Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، غلامرضا بلوطی میرزا ناظر گمرکات استان خوزستان گفت: ۱۲ میلیون تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در ۹ ماهه امسال از گمرکات استان خوزستان به خارج از کشور صادر شد.

وی افزود:این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی پنج درصد رشد و از لحاظ وزنی ۱۰ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظر گمرکات استان خوزستان میزان صادرات کالا از مرز خرمشهر و شلمچه را بیش از یک میلیون تن عنوان کرد و گفت:: در این مدت میزان صادرات از خرمشهر و شلمچه یک میلیون و ۸۲۸ هزار تن به ارزش ۵۹۴ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزشی سه درصد و به لحاظ وزنی ۲۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بلوطی میرزا صادرات از آبادان را ۸۸ هزارتن بیان کرد و افزود: در مجموع این میزان صادرات از بنادر آبادان، چوئبده و اروندکنار ۶۷ میلیون دلار بوده که به لحاظ ارزشی ۷۷ درصد رشد و به لحاظ وزنی ۱۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی، عمده محصولات صادراتی از استان خوزستان را فلزات، محصولات کشاورزی، صنایع دستی، پتروشیمی، صنایع معدنی بیان کرد و گفت: کالا‌های غیرنفتی استان خوزستان عمدتا به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، عراق، عمان و مالزی صادر می‌شوند.

ناظر گمرکات استان خوزستان با اشاره به رفع مشکلات صادرات از مرز شلمچه ادامه داد: امید است با تعامل و هماهنگی بین بخشی بتوانیم بهترین راهکار را برای رفع مسایل و مشکلات مرز شلمچه اتخاذ کنیم.

بلوطی میرزا افزود: صادرات کالا‌های غیر نفتی از شلمچه به کشور عراق ۱۹۱ میلیون دلار بوده که از لحاظ ارزشی ۵۲ درصد کاهش و در چذابه ۳۹۳ هزار تن به ارزش ۱۲۴ میلیون دلار ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی میزان واردات کالا به کشور از استان خوزستان را ۱۱ میلیون تن عنوان کرد و گفت: از التدای امسال تا پایان آذرماه پنج میلیارد دلار کالا از مرز‌های خوزستان وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر نداشته است.

انتهای پیام/ د

صادرات ۱۲ میلیون تن کالا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۶۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ جواز تأسیس در استان مرکزی صادر شد

مدیرکل صمت استان مرکزی با بیان اینکه میزان صادرات استان مرکزی در ۱۱ ماهه یک میلیارد و ۵۶ میلیون دلار است، گفت: امسال ۳۵۰ جواز تأسیس در استان مرکزی صادر شده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی جودکی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سال 1400 حقوق وصولی معادن  337 هزار میلیارد تومان بود، اما امروز حقوق وصولی معادن به یک هزار و 200 میلیارد تومان رسیده است؛ این درحالی است که تعداد معادن استان افزایش نداشته است، اما اصلاح شیوه قیمت‌گذاری سبب افزایش وصولی حقوق دولتی معادن شده است. 

وی افزود: بررسی وضعیت معادن یکی از مباحث جدی است که در حال پیگیری است، امسال برای نخستین بار دو پهنه بزرگ ایجاد شد و دو مرتبه مزایده برگزار شد تا افراد فعال در این حوزه بدانند که مزایده در شفاف ترین حالت برگزار می‌شود.  از تاریخ یکم فروروین ماه سال آینده به هر واحد معدنی که مسئول فنی خود را معرفی نکرده باشد اجازه بهره‌برداری داده نمی‌شود. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: استان مرکزی در حوزه صنعت با مشکلاتی مانند زیرساخت مواجه است، با توجه به اینکه تقاضای سرمایه‌گذاری در استان بالاست به همین جهت به طور طبیعی باید زیرساخت‌های لازم فراهم باشد، اما متأسفانه زیرساخت‌های استان دچار اشکال است. توسعه حوزه صنعت در استان مرکزی هم پای سازمان نبوده است و با وجود اینکه سازمان توانسته سرمایه‌گذار جذب کند، اما زیرساخت‌ها فراهم نبوده است، در شهرستان‌های ساوه، زرندیه و اراک که مشکل تأمین زمین وجود دارد؛ با پیگیری‌های انجام گرفته مقرر شد زمین‌هایی را به این امر اختصاص دهیم. 

