Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی دیانتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پرورش شتر از طرح های مقرون به صرفه و اقتصادی است، اظهار داشت: در سال های اخیر به دلیل تغییرات اقلیمی، کاهش نزولات جوی، خشکسالی، کمبود آب های سطحی و زیرزمینی و اجرای برنامه های ستاد احیای دریاچه ارومیه، آبرسانی به طرح پرورش ماهیان گرمابی مجتمع فسندوز با مشکل مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تعدادی از مجریان این طرح ها به منظور جلوگیری از هدر رفت اراضی ملی و بهره گیری از پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه اقدام به پرورش شتر کردند.
وی با بیان اینکه این طرح با 40 نفر شتر آغاز شده است و قابلیت توسعه دارد، اضافه کرد: حداقل مساحت مورد نیاز برای نگهد‌اری 20 نفر شتر، حدود 8 در 15 متر است.
وی با اشاره به اینکه در این طرح شترها در جایگاهی به مساحت 400 مترمربع مسقف و سه هزار مترمربع فضای آزاد نگهداری می شوند اظهار داشت: با اجرای این طرح برای پنج نفر به طور مستقیم و 10 نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: شتر حیوانی نیرومند با توان بالاست و نسبت به سایر دام های سبک و سنگین، کمترین نیاز را به نهاده های تولید به ویژه علوفه و آب دارد و در مقابل اختلاف دما بسیار مقاوم است.
وی افزود: بیماری های شایع بین سایر دام ها نیز در این حیوان رایج نیست و شتر تنها دامی است که با داشتن خصوصیات بیولوژیکی استثنایی در شرایط دشوار خشکسالی و کمبود آب به ویژه آب قابل شرب زیست و تولید ‏مثل می‌کند.
دیانتی با اشاره به اینکه گوشت شتر منبع بسیار خوبی برای بسیاری از مواد غذایی مهم و مورد نیاز بدن است، بیان کرد: گوشت شتر حاوی پروتئین‌ هایی با ارزش غذایی بالا و تعدادی از ویتامین ‌های مفید و مورد نیاز بدن نظیر ویتامین ‌های گروه B و برخی از عناصر معدنی مهم نظیر آهن، فسفر و کلسیم است.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: این مدیریت با اعطای تسهیلات و مجوز های لازم از راه اندازی چنین طرح هایی حمایت می کند و اگر سرمایه گذاران متقاضی سرمایه گذاری در این زمینه هستند میتوانند به مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون در مجموع 65 نفر شتر در میاندوآب وجود دارد‌.
شیر شتر، محصولی ارگانیک با خواص باورنکردنی و چربی اشباع شده در شیر شتر حدود نیمی از چربی موجود در شیر گاو بوده و به دلیل داشتن لاکتوز کمتر، هضم آسان تری داشته و برای افرادی که دارای مشکلات گوارشی هستند مفیدتر است. 
میزان ویتامین ث موجود در شیر شتر سه برابر گاو است؛ دارا بودن خاصیت آنتی بیوتیکی و آنتی ویروسی و همچنین مبارزه با بیماری هایی چون دیابت، آلزایمر، هپاتیت، ایدز، سل و سرطان از دیگر ویژگی های این محصول لبنی است. 
9871/6185/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها حیوان سرطان سرمایه گذاران سرمایه گذاری گوشت جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی

سیدمحمد پاکمهر در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اهمیت احداث سایت پرتودهی محصولات کشاورزی در خراسان شمالی به عنوان یکی از استان‌های با ظرفیت بالا در این حوزه گفت: باید با اقدامات جهادی و مدنظر قراردادن زمان تحقق این مهم در استان انجام شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در ادامه افزود: با پرتودهی محصولات کشاورزی و زراعت باغی ضمن افزایش مدت ماندگاری محصولات در انبار و سردخانه از هدر رفت محصولات جلوگیری به عمل می‌آید.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس بیان کرد: ظرفیت و پتانسیل تولید غلات، حبوبات و زراعت باغی در خراسان شمالی بسیار بالا است و احداث و راه‌اندازی چنین سایتی خدمتی بزرگ به جامعه دامپرور، کشاورز و باغدار می‌کند.

وی بیان کرد: کوتاهی در مسیر راه‌اندازی مرکز پرتودهی محصولات کشاورزی از ناحیه هیچ کسی پذیرفتنی نیست و هر گونه سنگ اندازی در تحقق آن خسارت جبران ناپذیر به همراه دارد.

کد خبر 6085981

دیگر خبرها

  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود