Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن - ایرنا - 'حمید بعیدی نژاد' سفیر ایران در انگلیس روز پنجشنبه با انتشار پیامی در توییتر، تصویر (نامه) پاسخ‌ همسر «نازنین زاغری» به سفارت درباره پیشنهاد سفر او به ایران برای ملاقات با خانواده اش را منتشر کرد.

به گزارش ایرنا، بعیدی نژاد نوشت که پس از پیگیری‌های متعدد «ریچارد رتکلیف» برای سفر به ایران و ملاقات با خانواده‌اش، سفارت ایران در آوریل سال 2017 میلادی( فروردین 96) برای صدور ویزای او اعلام آمادگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رتکلیف در نامه‌ای خطاب به سفیر ایران، صرفاً به یک ابراز امیدواری بسنده کرده که پس از برگزاری انتخابات ایران 'در صورتی ‌که پرونده نازنین تا آن زمان حل ‌نشده باشد' استفاده خواهد کرد. او نوشته است که زمانی به تقاضا برای دریافت این ویزا نگاه خواهد کرد که در فصل تابستان ، 'زمانی که اوضاع آرام‌تر است' به ایران سفر کند.
بعیدی نژاد در ادامه توییت خود نوشته است: این مکاتبه مربوط به حدود 2 سال پیش است و اکنون بایستی از او (رتکلیف) سؤال شود که چرا از این فرصت برای ملاقات با خانواده‌اش استفاده نکرد.
در پاسخ به این توییت ، یکی از کاربران مدعی شد: «این خوبه که جناب بعیدی نژاد، تصویر ارائه ویزا به خانواده نازنین زاغری جهت حضور در ایران را منتشر کردند ولی من هم جای اونها بودم نمی‌آمدم. چون تضمینی برای برگشت خودم هم نبوده و نیست اونها هم خوب میدونن دولت مستقر هر تضمینی بده، در این موضوعات، تصمیم گیرنده فرد دیگری است!»
بعیدی نژاد هم در پاسخ نوشته است: چه دلیل و نسبتی وجود دارد که شما خود را جای او قرار دهید؟ رتکلیف یک خارجی و تبعه‌ی انگلیس است و برای رفتن به ایران تضمین داشت ولی نرفت ولی گوش فلک را کر کرده است که به من اجازه نمی‌دهند خانواده‌ام را ببینم.
زاغری مدیر پروژه شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» انگلیس است که فروردین‌ ماه سال 1395 در تهران دستگیر شد. او به اتهام جرائم امنیتی از سوی دادگاه انقلاب به پنج سال حبس محکوم است. همسر وی از طریق راه‌اندازی یک کارزار تبلیغاتی و فضاسازی علیه دولت ایران، بارها در مصاحبه با رسانه‌های انگلیسی ادعا کرده که اجازه سفر وی به ایران داده نمی‌شود.
او در آخرین اتهامات ادعایی خود گفت که درازای آزادی همسرش به وی پیشنهاد جاسوسی علیه دولت انگلیس مطرح‌شده است. با این‌ حال بعیدی نژاد دیروز (چهارشنبه) در جمع رسانه‌های انگلیس این ادعاها را تکذیب و تصریح کرد که طرح این مسائل نه ‌تنها به حل این پرونده کمک نمی‌کند بلکه روند آن را پیچیده‌تر می‌کند.
او به ‌طور مشخص، فضاسازی‌های تبلیغاتی همسر زاغری را غیر سازنده خواند و تصریح کرد: مشورت‌های نادرست وی به همسرش در زندان، او را دچار استرس و پریشانی کرده است.
اروپام ** هـ ن **شبس**1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس نازنين زاغري حميد بعيدي نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رسمی لبنان به پیشنهاد پاریس درباره جبهه جنوب/ اسرائیل باید به تجاوزات پایان دهد

لبنان بعد از گذشت بیش از یک ماه پاسخ رسمی خود را به پیشنهاد پاریس برای آتش‌بس در مرزهای این کشور و فلسطین اشغالی داد که در آن بر لزوم تحت فشار قرار دادن اسرائیل جهت توقف تجاوزات آن و اجرای دقیق قطعنامه ۱۷۰۱ تاکید شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در چارچوب سفرهای هیئت‌های غربی و آمریکایی به لبنان با هدف متوقف کردن جبهه جنوب این کشور علیه رژیم صهیونیستی و تحرکاتی که این هیئت‌ها برای محافظت از امنیت رژیم اشغالگر در شمال فلسطین اشغالی و بازگشت شهرک‌نشینان به این منطقه انجام می‌دهند، ماه گذشته فرانسه در پیشنهادی مکتوب برای لبنان خواستار آتش بس در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی شد.

