Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، گمرک ایران در بخشنامه‌ای اعلام کرد: گمرکات اجرایی کشور از صدور هرگونه مجوز ترانزیت و ورود کالا‌های گروه ۴ به مناطق آزاد تجاری– صنعتی و ویژه اقتصادی فعلا خودداری کنند.

بخشنامه‌ گمرگ امروز به نهاد‌های ذیربط از جمله گمرکات اجرایی مستقر در مناطق آزاد کیش، قشم، چابهار، اروند، انزلی، ارس و ماکو و مناطق ویژه اقتصادی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه چهارم کالایی شامل کالا‌هایی است که در داخل کشور تولید می‌شود و نیازی به واردات آن‌ها از خارج از کشور نیست.

در این بخشنامه آمده است: گمرک پس از استقرار کامل در مبادی ورودی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، نسبت به صدور مجوز ترانزیت و ورود کالا‌های گروه ۴ به مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی با رعایت تشریفات گمرکی اقدام می‌کند.

استقرار کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبادی ورودی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی به اذعان گمرکات اجرایی مستقر در این مناطق به صورت کامل در برخی موارد محقق نشده است.

قرار شده است با توجه به ممنوعیت ترانزیت و ورود کالا‌های گروه ۴ به مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و سرزمین اصلی مطابق بند ۵ این صورت جلسه، وزارت صنعت، سیاست خود را در مورد توقف ثبت سفارش کالا‌های گروه ۴ در این مناطق تعیین کند.

مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه به دلیل اهمیت و حساسیت موضوع، برعهدۀ بالاترین مقام گمرکات است.

در این بخشنامه از گمرک‌های مناطق آزاد خواسته شده است با نظارت دقیق و کنترل‌های لازم ترتیبی اتخاذ کنند تا مفاد این بخشنامه به صورت کامل و دقیق اجرا و در صورت وجود هرنوع مشکل، مراتب را به قید فوریت به دفاتر ستادی گمرک جمهوری اسلامی ایران منعکس کنند.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح راه آهن رشت - کاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ نماینده ویژه رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور امروز در بازدید از طرح راه آهن رشت - کاسپین از افتتاح این طرح تا چند روز دیگر خبر داد. 

حجت الله عبدالملکی امروز در بازدید از این طرح گفت : طرح اتصال ریلی دریای خزر به خلیج فارس از مهم ترین طرح های راهبردی و اقتصادی کشور است که فاز منطقه ی آزاد این طرح به زودی افتتاح می شود.

دیگر خبرها

  • جهش عملکرد تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
  • تکمیل طرح راه آهن رشت - کاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی
  • اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  • ظرفیت‌های زیرساختی حمل و نقل در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي
  • پنجم شدن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در بین مناطق آزاد و ویژه کشور
  • ◄ تسهیل مجوز شرکت‌ های حمل و نقل کالا؛ ضرورتی برای مقابله با انحصار
  • استان یزد بیش از 1 میلیارد دلار کالا صادر کرد
  • قوانین و اساسنامه مناطق آزاد مانع اتصال به درگاه ملی مجوزها
  • تاخیر مناطق آزاد در اجرای قانون مجوزها
  • سازمان مناطق آزاد هنوز به درگاه ملی مجوز‌ها متصل نیست