Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که در روزهای گذشته بارها دموکرات‌ها را باعث و بانی تعطیلی طولانی‌مدت دولت معرفی کرده، روز پنج‌شنبه در اقدامی که در شبکه‌های اجتماعی از آن به عنوان انتقام‌جویی شخصی یاد شده، سفرهای خارجی «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا را لغو کرد. 

بنا بر اعلام کاخ سفید، ترامپ در نامه‌ای به پلوسی، گفته است: «خانم رئیس گرامی، به دلیل تعطیلی [دولت] متأسفانه باید به اطلاعتان برسانم که سفر شما به بروکسل، مصر و افغانستان به تعویق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر زمان که تعطیلی به پایان رسید، مجدد برای این گشت و گذار شما برنامه‌ریزی می‌کنیم.»

وی در این نامه می‌افزاید: «با توجه به اینکه ۸۰۰ هزار کارگر فوق‌العاده آمریکایی حقوق دریافت نمی‌کنند، اطمینان دارم که شما هم موفق هستید که به تعویق انداختن این برنامه، کاملا مناسب است. علاوه بر این، احساس می‌کنم که بهتر است در این برهه شما در واشنگتن بمانید و با من مذاکره کنید، به جنبش امنیت قدرتمند مرزی بپیوندید تا این تعطیلی را تمام کنیم.»

ترامپ سپس به پلوسی پیشنهاد کرده که اگر می‌خواهد می‌تواند با هواپیمای عادی و با هزینه شخصی این سفرها را انجام دهد.

نامه کنایه‌آمیز ترامپ به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا یک روز پس از آن منتشر می‌شود که پلوسی از رئیس‌جمهور آمریکا خواست سخنرانی سالانه‌اش در مورد وضعیت ایالات متحده را به بعد از پایان تعطیلی دولت موکول کند.

اکنون ۲۷ روز است که به دلیل اختلاف میان کاخ سفید و دموکرات‌های کنگره در مورد بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک، دولت آمریکا به دلیل عدم تخصیص بودجه، در وضعیت تعطیل قرار گرفته و بیش از ۸۰۰ هزار کارمند دولت یا به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند یا بدون دریافت حقوق در محل کار خود حاضر می‌شوند. ترامپ دو روز پیش هم از اینکه پلوسی همچنان حقوق دریافت می‌کند، ابراز ناخرسندی کرد. این طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکاست و هنوز هم هیچ چشم‌انداز روشنی برای پایان آن وجود ندارد.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای اولین‌بار خواستار آتش‌بس در غزه شد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا با درخواست از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای خاتمه بخشیدن به جنگ غزه، گفت اگر او در کاخ سفید حضور داشت، جنگ غزه به وقوع نمی‌پیوست.

به گزارش ایسنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا از «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا هرچه سریع‌تر به جنگ در نوار غزه پایان دهد.

ترامپ روز یکشنبه و در مصاحبه با شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» گفت اگر او رئیس‌جمهور بود، جنگ غزه رخ نمی‌داد.

بنا بر این گزارش، این اولین بار است که ترامپ پس از عملیات «طوفان الاقصی» و حملات رژیم صهیونیستی به غزه خواستار پایان دادن به جنگ غزه شده است.

ترامپ در مصاحبه درباره اسرا یا شروط دیگری که برای میانجی‌گری در آتش‌بس از آن حمایت خواهد کرد، سخنی به میان نیاورد.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه درباره جنگ غزه چه حرفی برای نتانیاهو دارد، خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «تو باید به این کار پایان دهی و آن را به سرعت انجام دهی و به دنیای صلح بازگردی. ما به صلح در جهان و خاورمیانه نیاز داریم».

حدود ۲ هفته قبل، رئیس‌جمهور سابق آمریکا پس از آنکه سابقا انتقاداتی از اسرائیل، چه به‌دلیل کشتار تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی و چه شکست آن در مقابله با حمله حماس داشت، حمایت خود را از جنگی که ارتش اشغالگر به مدت پنج ماه در نوار تحت محاصره غزه به راه انداخته اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعریف و تمجید ترامپ از کیم جونگ اون
  • ترامپ برای اولین‌بار خواستار آتش‌بس در غزه شد
  • منتخبان مجلس دوازدهم با رئیسی دیدار می‌کنند
  • منتحبان مجلس دوازدهم با رئیسی دیدار می‌کنند
  • پوتین: کاخ سفید از تمام منابعش برای سرکوب ترامپ استفاده می‌کند
  • اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید برود؟
  • اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟
  • ترامپ: اوکراین باید بدهی ما را بپردازد
  • ترامپ به «سیا» برای بی‌اعتبار کردن چین مجوز داد
  • کاخ سفید در جستجوی واکنش به سرپیچی نتانیاهو از برنامه جنگی بایدن