Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور پوریان رئیس شورای تامین دام کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رفع ممنوعیت صادرات دام زنده اظهار کرد: بسیاری از کارشناسان حوزه دام بر این باورند که قاچاق نتیجه ممنوعیت صادرات دام زنده است که باید هر چه سریع‌تر از سوی مسئولان ذی ربط آزاد شود.

وی افزود: با توجه به نوسان نرخ ارز در ماه‌های اخیر، ازدیاد تقاضا از سوی کشور‌های عربی موجب شد بخش قابل توجهی دام زنده به صورت غیر قانونی از مرز‌های کشور خارج شود که این امر بر کمبود دام در میادین و افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار دامن زد، درحالیکه رفع ممنوعیت صادرات دام در ازای تعرفه و واردات یک کیلو گوشت در ازای صادرات دو کیلو دام زنده می‌تواند در کنترل بازار بسیار موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوریان با اشاره به اینکه نوسان نرخ ارز در ماه‌های اخیر بر گرانی تمامی کالا‌ها دامن زد، بیان کرد: بازار دام زنده و گوشت قرمز از نوسان نرخ ارز در ماه‌های اخیر بی نصیب نماند چرا که به دلیل جذابیت صادرات، بسیاری از قاچاقچیان اقدام به خروج غیرقانونی دام از مرز‌های کشور کردند.

رئیس تامین کنندگان دام زنده با اشاره به اینکه مشکلی در تولید دام نداریم، گفت: این درحالی است که قاچاق بی رویه دام از مرز‌های کشور منجر به کمبود دام زنده و افزایش قیمت گوشت در بازار شده است.

وی نرخ کنونی هر کیلو دام زنده در میادین را ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: البته نرخ واقعی دام در دامنه ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان است که انتظار می‌رود با واردات دام زنده به منظور تنظیم بازار به این نرخ برسیم.

پوریان با اشاره به اینکه واردات دام زنده تاثیر بسزایی در کاهش قیمت و کنترل بازار دارد، بیان کرد: با توجه به گرانی‌های اخیر در بخش گوشت قرمز قرار است که ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار راس دام زنده از رومانی وارد کشور شود تا کمبود‌های عرضه در این بخش جبران شود.

رئیس تامین کنندگان دام زنده در پایان با اشاره به اینکه هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ ۵۸ تا ۶۰ هزار تومان در عمده فروشی‌ها عرضه می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس گوشت شقه گوسفندی با نرخ ۷۰ تا ۷۱ هزار تومان در خرده فروشی‌ها توزیع می‌شود.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۶۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف‌۳۶۱ رأس دام قاچاق در مرز سردشت

فرمانده هنگ مرزی سردشت گفت: ۳۶۱ رأس دام قاچاق در مرزهای این شهرستان کشف شد که ارزش آن به میلیاردها ریال می‌رسد.

به گزارش مهر، وحید قویدل در این خصوص اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق دام، مرزبانان با اشراف اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای خارج کردن احشام به مقصد کشور همسایه مطلع شده و بلافاصله مهار آن را در دستور کار قرار دادند.

وی اضافه کرد: مرزبانان با کنترل منطقه موفق شدند ۳۶۱ رأس دام قاچاق را قبل از خروج از مرز مهار کنند.

فرمانده هنگ مرزی سردشت افزود: طبق نظر کارشناسان ارزش احشام کشف شده ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ قویدل از تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده خبر داد و گفت: مرزداران در راستای کنترل نوار مرز و مقابله و مبارزه با جرایم و تخلفات مرزی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشف ٢۵ رأس دام قاچاق در دهلران کشف قاچاق گوسفند قبل از ارسال به عراق

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ممنوعیت صادرات کالا‌های مورد نیاز کشور به خارج
  • رکورد بی سابقه سکه طرح جدید؛ ۲ عاملی که سکه را به ۳۸ میلیون تومان رساند | یک پیش‌بینی از آینده قیمت طلا
  • عواید حاصل از کشف و ضبط سوخت قاچاق به مرزنشینان تعلق می‌گیرد
  • کشف‌۳۶۱ رأس دام قاچاق در مرز سردشت
  • اوجی: صادرات نفت کشور بدون وقفه در حال انجام است
  • ۷۰ هزار تن از تولید گوشت مرغ مازاد بر نیاز کشور است
  • نقش پر رنگ سیستان و بلوچستان در تنظیم بازار گوشت کشور
  • نقش پررنگ سیستان و بلوچستان در تنظیم بازار گوشت کشور
  • عرضه ۲ میلیارد دلار لوازم خانگی قاچاق در کشور/ صادرات به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • صادرات محصولات ایرانی نانو به ۴٨ کشور دنیا