Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@12:24:45 GMT

رد درخواست آزادي روزنامه‌نگار ترکيه

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۶۵۴۹

رد درخواست آزادي روزنامه‌نگار ترکيه

خبرگزاري آريا - کميسيون بررسي وضعيت فوق العاده امنيتي٬ درخواست آزادي مهمت آلتان و توصيه دادگاه حقوق بشر اروپا را رد کرد.
شبکه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| کميسيون بررسي وضعيت فوق العاده امنيتي٬ درخواست آزادي مهمت آلتان و توصيه دادگاه حقوق بشر اروپا را رد کرد.
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري تسنيم به نقل از پايگاه اينترنتي خبري تحليلي تي 24، کميسيون بررسي وضعيت اضطراري امنيتي ترکيه که از زمان بروز کودتاي نافرجام در اين کشور ايجاد شده، اعلام کرده که درخواست آزادي براي پروفسور مهمت آلتان روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه رد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وکيل اين روزنامه‌نگار ترکيه‌اي اعلام کرده که دادگاه حقوق بشر اروپا زنداني کردن مهمت آلتان را به عنوان مصداق لگدمال کردن حقوق بشر شمرده و از ترکيه خواسته است هر چه زودتر او را آزاد کند، اما دستگاه قضائي ترکيه اين حکم را نپذيرفت.
پروفسور مهمت آلتان از 30 سال پيش عضو هيئت علمي دانشگاه آنکارا بوده و در بسياري از روزنامه‌هاي ترکيه به عنوان تحليل‌گر سياسي در کنار برادرش احمد آلتان به کار روزنامه‌نگاري مشغول بود.
احمد و مهمت آلتان که در رسانه‌هاي ترکيه از آنها به عنوان برادران آلتان ياد مي‌شود٬ از تحليل‌گراني بودند که به حمايت از فتح الله گولن متهم شدند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

به گزارش تسنیم، پیشتر نیز کنعانی در خصوص سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین نوشته بود: گزارش‌های خبری مربوط به سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت‌آمیز حق رأی، آزادی بیان و حقوق بشر است که موجب نگرانی مردم در سراسر جهان شده است.

وی افزود: لازم است دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات حقوق‌بشری خود، آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگزارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: با ایجاد فضای خفقان و خاموش کردن معترضان، نقش حمایتی دولت آمریکا از نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی پاک نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • «س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • اجرای حکم یک روزنامه‌نگار
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • نظریه منسجم فقهی درباره آزادی نداریم
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود