Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا احمدی یزدی روز در بازدید خبرنگاران از مراکز دیسپاچینگ و فوریت های برق شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: هم اکنون ۳۶ میلیون مشترک برق در کشور وجود دارد که از این شمار ۲۹ میلیون مشترک خانگی است. 

وی اضافه کرد: مشترکان خانگی یک سوم برق کشور را مصرف می کنند. 

احمدی یزدی بیان کرد: کاهش میانگین سرانه مصرف خانگی برق در نتیجه اجرای برنامه های فرهنگی و بکارگیری وسایل جدید برقی کم مصرف توسط مشترکان حاصل شده است، اما استفاده زیاد مشترکان از وسایل کم مصرف باعث شده تا اقدام های چشمگیر و تاثیر گذار فرهنگی برای کاهش مصرف برق کمتر به چشم آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: کاهش مصرف برق تنها خاص وزارت نیرو نیست و همگان اعم از مسئولان و مردم در اجرای رسالت ملی خود باید برای فرهنگ سازی در این زمینه تلاش کنند. 

احمدی یزدی اظهار داشت: همچنین نقش رسانه ها در این زمینه قابل توجه است و از هم اکنون باید تلاش کنند تا با بهینه سازی مصرف برق در تابستان کمترین مشکل را در این زمینه داشته باشیم. 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبض سنگین برق برای مصرف‌کنندگان کولر گازی

مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که ۸۰ درصد مشترکان کشور در اقلیم عادی و معتدل قرار دارند، اظهار داشت: این عده از مشترکان اگر از کولر آبی استفاده کنند، قطعاً از رفاه لازم در دوره گرم تابستان برخوردار شده و هزینه برق کمتری نیز پرداخت خواهند کرد.

به گزارش تسنیم، وی افزود: اگر مشترکان هنگام خرید وسایل برقی به برچسب انرژی آن توجه کنند، هزینه برق مصرفی‌شان به مراتب کمتر خواهد شد.

وی افزود: ۸۰ درصد مشترکان کشور در اقلیم عادی و معتدل قرار دارند که این عده از مشترکان اگر از کولر آبی استفاده کنند، قطعاً از رفاه لازم در دوره گرم تابستان برخوردار شده و هزینه برق کمتری نیز پرداخت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه "استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل، قبض برق را سنگین می‌کند"، گفت: استفاده از کولر گازی، این گروه از مشترکان را در الگوی تعریف شده برای آن مناطق قرار می‌دهد، که مصرف برق ۷۵ درصد مردم کمتر از این الگوست و به تبع آن، جزو پرمصرف‌ها محسوب شد‌ه که اگر به فکر رعایت الگوی مصرف خود نباشند ناچار به پرداخت قبض‌های سنگین برق هستند.

وی ادامه داد: بخشی از پرمصرفی برق به انتخاب تجهیزات برقی باز می‌گردد به طوری که اگر برچسب انرژی هرچه رده بالاتری نظیر A و A+ و A++ و A+++ داشته باشد، مصرف آن وسیله برقی به مراتب کمتر بوده و سهم هزینه برق در سبد خانوار نیز به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

دیگر خبرها

  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق گسترده‌تر از ۲ سال گذشته
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار | سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار/ سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • قبض سنگین برق برای مصرف‌کنندگان کولر گازی