جودکی با در ارتباط با ناترازی انرژی در کشور گفت: ناترازی تولید برق در کشور وجود دارد که در استان مرکزی باید مدیریت مصرف انرژی اعمال شود. بزرگترین واحد تولید پنل خورشیدی در استان مرکزی است و ما الان انرژی خمین فرایند تولید پنل خورشیدی را به صورت صفر تا 100 انجام می‌دهد. همچنین ظرفیت تولید برق سی اچ پی در استان وجود دارد و در صدد رفع ناترازی هستیم. امسال استان مرکزی جزو استان‌هایی بود که گاز صنایع استان قطع نشد اما مصرف آنها کنترل شده بود. 

وی با اشاره به میزان واردات و صادرات استان بیان کرد: طبق آمار گمرکات استان، میزان صادرات استان مرکزی در 11 ماهه سال 1402 نیز یک میلیارد و 56 میلیون دلار است که نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است. همچنین واردات 11 ماهه استان 854 میلیون دلار است که نسبت به سال گذشته 47 رصد رشد داشته است. این میزان رشد در کالاهای وارداتی مربوط به کالای لوکس نیست بلکه تمام مواد وارداتی کالاهای اولیه واحدهای تولیدی یا ماشین آلات خط تولید و کالاهای واسطه خط تولید است که نشان می‌دهد توسعه استان به سمت تکنولوژی محور پیش می‌رود. میانگین ارزش صادراتی کالاهای استان هر تن 615 دلار است در حالی که این امر در کشور 315 دلار است. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: اولویت نخست سازمان صمت حل مشکلات واحدهای تولیدی فعال است و اولویت بعدی رفع مشکلات واحدهای راکدی هستند که بنا به دلایل مختلف مانند مشکلات نقدینگی، مشکلات حوقی شرکا، مشکلات تأمین اجتماعی و مالیاتی از چرخه واحدهای فعال خارج شدند، امسال در بحث نقدینگی بخشی را به این واحدها اختصاص دادیم و سعی شد احیای واحدهای راکد را در دستور کار قرار دهیم این در حالی است که در طرح‌های جدید استان به دنبال تکمیل زنجیره تولید هستیم.

جودکی عنوان کرد: اجازه واردات ماشین‌آلات مشروط بر اینکه به تولید داخل آسیب وارد نشود‌ نیز وجود دارد اما اجازه نمی‌دهیم معدن ما به جهت استفاده از برند خاص دچار چالش شود. در حوزه فرآوری، به منظور تولید فلزات با کیفت مانند مس از بهترین ماشین آلات استفاده می‌شود. 

وی ادامه داد: در استان مرکزی 56 درصد تقاضا برای هنرستان‌ها وجود داشته است که در این زمینه 3 تفاهم‌نامه با همکاری آموزش و پرورش، فنی و حرفه‌ای و تشکل‌های صنعتی منعقد شده است. امسال برای نخستین بار دانشگاه نسل پنجم راه‌اندازی شد و 50 دانشجو در کنار تولید واحدهای درسی خود را می‌گذارنند. 

مدیرکل صنعت، معدن  و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: امسال 350 جواز تاسیس در استان صادر شده است و یکی از برنامه‌های سال جدید این است که سیستم جوازدهی را به سمتی هدایت کنیم که واحد تولیدی سال آینده به بهره‌برداری برسد، هیچ زنجیره تولیدی در کشور وجود ندارد که بخشی از آن در استان مرکزی وجود نداشته باشد به همین منظور برنامه دیگر تکمیل زنجیره تولید است. 

جودکی بیان کرد: هدف‌گذاری سال آینده رشد صادرات است و نگاه این است که بازارهای هدف را گسترش دهیم، واردات سال 2023 در 15 کشور همسایه 1200 میلیارد تومان بوده اما کل صادرات کشور ما به کشورهای همسایه 2 درصد است در حالی که ظرفیت صادرات کشور 10 درصد است. همچنین برنامه دیگر این اداره کل استفاده از ظرفیت‌های خالی معدنی است. جذب اعتبار تبصره 18 در استان مرکزی امسال 156 درصد بوده است، امسال 599 مصوبه ستاد تسهیل وجود داشته که 82 درصد مصوبات ستاد تسهیل اجرایی شده است. 
انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • روند افزایشی قیمت نفت معکوس شد
  • ۳۵۰ جواز تأسیس در استان مرکزی صادر شد
  • افزایش ۱۱ درصدی صادرات از گمرک‌های استان بوشهر
  • افزایش ۱۱ درصدی صادرات از گمرکات استان بوشهر
  • ارزش صادرات تخم مرغ به ۱۷۰ میلیون دلار رسید
  • صادرات ۹ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر
  • ارزآوری حاصل از صادرات ید در گلستان ۲۰ درصد کاهش یافت
  • صادرات ۱۷۱ میلیون دلار کالا از خراسان جنوبی
  • استان یزد بیش از 1 میلیارد دلار کالا صادر کرد
  • صادرات بیش از ۹ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر