Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - برخي کشورهاي غربي به ظن جاسوسي، همکاري با شرکت هوآوي چين را متوقف کرده‌اند. دولت آلمان هم در حال بررسي حذف اين شرکت از پروژه توسعه نسل پنجم شبکه تلفن همراه است. چندي پيش رئيس بخش مالي هواوي در کانادا بازداشت شد.
شبکه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| برخي کشورهاي غربي به ظن جاسوسي، همکاري با شرکت هوآوي چين را متوقف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت آلمان هم در حال بررسي حذف اين شرکت از پروژه توسعه نسل پنجم شبکه تلفن همراه است. چندي پيش رئيس بخش مالي هواوي در کانادا بازداشت شد.
به نوشته روزنامه آلماني "هندلزبلات"، دولت آلمان در آستانه رويگرداني از شرکت مخابراتي هواوي چين است. روزنامه مزبور با استناد به منابع دولتي گزارش کرده که در دولت آلمان بحث‌هاي فشرده‌اي درباره توسعه نسل پنجم شبکه‌هاي سيار بدون مشارکت هواوي در جريان است.
هواوي بزرگترين توسعه‌دهنده شبکه‌هاي مخابراتي و سومين توليدکننده بزرگ تلفن همراه در جهان است.
دولت آلمان در پي تشديد آيين‌نامه‌هاي امنيتي شبکه مخابراتي است. اين موضوع به بحث‌ها درباره صلاحيت پيمانکاران دامن زده است. اگر برآيند بحث‌ها اين باشد که فعاليت هواوي منطبق با مقررات امنيتي نيست، اين شرکت در عمل از توسعه زيرساخت‌هاي نسل جديد شبکه مخابراتي آلمان کنار گذاشته مي‌شود. تغيير قوانين مخابراتي هم راه حل ديگري است.
5G جديدترين نسل شبکه‌هاي سيار است که سرعت و ظرفيت بسيار بالاي انتقال داده از جمله در حال حرکت و همچنين کاهش تأخير تبادل اطلاعات از ويژگي‌هاي مهم آن محسوب مي‌شود. اين شبکه يکي از مهمترين پيش‌نيازهاي توسعه خدماتي چون حمل‌ونقل هوشمند و اينترنت اشيا است.
نگراني ازجاسوسي
ترديد درباره "امنيت تجهيزات هواوي" مدت‌هاست که مطرح شده است. با وجود اين وزير اقتصاد آلمان در دسامبر 2018 (کمتر از دو ماه پيش) گفته بود که نگراني مشخصي از مشارکت اين غول مخابراتي چين در توسعه زيرساخت‌هاي 5جي در آلمان ندارد. پتر آلتماير در عين حال افزوده بود: «اما هر محصول و هر دستگاهي که در زيرساخت‌هاي حساس نصب مي‌شود، بايد امن باشد.»
برخي کشورهاي غربي و در رأس آنها ايالات متحده به دليل ارتباط هواوي با دولت چين نگران استفاده از فناوري‌هاي اين شرکت در مراکز حساس خود هستند. نهادهاي دولتي آمريکا ديگر اجازه استفاده از محصولات هواوي را ندارد. استراليا و نيوزيلند هم هواوي را از توسعه شبکه 5جي کنار گذاشته‌اند.
"تحقيقات کيفري" از هواوي
به گزارش وله، از سوي ديگر روزنامه "وال استريت ژورنال" از تحقيقات کيفري در آمريکا عليه هواوي خبر داده است. به نوشته اين نشريه آمريکايي، هواوي مظنون به "سرقت اسرار کاري از شرکاي آمريکايي" است. يکي از اين اتهام‌ها مربوط به دستگاهي از شرکت مخابراتي T-Mobile است که براي آزمايش گوشي‌هاي تلفن هوشمند استفاده مي‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۶۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید

 

به گزارش تابناک و به نقل از زومیت، واتس‌اپ قرار است میزبان چند ویژگی کاربردی جدید شود. یکی از این ویژگی‌های جدید به کاربران امکان می‌دهد تا فایل‌ها را از طریق شبکهٔ محلی به اشتراک بگذارند و قابلیت مهم دیگر، امکان اضافه کردن یادداشت به مخاطبین خواهد بود.

پیش‌تر اطلاعاتی دربارهٔ به اشتراک‌گذاری فایل‌ها از طریق شبکهٔ محلی منتشر شده بود و اسکرین‌شات‌های جدیدی که از صفحهٔ نصب اپلیکیشن واتس‌اپ منتشر شده، نشان می‌دهند که کاربران برای فعال کردن این قابلیت نیاز به چه مجوزهایی دارند.

 
تصاویر منتشرشده از نسخهٔ بتای ۲٫۲۴٫۹٫۲۲ در سیستم‌عامل اندروید نشان می‌دهند که واتس‌اپ در حال ایجاد روش جدیدی برای به اشتراک‌گذاری عکس‌ها، فیلم‌ها، اسناد و سایر فایل‌ها با کاربرانی است که در فاصلهٔ نزدیک قرار دارند. در این روش نیازی به شبکهٔ موبایل و اینترنت نخواهد بود.

با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید

برای استفاده از قابلیت جدید، کاربران باید مجوز را به واتس‌اپ بدهند و هر وقت بخواهند، می‌توانند این مجوزها را لغو کنند. اشتراک‌گذاری فایل‌ها مانند پیام‌های واتس‌اپ بر پایهٔ سیستم رمزنگاری سرتاسری (End-to-End Encryption) است و شماره‌های تلفن در طول فرایند به‌اشتراک‌گذاری پنهان می‌مانند.

یادداشت اختصاصی
واتس‌اپ هم‌چنین قصد دارد قابلیتی ایجاد کند که به کمک آن، کاربران بتوانند یادداشت‌هایی را به مخاطبین خود اضافه کنند. نسخهٔ بتای واتس‌اپ یادداشت‌ها را در صفحهٔ مخاطبین فعال می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد تا اطلاعات مفیدی را در مورد مخاطب اضافه کنند.

یادداشت‌ها تنها برای کاربری که آن‌ها را نوشته است، قابل‌مشاهده است و برای مخاطب نمایش داده نمی‌شوند. قابلیت یادداشت‌ها تنها برای اپلیکیشن موبایلی واتس‌اپ نخواهد بود و در دسترس کاربران نسخهٔ وب نیز قرار خواهد گرفت.

ویژگی‌های جدید واتس‌اپ فعلاً در نسخهٔ بتا قرار دارند و هنوز مشخص نیست که آیا وارد نسخهٔ پایدار خواهند شد یا نه؛ بااین‌حال اگر قابلیت‌ها از نظر کاربران مفید باشند، احتمال این وجود دارد که در به‌روزرسانی‌های جدید در دسترس کاربران قرار گیرند.

 

دیگر خبرها

  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند ممکن شد
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است