پاریس در این پیشنهاد دو صفحه‌ای خود گفته که گروه‌های مسلح لبنانی که مشخصا منظور آن حزب‌الله است، همه تاسیسات نظامی خود در مرز فلسطین اشغالی را منحل کرده و حداقل 10 کیلومتر از این مرزها عقب‌نشینی کنند و 15 هزار نیروی ارتش لبنان در مناطق مرزی در جنوب این کشور مستقر گردند.

در این سند تحت عنوان «ترتیبات امنیتی بین لبنان و اسرائیل» آمده است که مجموعه‌ای از اقدامات با هدف کاهش شدت درگیری‌ها به صورت تدریجی و مرحله‌ای میان لبنان و اسرائیل به موازت شروع آتش‌بس در غزه انجام می‌شود و دو طرف در آن متعهد به توقف درگیری‌ها می‌شوند و باید از اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت که هدف آن برقراری ثبات در مرزها (بین لبنان و فلسطین اشغالی) است مطمئن شد.

در این سند همچنین پیشنهاد داده شده که یک گروه متشکل از آمریکا، فرانسه، لبنان و اسرائیل برای نظارت بر اجرای ترتیبات امنیتی مورد توافق و رسیدگی به شکایاتی که ممکن است از جانب دو طرف درگیری مطرح شود، تشکیل گردد.

در آن زمان فرانسوی‌ها مجددا به مقامات لبنانی از جمله میقاتی و به ویژه «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان رجوع کردند تا نظر آنها را بدانند. اما نبیه بری بعد از مطالعه این سند نظر قطعی خود را اعلام کرده و گفت که بهتر است پیشنهادی برای تفاهم‌های جانبی یا توافق‌های جایگزین ارائه نکنیم و به دنبال راهی برای اجرای درست قطعنامه 1701 باشیم.

نبیه بری خطاب به هیئت فرانسوی گفت: بروید و اسرائیل را قانع کنید که قطعنامه‌های بین‌المللی را اجرا کند و از مناطقی که اشغال کرده بیرون برود و تجاوزات زمینی و دریایی و هوایی خود به لبنان را متوقف کند. آن زمان می‌بینید که لبنان کاملا به قطعنامه شورای امنیت (1701) پایبند است.

نبیه بری درباره درخواست فرانسه برای برچیدن تاسیسات نظامی حزب‌الله در مرز فلسطین اشغالی گفت: «هیچ پایگاه نظامی در جنوب که نیازی به برچیده شدن آن باشد وجود ندارد». درباره استقرار نیروهای ارتش لبنان در مرزها نیز رئیس پارلمان این کشور تاکید کرد: «سربازان ارتش لبنان به جنوب هم مانند همه مناطق دیگر کشور وارد می‌شوند و هیچ کس نمی‌تواند در کار آنها مداخله کند».

همچنین مسئولان لبنانی به هیئت فرانسوی گفتند که اساسا چیزی به نام ترتیبات امنیتی بین لبنان و اسرائیل وجود ندارد و لبنان خودِ این پیشنهاد پاریس را نقض قطعنامه 1701 می‌داند. همچنین لبنان هرگز در گروه یا کمیته‌ای که اسرائیل در آن شرکت دارد حاضر نمی‌شود.

دست‌ِ خالی «هوکشتاین» در بیروت و یک شکست جدید در انتظار صهیونیست‌هاسومین سفر فرستاده جنجالی آمریکا به لبنان بعد از جنگ غزه/ هوکشتاین در بیروت چه می‌خواهد؟نبیه بری خطاب به هوکشتاین: اسرائیل باید نقض قطعنامه 1701 را متوقف کند

پاسخ رسمی لبنان به پیشنهاد فرانسه بعد از یک ماه

اما هیچ پاسخ رسمی از جانب دولت لبنان به این پیشنهاد پاریس داده نشده بود و بعد از گذشت بیش از یک ماه وزارت خارجه لبنان پاسخ این پیشنهاد را داد.

