Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار حسین سلامی شامگاه پنجشنبه در یادواره ۱۴ شهید والامقام روستای رودبست با بیان اینکه امنیت امروز کشور ارمغان شهدا و جهاد و شهادت لباس عزت ماست افزود: ایران فرش قرمز زیر پای مقامات مشرک آمریکا پهن نمی‌کند، زیرا آمریکا در مرز زوال و انزوا است.

وی اظهار داشت: شهدا حقایقی زنده در عالم هستی هستند که توفیق ارتزاق بی‌واسطه در محضر حق را یافته‌اند و روح شهادت، جهاد، ایستادگی، مقاومت، صبر، توکل و ثبات قدم که تجلی‌بخش ایمان حقیقی‌ست همچنان در جامعه جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سردار سلامی اظهار داشت: امنیت امروز کشور ما، ارمغان و هدیه شهدای ماست. دشمن آمده تا عزت را از ما بگیرد و ما را ذلیل کند، استقلال ما را بگیرد و نور اسلام را خاموش کند، اما شهدا نور الهی را کامل و دشمنان را مایوس کردند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه ما جز شهادت نمی‌توانستیم بر دشمنانمان پیروز شویم افزود: آن‌ها در ظاهر بسیار قوی‌تر بودند، اما شهیدان، آزادگان، جانبازان، رزمندگان و، ولی فقیه ما مفهومی از قدرت را عرضه کردند که برای دشمن ناشناس بود. آن قدرت، ایمان بود.

وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس بزرگترین آزمایش برای ملت ایران رخ داد، چراکه همه دشمنان اسلام دست در دست هم دادند تا طلوع خورشید اسلام را مهار کنند، اما نتوانستند، چون خدا با ما بود.

سردار سلامی با بیان اینکه جهاد و شهادت لباس عزت ماست و اگر نجنگیده بودیم و خانواده شهدا صبر نکرده بودند، ما ده‌ها بار از دشمن شکست خورده بودیم تصریح کرد:قبل از انقلاب وابستگی به آمریکا را تجربه کردیم و دیدیم آن مخروبه ویرانه‌ای را که دین و دنیای ما را آتش می‌زد و زمانی که انقلاب اسلامی ظهور کرد، عزیز شدیم و خودمان کشورمان را ساختیم که این ارمغان شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

وی گفت: ایران تنها کشوری است که فرش قرمز زیر پای مقامات مشرک آمریکا پهن نمی‌کند و هیچ مسئول آمریکایی اجازه ورود به آن را ندارد و آمریکا غلط می‌کند فکر کند می‌تواند رزق ما را دهد، آمریکا اگر می‌تواند ۵۰ میلیون مردم گرسنه خود را سیر کند.

سردار سلامی یادآور شد: امروز دیدیم آمریکا در گوشه‌ای از سوریه هم دوام نیاورد و به اندازه ۱۰۰ سال درآمد نفتی ما هزینه کرد، اما چیزی به دست نیاورد و این نشان می‌دهد آمریکا از مسلمانان و ملت ایران می‌ترسد. خداوند در دل دشمنان اسلام، رعب و وحشت را نقش می‌کند.

جانشین فرمانده سپاه افزود: سال‌ها فشار و تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند تا ایران را مهار کنند، اما امروز این آمریکاست که در مرز زوال و انزوا قرار گرفته و مهار شده است و آن‌ها که پیش‌بینی می‌کردند ملت ایران ۴۰ سالگی خود را نمی‌بیند، در ۲۲ بهمن خواهند دید که این ملت ایستاده است و عزت خود را با دلار عوض نمی‌کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سردار سلامی مقامات آمریکایی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، یک رسانه آمریکایی در گزارشی با اشاره به رزمایش دریایی اخیر ایران-چین و روسیه در دریای عمان، آن را در بر دارنده پیامی به غرب توصیف کرد.

بخش انگلیسی شبکه صدای آمریکا در این باره نوشت: وزارت دفاع روسیه می‌گوید رزمایش دریایی «کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴» با مشارکت نیروی دریای و هوایی با هدف اصلی ارتقای امنیت فعالیت‌های اقتصادی دریایی انجام گرفت.

تحلیلگران می‌گویند، ممکن است که این رزمایش‌ در طی جنگ فعلی رژیم صهیونیستی-حماس برنامه‌ریزی شده باشد اما پیامد و پیام آن برای بازیگران منطقه‌ی و غرب از اهمیت چشمگیری برخوردار است.

