرباز، سیب سوران، مهرستان، سراوان، گلشن و جنوب خاش رگبار سنگین باران و تگرگ در مدت زمان کوتاه، رعد برق شدید، وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کمک ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • اعزام ۱۰ تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه
  • یاس، طرحی برای توانمندی دختران در مناطق کم برخوردار
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان
  • برگزاری یادواره شهدای امدادگر استان اردبیل