دیروز «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه دولت موقت لبنان به «هروه ماگرو» سفیر فرانسه در بیروت گفت که لبنان از پاریس به خاطر «همبستگی و توجهات دائمی به لبنان» تشکر می‌کند وهمچنان بر موضع لبنان در تلاش برای توقف جنگ در همه اشکال آن و لزوم تحت فشار قرار دادن اسرائیل جهت توقف تجاوزات آن تاکید دارد.

طبق اطلاعاتی که به دست روزنامه الاخبار رسیده، این پاسخ وزیر خارجه لبنان شامل چارچوبی کلی بود که در آن لبنان آمادگی خود را برای اجرای فوری قطعنامه 1701 مشروط به تعهد اسرائیل به اجرای مفاد این قطعنامه و همچنین آمادگی جهت ازسرگیری نشست‌های سه جانبه در الناقوره اعلام می‌کند.

در این پاسخ لبنان همچنین تاکید شده است که بیروت خواستار توقف جنگ در همه اشکال آن بوده و باید اسرائیل برای توقف تجاوزات و پایان دادن به نقض حاکمیت لبنان، تحت فشار قرار بگیرد.

منابع آگاه اعلام کردند علت اینکه پاسخ رسمی لبنان به پیشنهاد پاریس تا این زمان طول کشیده، آن است که میان نجیب میقاتی، نخست‌وزیر دولت موقت لبنان و عبدالله بوحبیب اختلاف وجود داشته است. بوحبیب هم اخیرا از رفتارهای میقاتی انتقاد و اعلام کرده بود که او فراتر از اختیارات خود عمل کرده و به عنوان نخست‌وزیر یک دولت موقت، عملا نقش وزارت خارجه را به حاشیه برده است.

بر اساس این گزارش لبنان 2 پاسخ به پیشنهاد فرانسه داده بود. پاسخ اول مربوط به پاسخی است که تیم مشاوران میقاتی آماده کرده بودند و پاسخ دوم چیزی است که تیم وزارت خارجه لبنان به شکل جداگانه آن را تهیه کردند و این پاسخ‌ها بعد از مشورت با نبیه بری، تبدیل به یک سند واحد شد.

در این سند تاکید شده که پاسخ لبنان به پیشنهاد فرانسه، به جزئیات نمی‌پردازد و کلی بوده و در آن به تأکید بر اجرای مفاد قطعنامه 1701 بسنده خواهد شد. پس از ارائه این پاسخ بوحبیب به دیدار نبیه بری رفت و بعد از پایان نشست میان آنها، وزیر خارجه لبنان گفت: فرانسه ابتکاری دارد که شامل نکات خوب و قابل قبول زیادی است اما نکاتی هم در آن هست که نیاز به تحقیق و بررسی بیشتر دارد. ما امیدواریم فرانسوی‌ها این ابتکار را به نوعی توافق برسانند که موجب ثبات کامل و دائمی مرزهای جنوبی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عامل قتل خانوادگی در کرمانشاه خودکشی کرد
  • خودکشی عامل قتل عام خانوادگی در کرمانشاه + جزئیات
  • عامل قتل‌عام خانوادگی در کرمانشاه خودکشی کرد
  • خط پایان قاتل خانوادگی در کرمانشاه
  • عاقبت تلخ عامل قتل عام خانوادگی در کرمانشاه
  • عامل قتل عام خانوادگی در کرمانشاه خودکشی کرد
  • پاسخ مسکو به پیشنهاد آتش‌بس در اوکراین طی بازی‌های المپیک
  • پاسخ زاخارووا به پیشنهاد آتش‌بس ماکرون
  • تظاهرات ضد نژاد پرستی و رژیم صهیونیستی در انگلیس 
  • پاسخ رسمی لبنان به پیشنهاد پاریس درباره جبهه جنوب/ اسرائیل باید به تجاوزات پایان دهد