بیش از ۲۰ کشتی، قایق‌های تندرو، ناوهای پشتیبان و بالگردهای نیروی دریایی در این رزمایش شرکت کردند.

«وندل مینیک» یک کارشناس تسلیحات به شبکه صدای آمریکا گفت که این «یک برگ برنده است. به موشک‌های ضدکشتی روی کشتی‌ها نگاه کنید. نیروی دریایی آمریکا با این نوع موشک‌ها واقعا مشکل دارد.»

ناو رزمی شهید سلیمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مجهز به موشک‌های ضدکشتی کوتاه برد و دور برد است. این اولین ناو جنگی ایرانی مجهز به سامانه‌های موشک‌انداز عمودی پیشرفته برای شلیک موشک‌های زمین‌به‌زمین و زمین به هوا است.

در بخش دیگری از این گزارش مطرح شد «میر جاودان‌فر» استاد امنیت ایران در دانشگاه رایشمن در هرتزلیا در اراضی اشغالی گفت: چینی‌ها و روس‌ها از این تجربه به عنوان ابزاری برای نشان دادن حضور خود و فشار به غرب استفاده می‌کنند. چینی‌ها می‌گویند این رزمایش‌ها عادی هستند و ارتباطی به رخدادهای خاورمیانه ندارد.


رزمایش مرکب «کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴»

او افزود: با این وجود، این واقعیت که این رزمایش‌ به رغم حضور بی‌سابقه نیروی دریایی آمریکا و غرب در خاورمیانه اتفاق می‌افتد، نشان می‌دهد که رقابت میان جبهه چین-روسیه-ایران در قبال جبهه غرب در حال شدت گرفتن است و آب‌های خاورمیانه نقش مهمی در این رقابت دارد.

جاودان‌فر معتقد است که «این رزمایش‌ها در راهبرد عمده‌تر به رهبری چین، روسیه و ایران نقش دارند.»

صدای آمریکا همچنین اشاره می‌کند که این رزمایش، تنها یک هفته پس از رزمایش «پاسخ نوردیک» ناتو انجام شد که پس از اتمام جنگ سرد در سال ۱۹۹۱، پرهزینه‌ترین رزمایش ناتو محسوب می‌شود. این رزمایش با مشارکت نظامی اعضای جدید ناتو، یعنی سوئد و فنلاند برگزار می‌شود.»

«سوفی کوبزانتسف» یک تحلیلگر مسائل روسیه و عضو اندیشکده «میسگَو» در اراضی اشغالی نیز می‌گوید، «روسیه از ابتدای جنگ اوکراین به دنبال ایجاد یک نظم جهانی جدید بود که بتواند در آن نقشی به عنوان یک ابرقدرت جهانی داشته باشد. بخشی از این مفهوم نظم نوین جهانی، ایجاد یک موازنه نظامی در قبال غرب است. این رزمایش در ایجاد این تصویر و انتقال این پیام به غرب که یک ائتلاف نظامی با راهبردی خلاف راهبرد شما وجود دارد، به ایران، روسیه و چین کمک کرد.

این رسانه آمریکایی همچنین محل انجام شدن این رزمایش را نیز حائز اهمیت دانسته و نوشت که ۲۰ درصد از نفت در تجارت جهانی از تنگه هرمز عبور می‌کند دریای خلیج فارس و عمان را مرتبط می‌سازد.

رزمایش «کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴» چهارمین رزمایش نظامی چین، روسیه و ایران از سال ۲۰۱۹ است.

دیگر خبرها

  • آمریکا خطاب به مقامات نیجر: با ایران و روسیه ارتباط برقرار نکنید
  • کابوس همیشگی مقامات سابق آمریکایی
  • پنتاگون: نگرانی خود نسبت به روابط نیجر با ایران را به این کشور اعلام کردیم
  • نگران روابط نیجر با ایران هستیم
  • اسرائیل به پیمانکاران نظامی خصوصی برای ساخت اسکله مرموز آمریکا در غزه چشم دوخته است
  • گسترده‌تر شدن اختلافات بین نتانیاهو و مقامات ارشد آمریکا درباره جنگ غزه
  • آمریکایی‌ها عاشق این مهاجم ایرانی (عکس)
  • یک خواننده رپ معروف آمریکایی مسلمان شد
  • واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین
  • اندیشکده آمریکایی: ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد