Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

امام محمد باقر علیه السلام :

مَنْ طَلَبَ الدُّنْیا اسْتِعْفافاً عَنِ النّاسِ، وَ سَعْیاً عَلى أهْلِهِ، وَ تَعَطُّفاً عَلى جارِهِ، لَقَى اللهَ عَزَّ وَجَلَّ یَوْمَ الْقِیامَةِ وَ وَجْهُهُ مِثْلُ الْقَمَرِ لَیْلَةَ الْبَدْرِ

هرکس دنیا را به جهت یکى از این سه حالت طلب کند: بى نیازى از مردم؛ آسایش و رفاه خانواده و عائله اش؛ کمک و رسیدگى به همسایه اش؛ روز قیامت در حالتى محشور مى گردد و به ملاقات خداوند متعال نایل مى شود که صورتش همچون ماه شب چهارده، نورانى است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وسائل الشّیعة: ج ۱۷، ص ۲۱، ح ۵

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مسلمانان خانواده مسلمانان بی نیازی همسایه داری حدیث امام باقر ع طلب دنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۷۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفونی که وزوز گوش را درمان می‌کند!

ایتنا - صدای زنگ یا همان وزوز گوش یکی از مشکلات شایع است که بر زندگی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد. اکنون محققان معتقدند هدفون‌هایی که صدا را از یک گوش به گوش دیگر هدایت می‌کنند می‌توانند درمان جدیدی برای این اختلال باشند.
عملکرد این هدفون‌های جدید به این شکل است: هنگامی که صدایی از سمت راست به گوش کاربر می‌رسد، توسط میکروفون درون هدفون ضبط شده و به گوش چپ هدایت می‌شود. و این روند برای صداهای رسیده به گوش چپ نیز به شکل معکوس انجام می‌پذیرد.

دانشمندان معتقدند که این درهم آمیختگی جهت صدا در حالی که مغز می‌گوید صدا از یک محل می‌آید ولی گوش‌ها برعکس آن را درک می‌کنند، به "سیم کشی مجدد" اعصاب شنوایی که گوش را به مغز متصل می‌کنند کمک می‌کند و در نتیجه موجب کاهش وزوز گوش می‌شود.

نتایج آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهد که استفاده از این هدفون‌ها به مدت دو ساعت در روز و برای مدت سه هفته، به طور قابل توجهی علائم وزوز گوش را بهبود می‌بخشد. هر چند بسیاری از افراد به صورت موقت از این مشکل رنج می‌برند، اما در برخی موارد وزوز گوش طولانی‌مدت و همراه با کاهش شنوایی است.

این راهکار درمانی تازه برگرفته از روش درمان با آینه است که برای درمان درد فانتوم یا خیالی استفاده می‌شود. در این روش، پنهان کردن اندام آسیب‌دیده پشت آینه‌ای که اندام سالم را بازتاب می‌دهد و تمرکز بر این بازتاب، سبب می‌شود مغز فریب خورده و درک درد را کاهش دهد.

به همین ترتیب، دانشمندان بیمارستان توانبخشی اسپالدینگ در آمریکا بر این باورند که هدفون‌های جدید نیز به روشی مشابه، با دوباره سیم‌کشی کردن اتصالات بین سلول‌های عصبی باعث می‌شوند مغز دیگر وزوز گوش را به عنوان یک صدای واقعی خارجی ثبت نکند.

نتایج ارزیابی‌های اولیه در ۱۸ داوطلب نشان داده که این افراد بهبود قابل‌توجهی در علائم خود تجربه کرده‌اند. اکنون آزمایش گسترده‌تری با ۵۰ بیمار در حال انجام است.

اگرچه دکتر "ویل سدلی" متخصص عصب‌شناسی دانشگاه نیوکاسل معتقد است این ایده خوبی است اما باید نتایج بیشتری حاصل شود تا بتوان اثربخشی آن را تأیید کرد. وی می‌گوید تنها روشی که تاکنون برای بسیاری از افراد مفید بوده، گفتار درمانی است.

با این حال، این روش درمانی جدید می‌تواند امیدی تازه برای میلیون‌ها نفری باشد که با مشکل وزوز گوش دست و پنجه نرم می‌کنند. در صورت تأیید نتایج، این هدفون‌ها می‌توانند به عنوان درمانی انقلابی در این حوزه مطرح شوند.

دیگر خبرها

  • اخلاق آیت‌الله "مروج" همچون کلاس درسی برای همگان بود
  • اسارت ۳ هزار نفر از اهالی غزه از آغاز جنگ
  • واقعیت‌های جنگ را برای جوانان و فرزندانمان تبیین کنیم
  • حمایت سپاه از ایده‌های جهش تولید و نقش مشارکت مردم
  • چاقوکشی در کلیسایی در استرالیا + فیلم
  • عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های سپاه پاسداران بود
  • امیدواریم با این پاسخ نتانیاهو بر سر عقل بیاید و بتواند حداقل خود را نجات دهد.
  • اجرا و صدور به موقع احکام حقوقی کارکنان مجموعه وزارت بهداشت
  • دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
  • هدفونی که وزوز گوش را درمان می‌کند!