Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،علی دیانتی  مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه پرورش شتر از طرح‌های مقرون به صرفه و اقتصادی است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر به دلیل تغییرات اقلیمی، کاهش نزولات جوی، خشکسالی، کمبود آب‌های سطحی و زیرزمینی و اجرای برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه، آبرسانی به طرح پرورش ماهیان گرمابی مجتمع فسندوز با مشکل مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعدادی از مجریان این طرح‌ها به منظور جلوگیری از هدر رفت اراضی ملی و بهره گیری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه اقدام به پرورش شتر کردند.

وی با بیان اینکه این طرح با ۴۰ نفر شتر آغاز شده است و قابلیت توسعه دارد، اضافه کرد: حداقل مساحت مورد نیاز برای نگهد‌اری ۲۰ نفر شتر، حدود ۸ در ۱۵ متر است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح شتر‌ها در جایگاهی به مساحت ۴۰۰ مترمربع مسقف و سه هزار مترمربع فضای آزاد نگهداری می‌شوند اظهار داشت: با اجرای این طرح برای پنج نفر به طور مستقیم و ۱۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: شتر حیوانی نیرومند با توان بالاست و نسبت به سایر دام‌های سبک و سنگین، کمترین نیاز را به نهاده‌های تولید به ویژه علوفه و آب دارد و در مقابل اختلاف دما بسیار مقاوم است.

وی افزود: بیماری‌های شایع بین سایر دام‌ها نیز در این حیوان رایج نیست و شتر تنها دامی است که با داشتن خصوصیات بیولوژیکی استثنایی در شرایط دشوار خشکسالی و کمبود آب به ویژه آب قابل شرب زیست و تولید ‏مثل می‌کند.

دیانتی با اشاره به اینکه گوشت شتر منبع بسیار خوبی برای بسیاری از مواد غذایی مهم و مورد نیاز بدن است، بیان کرد: گوشت شتر حاوی پروتئین‌هایی با ارزش غذایی بالا و تعدادی از ویتامین‌های مفید و مورد نیاز بدن نظیر ویتامین‌های گروه B. و برخی از عناصر معدنی مهم نظیر آهن، فسفر و کلسیم است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: این مدیریت با اعطای تسهیلات و مجوز‌های لازم از راه اندازی چنین طرح‌هایی حمایت می‌کند و اگر سرمایه گذاران متقاضی سرمایه گذاری در این زمینه هستند میتوانند به مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

 

پرورش شتر در میاندوآب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۶۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه واقعی آموزش و پرورش فارس نیازمند تلاش معلمان است

سردار یدالله بوعلی در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش فارس که در محل این اداره‌کل در شیراز برگزار شد، شأن و جایگاه معلمان را یادآور شد و افزود: در نظام اسلامی، شأن و منزلت معلم بسیار والاست و معلمان باید این جایگاه را ارتقا دهند.

او از معلمان خواست تا از تمام فرصت‌ها برای افزایش کمیت و کیفیت مباحث تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استفاده کنند و سپس افزود: اگر آموزش و پرورش رشد کند و اهدافش را به خوبی محقق کند، قطعا جامعه در مسیر توسعه قرار می‌گیرد لذا تا زمانی که جامعه معلم را باور نداشته باشد توسعه اتفاق نمی‌افتد.

بوعلی با تأکید بر اینکه با همه امکانات در کنار آموزش و پرورش هستیم، افزود: تمام جامعه مخاطب آموزش و پرورش هستند، زیرا در استان قریب یک میلیون دانش‌آموز و معلم وجود دارد که این جمعیت بر فرهنگ جامعه تأثیرگذار هستند.

فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پرورش در این استان گفت: تاکنون اقدامات خوبی در آموزش و پرورش فارس انجام شده، اما فارس باید به جایگاه واقعی خود برسد که این هم نیازمند تلاش بیشتری است.

بوعلی اظهار کرد: همه باید زمینه درخشش فارس را مهیا کنند و برای تحقق اهداف و تعمیق فعالیت‌های استان بیش از پیش تلاش کنند و بهترین مکان برای توسعه و پیشرفت استان آموزش و پرورش است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • روند توزیع سوخت در منطقه ۱۵ تسهیل می‌‌شود
  • آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت برای تامین سوخت مسافران درکرمانشاه
  • جایگاه واقعی آموزش و پرورش فارس نیازمند تلاش معلمان است
  • توسعه جامعه در گرو باورمندی جایگاه معلمان است
  • نخستین کتابخانه سیار سبز کشور در قزوین راه‌اندازی می‌شود+ فیلم
  • نخستین کتابخانه سیار سبز کشور در قزوین راه‌اندازی می‌شود
  • وزیر آموزش و پرورش: جایگاه معلمان ابتدایی باید به صورت ویژه‌ای، ممتاز شود
  • جایگاه معلمان ابتدایی باید ممتاز شود
  • جایگاه معلمان ابتدایی باید به صورت ویژه‌ای ممتاز شود
  • جایگاه معلمان ابتدایی باید به صورت ویژه‌ای، ممتاز شود