Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@07:48:51 GMT

افزایش ۱۰ درصدی بودجه مناطق کم برخوردار تهران

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۶۷۶۶

افزایش ۱۰ درصدی بودجه مناطق کم برخوردار تهران

فراهانی گفت: در برنامه سوم توسعه پیش بینی کرده ایم میزان تخصیص بودجه به مناطق کم برخوردار و مناطق مستضعف نشین به نسبت مناطق پربرخوردار سالانه حداقل۱۰ درصد افزایش یابد.

«مجید فراهانی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان در پاسخ به این سوال که عدالت اجتماعی چقدر در تدوین برنامه سوم توسعه تهران رعایت شده است؟ گفت: عدالت اجتماعی و عدالت سرزمینی در شهر تهران، موضوع بسیار مهمی است که متاسفانه در سنوات گذشته مورد غفلت واقع شده و ما شاهد اختلاف طبقاتی بین مناطق مختلف شهر تهران هستیم به نحوی که مناطق برخوردار، مناطق متوسط و مناطق کم برخوردار در شهر تهران به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران افزود: مناطق 1، 2، 3، 4 ، 5 و 22 که جزو مناطق شمالی شهر تهران هستند، جزو مناطق برخوردار هستند و متاسفانه مناطق جنوبی تهران شامل مناطق 17، 18، 19 و 20 و 16 مناطق کم برخوردار هستند و فاصله طبقاتی را می بینیم.

 

وی با تاکید بر اینکه مهم ترین نکته ای که وجود دارد باید کمک کنیم این فاصله کاهش یابد، خاطرنشان کرد: در برنامه سوم توسعه پیش بینی کرده ایم میزان تخصیص بودجه به مناطق کم برخوردار و مناطق مستضعف نشین به نسبت مناطق پربرخوردار سالانه حداقل10 درصد افزایش یابد.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: با رویکرد افزایش ۱۰ درصدی بودجه مناطق کم برخوردار انتظار می رود در پایان سال دوم اجرای برنامه سوم توسعه، بودجه مناطق کم برخوردار 50 درصد افزایش پیدا کند تا بتوانیم تعادل لازم را برای این موضوع به دست آوریم.

 

فراهانی تصریح کرد: اگر بتوانیم بودجه ای که سالانه شهرداری تهران ارائه می کند به این نکته در آن دقت کنیم؛ جهت گیری شهرداری تهران به سمت عدالت خواهد بود که با تصویب این بند مهم الزام کرده ایم که شهرداری تهران در ارائه بودجه های خود به این نکته توجه داشته بادش که بودجه مناطق کم برخوردار لازم است که افزایش جدی نسبت به گذشته داشته باشد.

 

وی با اشاره به ماده ۲۳ از فصل اول برنامه سوم توسعه شهر تهران، خاطرنشان کرد: بر اساس آن شهرداری موظف است به منظور ارتقای سطح دسترسی به زیرساختها و عدالت فضایی با بررسی سالیانه وضعیت برخورداری زیرساختها در سطح مناطق توزیع بودجه تملک دارایی سرمایه ای را به گونه ای انجام دهد ک تملک بودجه دارایی سرمایه ایی احداثی در محرومترین منطقه طی برنامه سوم بیشتر از برخوردارترین منطقه بوده و سایر مناطق متناسب با سطح عدم برخورداری از این بودجه بهره مند شوند.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ماده ۲۳ از برنامه سوم توسعه به صورت کمی اصلاح شده است که اصلاحات آن که شامل افزایش ۱۰ درصدی سالانه بودجه مناطق کم برخوردار نسبت به مناطق برخوردار می شود، در اصلاحیه نهایی برنامه آمده است.

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان خبرگزاری شبستان شورای عالی انقلاب فرهنگی استان بوشهر ایران انقلاب اسلامی ارتش تودیع و معارفه اصفهان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزایش ۱۰ درصدی مجید فراهانی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار عباسعلی محمدیان در دیدار با رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: برخورد با سرقت یکی از اولویت‌های اصلی پلیس است و به همین منظور تمهیداتی را برای کاهش سرقت، افزایش قدرت کشف و قطع جریان‌های واسط همچون مالخران و ... اتخاذ کردیم.

­

این مقام انتظامی با بیان اینکه سال گذشته در پایتخت سرقت ۱۲ درصد کاهش داشته است، افزود: امسال اقداماتی برای مقابله و مبارزه با سرقت با قوت و جدیت ادامه می‌دهیم و آمار‌ها نشان می‌دهد در یک ماه گذشته شاهد کاهش ۱۸ درصدی سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.


فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته تعداد تماس‌ها با ۱۱۰، ­ ۲۲ درصد کاهش داشته است، گفت: در حوزه سرقت خودرو شاهد کاهش ۲۲ درصدی و­در حوزه سرقت موتورسیکلت کاهش ۲۰ درصدی داشتیم.

­

سردار محمدیان از افزایش ۲۰ درصدی کشف موادمخدر در پایتخت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در فروردین ماه کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد افزایش داشته است.

­

این مقام انتظامی افزود: بخشی از توفیقات کشف مواد مخدر را مدیون مدیریت مسئولان دستگاه قضایی در استان تهران هستیم که علاوه بر تحمل تمامی فشارها، سارقان را در زندان نگهداشته و در مراقبت‌های بعد از خروج زندانیان نیز در زمینه پیشگیری از وقوع جرم­ همکاری صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در قزوین
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی
  • مختاری: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز مناطق کم برخوردار هزینه شد